به گزارش پیارم ، در ابتدای این جلسه حجه الاسلام والمسلمین مختار صادقی رییس دادگستری حاجی آباد و رییس کارگروه شورای فرهنگ عمومی گفت : تشکیل و پیگیری این کارگروه صرفاً جهت بررسی عوامل خودکشی و ناهنجاری های اجتماعی در شهرستان می باشد تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه های مفید جهت ...

به گزارش پیارم ، در ابتدای این جلسه حجه الاسلام والمسلمین مختار صادقی رییس دادگستری حاجی آباد و رییس کارگروه شورای فرهنگ عمومی گفت : تشکیل و پیگیری این کارگروه صرفاً جهت بررسی عوامل خودکشی و ناهنجاری های اجتماعی در شهرستان می باشد تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه های مفید جهت رفع این معضلات قدمی برداریم.

وی افزود :محیط ناامن، فقر، بیکاری، دسترسی به روش‌های خطرناک، سابقه خودکشی در نزدیکان، مدیریت نامناسب اخبار خودکشی در رسانه‌ها، عدم دسترسی به افراد ارائه دهنده خدمات سلامت روان، عدم دسترسی به امکانات یادگیری مهارت‌های زندگی و تاب‌آوری از جمله عوامل محیطی موثر در مقابله با معظلات اجتماعی می باشد.

 

رییس دادگستری حاجی آباد عنوان کرد : ارتباط خودکشی با وضعیت اقتصادی محرز است زمانی که وضعیت اقتصادی جامعه‌ای مناسب نباشد، نمی‌توان انتظار داشت که با بهبود وضعیت اقتصادی، وضعیت خودکشی و معظلات اجتماعی نیز به سرعت بهبود یابد، بلکه بهبود وضعیت سلامت روان به زیرساخت‌های توسعه سلامت روانی بستگی دارد.

 

در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد و دبیر کارگروه گفت :واقعیت امر این است هیچ انسان سالمی دست به خود کشی نمی زند بلکه انسان هایی که به دلایل مختلف اسیر شرایط زندگی شده اند نمی توانند شرایط بد زندگی را به میل خود تغییر دهند و در نهایت به بن بست می رسند و دست به خود کشی می زنند.

 

کاظم قاسم زاده افزود : قدر مسلم هیچ معضل اجتماعی بی علت نیست و خودکشی نیز خارج از این قاعده نمی باشد و علت های متفاوتی برای آن وجود دارد که مهمترین آن عدم خودباوری است.

 

وی بیان کرد : مشکلاتی چون اعتیاد، افسردگی، ناامیدی در بین جوانان از مشکلات عدیده ای است که گریبانگیر نسل امروز شده است.

 

گفتنی است : در این جلسه اعضا کارگروه مشکلاتی که در بروز ناهنجاریهای اجتماعی دخیل هستند را شامل مشکلات اقتصادی و خانوادگی، مشکلات اعصاب و روان ، فضای مجازی، بلوغ زودرس، سن پایین ازدواج و عوامل محیطی و اجتماعی ذکر کرده و در مورد این مشکلات مباحثی را مطرح کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69634

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.