مراسم تجلیل از خادمان خیرین موکب شهید عبدالحمید سالاری با حضور مسئولان در حوزه علمیه امام صادق(ع)  شهرستان حاجی آباد برگزار شد. به گزارش پیارم حاجی آباد، آئین تقدیر و تجلیل از خادمان اربعین حسینی، اعضای هیئت های مذهبی، مسئولان حج و زیارت و عتبات عالیات، عوامل برپایی و خادمان موکب شهید عبدالحمید سالاری با ...

مراسم تجلیل از خادمان خیرین موکب شهید عبدالحمید سالاری با حضور مسئولان در حوزه علمیه امام صادق(ع)  شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، آئین تقدیر و تجلیل از خادمان اربعین حسینی، اعضای هیئت های مذهبی، مسئولان حج و زیارت و عتبات عالیات، عوامل برپایی و خادمان موکب شهید عبدالحمید سالاری با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای هیئت های مذهبی و مسئولان فرهنگی این شهرستان به میزبانی سپاه حاجی آباد برگزار شد.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه مختاری ضمن تقدیر از خادمان و زحمتکشان موکب و خیرینی که به این حرکت عظم تاریخی کمک کردند، اظهار کرد: استقرار یک موکب و یک گروه متشکل از خادمان در کربلای معلا از یک شهر کوچک استان هرمزگان با جمعیتی نزدیک به ۶۸هزار نفر، جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی بی نظیر است.

مختاری با اشاره به جدی گرفتن بحث امنیت موکب ها، عنوان کرد: امید است در سال‌های آینده این موکب ها و خادمان سیدالشهدا (ع)

امام جمعه  حاجی آباد از فرهنگ غنی عاشورا به عنوان یک جایگاه ویژه در فرهنگ اسلامی نام برد و گفت:  اشاعه این فرهنگ عظیم و ماندنی با اجرا و برگزاری برنامه های فرهنگی چون ایجاد و راه اندازی موکب در ایام اربعین حسینی از یک اثر گذاری بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) از یک اجر و پاداش فراوانی برخوردار است و خادمان موکب ها در اربعین حسینی امسال به طور قطع از این اجر و پاداش بهره مند خواهند بود، ابراز داشت: برنامه های اجرا شده در موکب ها و خدمت بی منت به زائران و در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و ارائه خدماتی چون پذیرایی و اسکان جای تقدیر دارد و این حرکت مقدس و با ارزش برای دست اندرکاران موکب ها ثبت و ماندگار خواهد بود.

در ادامه سرهنگ حجت امیری کیا فرمانده اسبق سپاه حاجی آباد با بیان اینکه عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون ارزشها و اعتقاداتی است که مردم و مسئولان به جایگاه اهل بیت (ع) دارند، افزود: حضور خود جوش مردم و خیران در کمک به تامین نیازمندی ها در ایجاد و راه اندازی موکب ها نشان از وحدت و همدلی و ارادت بسیار بالای همگان به حسین بن علی (ع) و یاران ایشان دارد که در عمل به نمایش گذاشته می شود.

امیری کیا همچنین با تاکید بر ضرورت رفع نقاط ضعف برگزاری مراسم اربعین در سال آتی، ابراز داشت: باید برای سال آینده و ایجاد و راه اندازی موکب از تجربیات امسال استفاده شود تا بتوانیم خدمات بهتر و شایسته تر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه کنیم.

وی بیان کرد: اربعین حسینی یک گنگره عظیم جهانی تبدیل است و واقعه عاشورا و قیام ابا عبدالله الحسین (ع) معجزه ای بود که بعد از گذشت قرن ها نه تنها به فراوشی سپرده نشده بلکه مراسم آن هرسال از سال گذشته با شکوهتر برگزار می شود چرا که این معجزه متعلق به تمام اعصار و قرون است.

امیری کیا  خطاب به خادمان و دست اندرکاران راه اندازی موکب افزود: خدمت شما در این حوزه که توفیق خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) داشتید نصیب هرکس نخواهد شد لذا باید قدردان چنین جایگاه معنوی بود.

در این آیین از ۲۷۰ خادم و خیرین ،موکب شهید عبدالحمید سالاری شهرستان حاجی آباد در ایام اربعین حسینی (ع) در شهر مقدس کربلا با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67478

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.