رئیس جمهور سوریه که در دمشق صحبت می کرد گفت نیروهای دولتی تلاش خواهند کرد که “بدون هرگونه تردیدی” تمام کشور را به کنترل خود درآورند.  رئیس جمهور سوریه تأکید کرده است که جنگ با تروریست‌ها تا زمان بازپس‌گیری تمام مناطق اشغال‌شده ادامه خواهد داشت.   بشار اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تأکید کرد ...
رئیس جمهور سوریه که در دمشق صحبت می کرد گفت نیروهای دولتی تلاش خواهند کرد که “بدون هرگونه تردیدی” تمام کشور را به کنترل خود درآورند.
بشار اسد بشار اسد: این سه راه را قطع کنید تا جنگ تمام شود/ هشدار رئیس‌جمهور به عربستان و ترکیه

 رئیس جمهور سوریه تأکید کرده است که جنگ با تروریست‌ها تا زمان بازپس‌گیری تمام مناطق اشغال‌شده ادامه خواهد داشت.

 

بشار اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که قصد دارد سراسر سوریه را بازپس بگیرد. رئیس جمهور سوریه در این گفت‌وگو که جمعه (۱۲ فوریه/ ۲۳ بهمن) منتشر شده گفت که دولت او از هیچ منطقه‌ای در سرزمین سوریه صرف‌نظر نخواهد کرد.

 

برخی رسانه‌های غربی همچون بی بی سی فارسی و بخش فارسی دویچه وله در اقدامی غیرحرفه‌ای با تحریف در سخنان رئیس جمهور سوریه به جای واژه «بازپس‌گیری» از واژه «تصرف» استفاده کردند و نوشتند: «رئیس جمهور سوریه قول داد تا “تصرف” مجدد کل کشور به جنگ ادامه دهد.»

 

 

بشار اسد افزود که حضور شماری از کشورها در سوریه به معنای آن است که “حل این بحران نیازمند زمانی طولانی است”.

 

آقای اسد گفت که از هر گونه مذاکره صلحی حمایت می کند، اما انجام مذاکره به معنای توقف جنگ علیه تروریسم نیست.

 

بشار اسد گفته است: «ما معتقد به مذاکره هستیم، با وجود این، اگر گفت‌وگو می‌کنیم، این بدان معنی نیست که مبارزه با تروریسم را متوقف خواهیم کرد. این دو روند ناگزیر در سوریه هستند».

 

رئیس جمهور سوریه که در دمشق صحبت می کرد گفت نیروهای دولتی تلاش خواهند کرد که “بدون هرگونه تردیدی” تمام کشور را به کنترل خود درآورند.

 

بی بی سی اذعان کرد: چند ماه پیش، گزارش ها حاکی از تضعیف نیروهای دولت سوریه بود، اما با مداخله روسیه در این جنگ و با پشتیبانی هوایی جنگنده های این کشور ارتش سوریه در هفته های اخیر به “پیشرفت های مهمی” دست یافته است.

 

کنفرانس خبری کری و لاوروف پس از گفتگوهای مونیخ درباره سوریه

 

 

آقای اسد با اشاره به موج فزاینده پناهجویان سوری گفت که این بستگی به کشورهای اروپایی دارد تا از “حمایت تروریست ها “دست برداشته تا به این ترتیب شهروندان سوریه به کشورشان بازگردند.

 

رئیس جمهور سوریه ادعاهای سازمان ملل در مورد ارتکاب جنایات جنگی را رد کرده و نسبت دادن این قبیل اقدامات را “سیاسی” و “فاقد شواهد کافی” توصیف کرد.

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید که هدف اصلی ارتش سوریه قطع دسترسی استان شمالی حلب به مرز ترکیه است.

 

بشار اسد که کشورش پنج سال است صحنه جنگ داخلی میان نیروهای دولتی با شورشیان مسلح است، روز پنجشنبه ۲۲ بهمن در دمشق به خبرگزاری فرانسه گفته است که «نبرد اصلی برای قطع جاده میان حلب و ترکیه است، چرا که این کشور مسیر اصلی ارسال تدارکات برای تروریست‌ها است».

 

وی به دولت فرانسه هشدار داده که باید “سیاست‌های مخرب” خود را در حمایت از افراطی‌ها تغییر دهد.

 

رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید: فرانسه “سیاست‌های مخربی در زمینه حمایت مستقیم از تروریسم” اتخاذ کرده و “این وظیفه فرانسه است که سیاست‌هایش را تغییر داده یا به قبل بازگرداند”.

 

بشار اسد افزوده است، اروپا “عامل اصلی” فرار سوری‌ها از کشورشان است و باید “ایجاد پوشش برای تروریست‌ها” را قبل از بازگشت مردم، متوقف کند.

 

 

اسد همچنین به ترکیه و عربستان سعودی درباره دخالت احتمالی مستقیم در جنگ داخلی سوریه هشدار داد.

 

وی احتمال دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه را محتمل دانسته ولی تصریح کرده که ارتش این کشور با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

 

به گفته رییس جمهور سوریه، در صورت قطع جاده تدارکاتی مخالفان از مسیرهای ترکیه، اردن و عراق احتمالا بحران این کشور “ظرف یکسال تمام خواهد شد”.

 

بشار اسد افزود: در غیر این صورت، «حل مسئله زمان درازی می‌طلبد و هزینه سنگینی در بر خواهد داشت».

 

سایت آمریکایی رادیوفردا نیز همچون بی بی سی انگلیس نوشت: ظرف دو هفته گذشته حملات ارتش سوریه که با حملات هوایی روسیه صورت گرفته است به موفقیت‌هایی در زمینه قطع مسیرهای تدارکاتی مخالفان در اطراف حلب به سمت مرز ترکیه داشته است.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=52357

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.