تغییر چهره در قالب یک حزب برخی اعضای تندرو ولی بدون سابقه محکومیت کیفری حزب مشارکت بنا دارند تحت عنوان نام دیگری ( حزب اتحاد ملت ایران اسلامی) فعالیت تشکیلاتی خود را از سر بگیرند. اصلاح‌طلبان بنا دارند هرچه سریع‌تر با ترمیم تشکیلاتی خود، اقدامات هدفمندی را در راستای حضور پررنگ در انتخابات مجلس آینده ...

تغییر چهره در قالب یک حزب

برخی اعضای تندرو ولی بدون سابقه محکومیت کیفری حزب مشارکت بنا دارند تحت عنوان نام دیگری ( حزب اتحاد ملت ایران اسلامی) فعالیت تشکیلاتی خود را از سر بگیرند. اصلاح‌طلبان بنا دارند هرچه سریع‌تر با ترمیم تشکیلاتی خود، اقدامات هدفمندی را در راستای حضور پررنگ در انتخابات مجلس آینده طرح‌ریزی کنند، با توجه به انحلال دو حزب مؤثر خود به‌ خاطر فتنه‌انگیزی در سال ۸۸ (حزب مشارکت و سازمان مجاهدین)، تصمیم‌گرفته‌اند با بهره‌گیری از عناصر کمتر شناخته ‌شده مرتبط با این احزاب، تشکل‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حزبی است که درخواست مجوز آن از مدت‌ها پیش به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور ارسال شده و این کمیسیون مشغول بررسی صدور مجوز این حزب است و اخبار اولیه حاکی از آن است که احتمالاً مجوز اتحاد ملت ایران اسلامی به ‌زودی صادر خواهد شد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعضای مؤسس و اصلی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی،‌ دقیقاً همان عناصر افراطی و در عین حال در اصطلاح سیاسی “سفید” و بدون سابقه محکومیت قضایی و یا مرتبطین حزب مشارکت ایران اسلامی هستند

خون دل خوردن رادیکال‌ها از صدا و سیما

سیاست روز/مشکل اصلی اصلاح‌طلبان رادیکال آنجاست که صدا و سیما اجازه فراموشی برخی خیانت‌ها را نمی‌دهد و همواره دستپخت برخی مدعیان اصلاح‌طلبی را روی آنتن می‌فرستد. افزایش حملات اخیر اصلاح‌طلبان هم ارتباط نزدیکی با سالگرد نهم دی‌ماه دارد. فضای عمومی کشور این روزها در شرایطی به سمت و سوی حماسه بزرگ نهم دی‌ماه سوق داده شد که برخی قصد داشتند با فعالیت‌های خود، حماسه عظیم ۹ دی را زیر سوال برده و آن را کمرنگ کنند. این در شرایطی است که صدا و سیما با پخش مستندهایی که ماهیت اصلی فتنه ۸۸ را مشخص می‌کرد، اجازه نداد تا حماسه ۹ دی در دولت یازدهم مسکوت بماند. حالا به همین دلیل است که اصلاح‌طلبان این روزها رسانه ملی را به عنوان دشمن اصلی خود فرض کرده و حملات تند و تیزی را نسبت به این سازمان روا داشته و دارند. آنها طی چند سال اخیر با سکوت استراتژیک خود سعی داشتند ذهن جامعه را به سمت فراموشی و در نهایت مطالبه خواسته‌های ناصواب و ناحق خود کنند، اما صدا و سیمای سرافراز این فرصت را از آنها گرفت و حالا با بررسی دقیق آنچه در سال ۸۸ گذشت می‌توان به دور از فضای احساسی و هیجانی سره را از ناسره تمیز داد.
عوامل ناشناس نسخه‌های روزنامه خراسان را جمع کردند
به گفته برخی منابع مطلع، عوامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مورد اشاره دادستان مشهد با مراجعه به دکه‌های مطبوعاتی خواستار خرید همه نسخه‌های روزنامه خراسان شده و حتی در برخی موارد در پی امتناع دکه‌داران از فروش یکجای نسخه‌ها، با آنان وارد درگیری فیزیکی شده‌اند. در پی همزمانی این اقدام با درج خبر مصاحبه دادستان مشهد با روزنامه خراسان در شماره روز دوشنبه، مبنی بر اعلام پلمب شدن دفاتر خرید و فروش سهام سه شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی، برخی مدعی هستند که عوامل وابسته به همان شرکتها دست به این اقدام زده‌اند.
روایت صفارهرندی از وضعیت «حصر»
شاید متفاوت‌ترین اظهارنظر در‌باره حصر سران فتنه متعلق به صفارهرندی بود. او که برای سخنرانی درباره نهم‌دی ماه به سالن «شهیدان نژادفلاح» کرج رفته بود، در حاشیه این سخنرانی با سایت «تیتر١» مصاحبه کرد و در این گفت‌وگو درباره حصر مهندس موسوی و حجت‌الاسلام کروبی گفت: «نمی‌دانم این چگونه حصری است که آنها می‌توانند ارتباط داشته باشند و تازه از آن شکوه هم می‌کنند و اگر فرصت بیشتری پیدا کنند دست به کارهای بیشتری می‌زنند، به‌تازگی هم به آنها گفته شده می‌توانند برای گرفتن نان از خانه خارج شوند و هوا بخورند.» او البته درباره دلیل اتخاذ تصمیم حصر هم، حوادث سوریه را یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم دانست و در این‌باره گفت: «رأفت نظام اسلامی بیش از یکسال به آنان فرصت داد تا شاید متنبه شده و اظهار پشیمانی کنند. ولی آنان نه تنها دست از مواضع خود برنداشته و اعلام برائت نکردند بلکه در قضیه سوریه ورود پیدا کرده و آشوبگری‌های خود را به گونه‌ای دیگر هدایت می‌کردند و از این جهت به حصر افتادند تا دسترسی دشمن به آنان قطع شده و نتوانند برخلاف مصالح نظام و مردم کاری کنند.»
توافق محرمانه دیدار کری و فیصل در وین چه بود؟

یک منبع در تهران،گفت: افت یکباره قیمت نفت یکی از خروجی های جلسه ۳ ساعته سعود الفیصل و جان کری در وین بوده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران رسانه های غربی روز یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ (۲۳ نوامبر ۲۰۱۴) خبر دادند که همزمان با روز ششم مذاکرات وین سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در فرودگاه این شهر، به مدت نیم ساعت با جان کری وزیر خارجه امریکا ملاقات کرده است. درباره جزئیات آنچه در این ملاقات رخ داده اطلاعات بسیار اندکی منتشر شده است. به طور عمومی، تلقی منابع غربی این بوده است که فیصل در این دیدار نسبت به حصول آنچه عربستان و امریکا یک توافق بد می خوانند به کری هشدار داده و متقابلا کری نیز به او اطمینان داده است که امریکا از خطوط قرمز توافق شده با عربستان و اسراییل در مذاکره با ایران کوتاه نخواهد آمد. این در حالی است که برخی منابع در تهران روایتی متفاوت از محتوای این دیدار دارند. یک منبع در این باره گفته است: «هدف فیصل از این دیدار این بوده است که به امریکا بگوید راهی جدید برای راضی کردن ایران به پذیرش توافق مطلوب غرب پیدا کرده که ارزش امتحان کردن دارد و آن راه این است که در زمانی حدود یک سال ایران در حالی که گرفتار تحریم هاست و قدرت فروش کامل نفت خود را ندارد، با بیش از ۵۰ درصد افت قیمت نفت هم مواجه شود». این منبع ادامه داد: «ما اطلاعاتی داریم که فیصل کری را متقاعد کرده اگر به این گزینه شانس امتحان شدن بدهد، می تواند ۷ ماه بعد یک توافق بسیار خوب با ایران بکند».
اروپا بزرگ‌ترین صادر کننده تروریست به خاورمیانه

از زمانی که گروه داعش و جبهه النصره به عنوان زیر شاخه های گروه تروریسیت القاعده فعالیت خود را در سوریه و بعد عراق آغاز کردند، بسیاری از وهابی‌های افراطی از سراسر دنیا به این گروه‌ها پیوستند. بر اساس آمار ارائه شده زمانی کشورهای منطقه از جمله پاکستان و عربستان و تونس بالاترین میزان صدور تروریست به سوریه و عراق را در کارنامه خود داشتند اما این آمار کم‌کم به سمت اروپا و غرب تغییر و تمایل پیدا کرده است. یک پژوهشکده ضد تروریستی انگلیسی نیز به تازگی اطلاعات جدیدی را درباره گروه داعش و شمار اعضای خارجی آن منتشر کرده و تصریح کرده است تا ماه نوامبر سال گذشته میلادی یعنی تا نیمه‌های آبان ماه سال جاری، در حدود ۳ هزار اروپایی در سوریه و عراق به عضویت گروه‌های تروریستی درآمده‌اند. از این تعداد فرانسه با هزار عضو و انگلستان با بیش از ۵۰۰ عضو در صدر کشورهای صادر کننده تروریست به سوریه بوده‌اند و بعد از آن‌ها آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و اسپانیا و دانمارک در رتبه‌های بعدی در میان کشورهای اروپایی قرار داشته‌اند. اگر بخواهیم به کشورهای اروپای شرقی مراجعه کنیم، این آمار بیشتر نیز می‌شود. وزیر کشور آلمان در آخرین روزهای ماه نوامبر گذشته آمارها درباره شمار تروریست‌های آلمانی در عراق و سوریه را تصحیح کرده و از افزایش چشمگیر آن‌ها خبر داد و گفت:«بر اساس جدیدترین ارزیابی‌ها حدود ۵۵۰ تروریست آلمانی به این مناطق سفر کرده‌اند». با این آمار در واقع تعداد تروریست‌های آلمانی در سوریه هم‌ردیف کشورهایی مانند انگلستان و فرانسه قرار گرفت. اما بر اساس گزارش آژانس یورو پل، تعداد ترویست‌هایی که از اروپا به سوریه و عراق رفته اند، از سال گذشته تاکنون از ۶۰۰ تن به بیش از ۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است .
عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۵ هزار کشته داد
آمارهای دولت عراق نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ خشونت‌های عراق باعث کشته شدن بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی و نیروی امنیتی در این کشور شده است. خبر دیگر اینکه اعضای پارلمان عراق و نمایندگان مقامات مناطق محلی اعلام کردند که نیروی هوایی ایالات متحده «به طور منظم» به تروریست‌های داعش سلاح می رساند.«عواد العوادی» عضو پارلمان عراق با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در ارسال سلاح و مواد غذایی به شهرستان «بلد» عراق برای عناصر تروریستی داعش گفت: این اولین بار نیست که نیروی هوایی ایالات متحده و ائتلاف بین‌المللی سلاح و مواد غذایی را به تروریست‌های داعش می رساند بلکه این موضوع در تلعفر، سنجار نیز تکرار شد. در همین ارتباط، «مفید البلدوی» شهردار بلد گفت: هفته گذشته یک هلیکوپتر «آپاچی» آمریکایی یک محموله حاوی سلاح را به تروریست های محاصره شده در روستای الخضیر رساند.شبکه المنار نیز تصاویری از اقدام جنگنده های ائتلاف در ارسال کمک برای عناصر داعش را منتشر کرد. خبر دیگر اینکه،ارتش و نیروی بسیج مردمی عراق، مناطق جدیدی در جنوب شهر سامرا را در شمال پایتخت این کشور از چنگ گروهک تروریستی داعش آزاد کردند. این در حالی است که، پایگاه خبری «نشنال‌اینترست» در گزارشی به دلایلی پرداخت که گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش ممکن است خودش را نابود کند.
سردار سلامی: اتفاقات عراق باید به‌سرعت مهار شود
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ایران در راستای یاری رساندن به دولت مرکزی عراق در حفظ یکپارچگی، امنیت ملی، ثبات و تعادل اجتماعی عراق از هیچ کمک آموزشی، مستشاری و انتقال دانش و تجربه فروگذاری نمی کند. “خالد متعب یاسین العبیدی” وزیر دفاع عراق به همراه هیأتی از فرماندهان و کارشناسان نظامی عراق روز پنجشنبه با سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه دیدار کرد. سردار سلامی در این دیدار موفقیت های ارتش، دولت و ملت عراق در برابر تروریست های تکفیری در آمرلی، جرف الصخر و دیگر نقاط عراق را امیدوار کننده توصیف و تصریح کرد: ظرفیت های پیشرفت عراق بسیار بزرگ است و به دلیل اهمیتی که عراق در ژئوپلیتیک جهان اسلام دارد همواره مورد نظر قدرت های منطقه و فرامنطقه ای بوده است. جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: از چشم انداز ژئوپلیتیک صهیونیست ها کشور های اسلامی باید کوچک و تجزیه شده و نباید ثبات و امنیت در این کشورها وجود داشته باشد. سردار سلامی خاطر نشان کرد: یک معادله امنیتی وجود دارد که امنیت رژیم صهیونیستی را برابر با ناامنی کشور های مسلمان می داند و معادله ی دیگری نیز عنوان می کند که قدرت رژیم صهیونیستی زمانی بزرگ است که قدرت کشورهای اسلامی ناچیز باشد و با کنار هم قراردادن این دو معادله در می یابیم که بسیاری از راهبرد های آمریکا در منطقه از منظر خواستگاه های رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.
۶۰۰۰ ساعت حضور دولتمردان در رسانه ملی
از اول خرداد تا پایان آذر امسال حدود ۶۰۰۰ ساعت برنامه با موضوع عملکرد دولت در بخش‌های مختلف از صداوسیما پخش شده است. مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به انتقاد سخنگوی دولت از رسانه‌ملی، حضور اعضای دولت یازدهم در برنامه‌های صداوسیما را چشمگیر و بیشتر از دولت‌های قبل ذکر کرد. به گزارش روابط عمومی صداوسیما، سید تقی سهرابی درباره سخنانی که این روزها برخی مقامات در خصوص کم‌توجهی صداوسیما به عملکرد دولت بیان می‌کنند، گفت: در جمع‌بندی اولیه، فقط از اول مرداد ۱۳۹۲ تا اول خرداد ۱۳۹۳، مسئولان قوه‌ مجریه ۲۰۰هزار و ۹۸۹ دقیقه از ظرفیت مراکز استان‌های صداوسیما برای بیان عملکرد خود استفاده کرده‌اند. در همین مقطع زمانی رادیو به مدت ۷۵۴۲ دقیقه در اختیار مدیران دولت یازدهم بوده است. از سوی دیگر، ۷۵ برنامه گفت‌وگومحور در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو به صورت کامل در اختیار اعضای دولت بوده و در مجموع طی مدت یادشده بیش از ۴۰۰۰ ساعت از وقت صداوسیما به عملکرد دولت اختصاص داشته است. سهرابی تصریح کرد: اگر حضور مستمر مسئولان دولتی در برنامه‌های صداوسیما از خرداد تا پایان آذر ۱۳۹۳ را به این آمار اضافه کنیم، این آمار به حدود ۶۰۰۰ ساعت می‌رسد که قابل توجه و تأمل بوده و ادعای محکمی است بر این‌که صداوسیما در ساعات زیادی دراختیار مدیران دولتی بوده است. وی افزود: این مقدار پوشش فعالیت‌های دولت بیش از عرف رسانه است و انتظار بیش از این یک خواسته غیرملی و با اهداف سیاسی ارزیابی می‌شود.

جهانگیری:مشکلات کشور مدیریتی است نه کمبود منابع

معاون اول رئیس جمهور گفت:همه مشکلات کشورمربوط به کمبود منابع نیست بلکه بیشتر مشکلات ما مدیریتی است و لازم است مدیران برای فعال شدن بخش خصوصی راهکارهای مناسب ارائه دهند.به گزارش واحد مرکزی خبر، جهانگیری در جلسه شورای اداری استان خوزستان گفت:انسجام موجود درنظام جمهوری اسلامی ایران باعث حرکت روبه جلوی تمامی بخشهای کشورشده است به طوری که هیچ یک ازتحریمها نتوانست ایران را وادار به عقب نشینی ازمواضع اصولی خود کند.وی افزود:مدیریت علمی درمقابله با مشکلات اقتصادی،باعث رشد وگذر ازتحریمها وتورم شده است.جهانگیری با اشاره به طرح جامع خروج ازرکود دولت،تصریح کرد:دولت برای خروج ازرکود طرح جامع خروج از رکود را با مشورت صاحب نظران تهیه کرد که این برنامه‌ها موجب شد درشش ماهه اول سال رشد اقتصادی به ۴ درصد برسد.وی با بیان اینکه دولت، کشور را ۱۰ پله بالا آورده است،افزود:اکنون بخش خصوصی باید وارد فعالیت اقتصادی شود وباید موانع ورود بخش خصوصی به فعالیتهای اقتصادی را رفع کنیم .وی افزود:همه مشکلات ما مربوط به کمبود منابع نیست بلکه بیشتر مشکلات ما مدیریتی است و لازم است مدیران برای فعال شدن بخش خصوصی راهکارهای مناسب ارائه دهند.
ترور یک معلم و یک بسیجی در «سرباز»

یک مقام مسئول در شهرستان سرباز گفت: تروریست‌ها یک معلم و یک بسیجی بلوچ اهل سنت را در صف نانوایی روستای نصیرآباد شهرستان سرباز به شهادت رساندند. به گزارش ایرنا، این مقام مسئول افزود: حدود ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه عصر پنجشنبه دو فرد مسلح ناشناس سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت در روستای نصیرآباد شهرستان سرباز، در اقدامی تروریستی دو نفر از ساکنان این روستا را به شهادت رساندند و متواری شدند. وی گفت: «عیسی شهرکی زاد» معلم بومی ساکن در روستای یادشده به همراه «ادهم صبوری» از اعضای بسیجی بلوچ اهل سنت، هنگامی که در صف نانوایی بودند، با تیراندازی دو فرد مسلح موتورسوار به شهادت رسیدند. عیسی شهرکی ۱۳ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش داشت. گفتنی است، از ابتدای امسال تاکنون دو معلم دیگر به نام‌های «جواد نوروزی» و «رضا سرگزی» در جنوب سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده‌اند.
چهل‌و‌یکمین وتوی امریکا علیه فلسطین
مخالفت امریکا با پیش‌نویس قطعنامه موسوم به «پایان اشغال فلسطین» توسط رژیم صهیونیستی و تعیین چارچوب زمانی برای تشکیل کشور فلسطین، مانع از تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل شد و جنبش حماس نیز از رئیس تشکیلات خودگردان به خاطر رأی نیاوردن این طرح انتقاد کرد.با مخالفت امریکا و نرسیدن آرای اعضای شورای امنیت به حد نصاب لازم، یعنی ۹ رأی موافق، قطعنامه تعیین چارچوب زمانی برای خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی کرانه باختری و تشکیل کشور مستقل فلسطین، ناکام ماند. ۱۵ عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت سه شنبه شب برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه مذکور تشکیل جلسه دادند ولی درنهایت با مخالفت امریکا کار به جایی نرسید تا دنیا باز هم شاهد حمایت امریکا از صهیونیست‌های غاصب باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25889

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.