“مایکل دوران” بر این باور است که درصورت پیروزی بشارد اسد در جنگ سوریه، ایران را به بلندی های جولان نزدیک می کند و این می توان یک تهدید جدی برای اسرائیل باشد. روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی با عنوان “درصورت پیروزی سوریه، اسرائیل به دردسر خواهد افتاد” به تحلیل یکی از مقامات اسبق امنیت ...
“مایکل دوران” بر این باور است که درصورت پیروزی بشارد اسد در جنگ سوریه، ایران را به بلندی های جولان نزدیک می کند و این می توان یک تهدید جدی برای اسرائیل باشد.
موشک های ایران بزودی موشک و نیروهای ایرانی در مرز های اسرائیل مستقر می شوند

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی با عنوان “درصورت پیروزی سوریه، اسرائیل به دردسر خواهد افتاد” به تحلیل یکی از مقامات اسبق امنیت ملی آمریکا پرداخت و نوشت: “مایکل دوران”  بر این باور است که درصورت پیروزی بشارد اسد در جنگ سوریه، ایران را به بلندی های جولان نزدیک می کند و این می توان یک تهدید جدی برای اسرائیل باشد.

 

 

واشنگتن تایمز افزود: مایکل دوران که اکنون استاد بلندپایه موسسه هادسون در واشنگتن است در کنفرانس روسای سازمان های یهودی اصلی آمریکا در بیت المقدس هشدار داد، اوضاع سوریه احتمالا به سرعت وخیم تر می شود و وی خواستار این شد که سیاست های آمریکا برای انجام بیشتری همکاری بین متحدانش از جمله ترکیه و عربستان و اسرائیل برای مقابله با ایران، افزایش یابد. وی بر این باور است که تنها افزایش همکاری بین متحدان آمریکا برای مقابله با ایران، توسط آمریکا شدنی است و در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، اسرائیل شاهد حضور نیروها و راکت های ایرانی در مرزهای خود می باشد و اسرائیل نیز کار خاصی در این زمینه نمی تواند انجام دهد.

 

 

وی در ادامه افزود: اگر رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تحت حمایت ایران و روسیه، قدرتش را تثبیت کند، دولت بعدی چه کاری می تواند صورت دهد، اذعان کرد: آمریکا می تواند کمک هایش را به متحدان در منطقه سرعت بخشد.

 

این مقام سابق دولتی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا مقابله آمریکا با روسیه به صورتی مستقیم در سوریه پرخطر است یا خیر، گفت، اگر درگیری جدی با روسیه صورت گیرد، ما می توانیم هزینه هایی را به آنها تحمیل کنیم.

 

وی افزود، زمانی که در کاخ سفید بودم و با رژیم هایی نظیر سوریه یا ایران مقابله می کردیم، همواره راه های ارتباطی مخفی وجود داشت که پیام های کاملا متفاوتی از آنچه به صورت علنی گفته می شد، شنیده می شد.

 

وی اضافه کرد، مشکل فقط اوباما نیست بلکه روسای جمهور پیشین آمریکا نیز تمایل داشتند خاورمیانه را از دریچه لنزهای جنگ سرد نگاه کنند. این نوع نگاه، تقسیم منطقه را به افراد خوب و بد آسان می کند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=52807

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.