رئیس شورای شهرستان حاجی آباد گفت: حل مشکلات شهرستان از اولویت های کاری شورای شهر حاجی آباد می باشد. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد، ابراهیم دره شیری، رئیس شورای شهرستان حاجی آباد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شوراها باید در مسائل فرهنگی اجتماعی شهر ورود پیدا کنند و در شهرستان حاجی آباد یک تعامل خوب و سازنده ای بین دستگاههای فرهنگی و شورا وجود دارد.
رئیس شورای شهرستان حاجی آباد افزود: اصحاب رسانه باید زبان گویای مردم و مسئولین باشند، مسائل و مشکلات شهرستان را رسانه ای و باید مطالبه گر باشند و رسانه هات همیشه به مردم و مسئولین کمک می کنند ولی هیچ گاه از سوی نهادها مورد حمایت قرار نمی گیرند.
ابراهیم دره شیری بیان داشت: شورای شهرستان حاجی آباد یکی از فعالترین شورها نسبت به دوره های قبلی می باشد که تمامی مکاتبات مردم را به روز پاسخگو هستند و ما در حال حاضر که در این نشست نشسته ایم هیچ گونه نامه و درخواست بی پاسخ نداریم .
کار بازسازی قلعه تاریخی حاجی آباد ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
وی تصریح کرد: شورای شهرستان در راستای مسائل فرهنگی تاریخی و گردشگری کارهای زیادی انجام داده است یکی از اثار باستانی و تاریخی حاجی آباد قلعه تاریخی با قدمت هزار ساله می باشد ما کار بازسازی این قلعه که در ورودی شهر حاجی آباد واقعه شده است را شروع کردیم .
دره شیری افزود: کار بازسازی قلعه به طور کامل به اعتباری بالغ بر یک میلیاردو نیم نیاز دارد در حال حاضر حدود ۴۰۰میلیون تومان هزینه صرف باز سازی این قلعه تاریخی شده است و ۲۵ درصد کاربازسازی پیشرفت فیزیکی داشته است.
رئیس شورای شهر حاجی آباد بیان داشت: در حوزره گردشگری ما یک رودخانه در شهرستان داریم که تقریبا از ورودی شهر و از کنار قلعه تاریخی می گذرد و تصمیم به ایجاد یک دریاچه گردشگری با امکانات تفریحی در جوار قلعه داریم و کار مطالعاتی این پروژه تمام شده است که در نیمه سال ۹۷ احتمالا به بهره برداری می رسد.
اکثر محلات حاشیه نشین حاجی آباد به شهر الحاق شدند
دره شیری با اشاره به مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان مثل محله گودکعنوئیه و محله بلوچ ها و میدان شانی، زمین های جهادی و شهرضایی افزود: این مناطق در حاجی آباد به دلیل واقع شدن در حاشیه شهر کمتر به این محلات توجه شده است و اکثر خانه های این محلات تصرفی بوده که ما بیشترین مشکلات و آسیب های اجتماعی در این بخش از شهر داریم.
وی تصریح کرد: شورا با همکاری شهرداری و اداره ثبت اسناد و بنیاد مسکن شهرستان اقدام به اصلاح این مناطق کرده است که این محلات هنوز به شهر الحاق نشده بودند و زمین های این محلات مشکل سند داشت که در حال حاضر کار الحاق به شهر این محلات حل شده است و نقشه این محلات تهیه شده و خیابان کشی صورت گرفته اکثر زمین ها و خانه هایی که به صرت غیر قانونی تصرف شده بود به افراد و.اگذار و سند دار شدند.
رئیس شورای حاجی آباد در ادامه افزود: این محلات به دلیل اینکه به شهر الحاق نشده بودند از یک سری امکانات محروم بودند و در حال حاضر که به شهر الحاق شدند باید مسئولین یک نگاه ویژه در زمینه امکانات رفاهی بهداشتی و تفریحی در این محلات داشته باشند.
دره شیری با اشاره به خیابان امام که یکی از خیابان های اصلی شهر می باشد و دارای بافت قدیم و چهره شهر را نازیبا کرده بود افزود: کار بازسازی این خیابان دو سال است که شروع شده و دعوت از مالکان برای همکاری در زمینه بازسازی در دستور کار شورای قبلی قرار داشت که بخش بزرگی از این کار انجام شده است و در حال حاضر نیز ما بقی بازسازی در حال انجام می باشد که ما بیشترین کمک به مالکان در راستای همکاری که با شهرداری داشتند در زمینه پروانه ساخت داشتیم که به همه مالکان پروانه ساخت رایگان دادیم.
وی یادآور شد: در زمینه فضای سبز شورا و شهر دارای حدود۶۰۰۰ هزار اصله درخت زینتی و نخل خرما خریداری که در همین اسفند ما کاشته شده و درحال کاشت می باشد و ما در حاشیه رودخانه ورودی شهر حاجی آباد اقدام به کاشت نخل پیارم کردیم که امیدواریم با این کار بتوانیم شهرداری را در برخی زمینه ها خودکفا کنیم.
عضور شورای شهر حاجی آباد گفت: در بحث نور پردازی در سطح شهر یک سری کارهایی انجام شده که تا پایان سال ۹۶ کار نورپردازی در شهر به اتمام می رسد.
دره شیری افزود: شورا جهت حل مشکلات محلات آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته شهرستان با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان جلساتی در این محلات برگزار و مشکلات آن محلات را بررسی می کند.
وی در پایان افزود: امیدواریم که با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان بتوانیم شاهد پیشرفت و آبادانی شهرستان باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67369

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.