افزایش ۱۰ برابری کاربران اینترنتی در هرمزگان/ طراحی ۱۰۰ هزار اپلیکیشن بومی توسط جوانان ایرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تعداد مشترکین اینترنت در هرمزگان ۱۰ برابر شده است و بیش از ۸۳۰ روستای هرمزگان از اینترنت برخوردار هستند. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و ...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تعداد مشترکین اینترنت در هرمزگان ۱۰ برابر شده است و بیش از ۸۳۰ روستای هرمزگان از اینترنت برخوردار هستند.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت بالای هرمزگان در کشور گفت: باید برای رفع  مشکلات اقتصادی استان هرمزگان تلاش بسیار کرد تا بتوانیم با وضعیت بهتری پیش رویم.

وی افزود: امروز ایران در حال بازیابی جایگاه خود در اوپک و بازار صادراتی و تعامل عزت‌مندانه با کشورهایی است که قبلا با آنان مشکل داشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: با توجه به اینکه تراز مالی و تجاری کشور  مثبت و با سرعت بالاست و نتیجه مقاومت مردم ، حمایت و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در مذاکرات باعث شده است که راه توسعه را ادامه دهیم.

 

وی افزود: امروزه در دنیا دیگر کسی راه ایران‌ستیزی و شیعه ستیزی را نمی‌تواند در پیش بگیرد و تعامل هوشمندانه و منطقی با حفظ رویه عزتمندانه سبب شده که کسی در دنیا نتواند بهانه برای ایران‌ستیزی پیدا کند.

 

واعظی با اشاره به بحران اقتصادی و کاهش قیمت نفت تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر  کشورهای ثروتمندبا مشکلات اساسی و جذب وام روبرو شده‌اند اما کشور ما با همدلی مردم و طرح‌هایی اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کردند که باعث شده است به بهترین نحو مدیریت لازم را داشته باشیم.

 

وی افزود: دورتا دور ایران جنگ و ناآرامی است اما ایران و مردم کشورمان در آرامش کامل به سر می برند که باید این نعمت را قدر بدانیم .

 

واعظی بیان کرد: باید تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در همان موعد معین آغاز شود و این نادرست است که برخی‌ها از الان با حضور در شهرستان ها و تکیه بر رسانه‌های حامی سعی در تخریب و به در کردن رقیب از گردونه انتخابات داشته باشند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به  نیروی انسانی در هرمزگان گفت: توجه به بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در  هرمزگان همواره مورد توجه  است که در این راستا تکیه به بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی افزود: ‌در وزارتخانه تلاش بر استفاده از فارغ‌التحصیلان این حوزه شده است به نحوی که امروز ۱۰۰ هزار اپلیکیشن بومی توسط جوانان کشور طراحی شده است که می‌توان از این مسیر صادرات نیز داشت.

واعظی با اشاره به  آمادگی  وزارتخانه برای همکاری در امور صادراتی با هرمزگان گفت  :ما تمام تلاش خود را برای رونق دهی اقتصادی از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام می دهیم.

وی افزود:برای برای رفع کندی و بهبود سرعت اینترنت در هرمزگان نیز آمادگی کامل داریم با توجه به اینکه در سال های اخیر ظرفیت پهنای باند در هرمزگان را چندین برابر کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تعداد مشترکین اینترنت استان نیز ۱۰ برابر شده است و در حالی که از ابتدا روستاهای هرمزگان اینترنت نداشتند امروز بیش از ۸۳۰ روستا در این روستا از اینترنت برخوردارند.

واعظی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان در حوزه ای‌سی‌تی تا قبل از این در کشور ۱۴ بود اما  امروز به رتبه ۱۱ بهبود یافته است و از  کشیدن ۹۰۰ کیلومتر فیبرنوری در هرمزگان و توسعه ظرفیت دو برابری در مباحثی همانند انتقال دیتا و اطلاعات و افزایش پهنای باند از برنامه های دیگر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=58349

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.