فرماندار حاجی‌آباد گفت: افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گامی مهم در جهت توسعه و آبادانی منطقه است. به گزارش پیارم حمید جهانگیری کوهشاهی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان برگزار شد در سخنانی به موقعیت شهرستان اشاره و اظهار داشت: شهرستان حاجی‌آباد در نقطه شمالی استان ...

فرماندار حاجی‌آباد گفت: افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گامی مهم در جهت توسعه و آبادانی منطقه است.

به گزارش پیارم حمید جهانگیری کوهشاهی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان برگزار شد در سخنانی به موقعیت شهرستان اشاره و اظهار داشت: شهرستان حاجی‌آباد در نقطه شمالی استان قرار گرفته، بیش از۶۹ هزار نفر در سرشماری سال ۹۵ جمعیت این شهرستان است؛ این شهرستان شاهراه اصلی ترانزیت صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود، خرمای پیارم این منطقه شهرت جهانی دارد؛ ۷۰معدن از قبیل سنگ معدن،کرومیت، مس، فسفات و سایر معادن که دارای ذخائر قابل توجهی است در این شهرستان یافت می‌شود و قطب معدن استان هرمزگان نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: این شهرستان موقعیت‌های خاصی در حوزه فرهنگی دارد؛ پخش مستقیم عزاداری مردم ولایتمدار هر ساله در تاسوعا و عاشورای حسینی گویای این واقعیت است همچنین در حوزه گردشگری نیز قابلیت‌های منحصر بفردی دارد و زیرساخت های لازم در این حوزه نیازمند تخصیص اعتبارات کافی است.   جهانگیری افزود: ۳۲هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی و باغی واین منطقه قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود و ۹۰ درصد گندم تولیدی استان و ۸۵درصد ذرت تولیدی استان هرمزگان در این شهرستان کشت می‌شود، بیش از۱۶هزار تن محصولات گلخانه‌ای امسال به بازار عرضه شد.

وی بر صنعتی شدن بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: با توجه به کمبود آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از هدر‌رفت آب و توسعه گلخانه‌ای ضرورت دارد که بخش کشاورزی صنعتی شود و شاهد صرفه جویی در امر مصرف بهینه آب باشیم.

نماینده عالی دولت در حاجی‌آباد افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را گامی‌ مهم در جهت توسعه و آبادانی‌ شهر و روستا عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فاقد هرگونه درآمد و نیازمند حمایت دولت هستند.

وی کمبود اعتبارات فرهنگی را نیز یادآور شد و افزود: مردم حاجی‌آباد در همه صحنه های‌ملی و بین‌المللی پیشگام هستند و در حوزه فرهنگ هیچ‌گونه اعتباری برای برگزاری اینگونه مراسم در نظر گرفته نشده و تمام هزینه‌ها از بین مردم و دستگاه‌های اداری شهرستان جمع‌آوری می‌شود و شهرستان نیازمند حداقل یک میلیارد تومان اعتبار در این زمینه است.

جهانگیری تصریح کرد: بحمدلله مردم حاجی‌آباد در همه عرصه‌ها خوش درخشیدند و در انتخابات گذشته ۹۸ درصد از مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشتند اما با این اوصاف گرچه خدمات زیادی از سوی دولت‌های گذشته و دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است و مردم قدردان خدمات دولتمردان هستند اما با توجه به گستردگی این شهرستان؛ مردم در بعضی از حوزه‌ها هنوز با مشکلات عمده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و چشم‌انتظار خبرهای خوش مسؤولان امر هستند.

وی احداث بندر خشک با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود ریلی و جاده‌ای در این شهرستان بسیار موثر دانست و افزود: بی شک با اجرای این طرح و راه‌اندازی آن بخش عمده‌ای از ترافیک مرکز استان کاهش می‌یابد و هزینه بالای نگهداری محصولات به حداقل خواهد رسید.

فرماندار حاجی‌آباد، تصریح کرد: احداث کلینیک تخصصی با توجه به موقعیت شهرستان و همجواری با جاده بین‌المللی و وقوع حوادث جاد‌ه‌ای و همچنین کمبود فضای فیزیکی بیمارستان؛ این شهرستان جوابگوی مراجعات مسافرین نمی‌باشد و با احداث این فضا بخش عمده‌ای از مشکلات شمال استان مرتفع می‌شود.

وی تکمیل شبستان بقعه متبرکه امامزادگان حاجی‌آباد و قبور مطهر شهداء را نیازمند تخصیص اعتبارات لازم دانست و افزود: با توجه به عبور و مرور مسافرین؛ این دو بقعه متبرکه و قبور مطهر شهداء از اهمیت خاصی برخوردار است و پخش مستقیم عزاداری مردم این شهرستان در این مکان مقدس انجام می‌شود و حاجی‌آباد با نام این دو بقعه متبرکه مطرح است و تکمیل شبستان و صحن و سرای امامزادگان و مرقد مطهر شهداء که در جوار این دو امامزاده قرار گرفته؛ نیازمند بهسازی و بازسازی است.

فرماندار حاجی‌آباد عنوان داشت: نبود سینما یکی از چالش‌های پیش روی جوانان این منطقه است که بتواند اوقات و فراغت آنان را پر کند و امیدواریم این سفر شاهد تحقق این مهم و مطالبات جوانان باشیم، همچنین هنرمندان درصدند تا آثار خود را در قالب کتاب در معرض دید عموم قرار دهند و آثاری ماندگار و فاخری از شهرستان را به جا بگذارند که نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67323

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.