مدیر مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندر خمیر گفت: اشاعه اسلام هراسی و ارائه تصویر نادرست از آموزه های اسلامی مهمترین تهدید ها در تحقق صلح و امنیت است.  به گزارش پیارم به نقل از لوار ، سید عبدالجلیل قتالی، مدیر مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندر خمیر در همایش بزرگ اسلام ، فرصتها و چالش ...

مدیر مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندر خمیر گفت: اشاعه اسلام هراسی و ارائه تصویر نادرست از آموزه های اسلامی مهمترین تهدید ها در تحقق صلح و امنیت است.

IMG_1133

 به گزارش پیارم به نقل از لوار ، سید عبدالجلیل قتالی، مدیر مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندر خمیر در همایش بزرگ اسلام ، فرصتها و چالش ها گفت: در عصر جهان اسلام معادل مفاهیمی مانند مملکت اسلام ، حدود مسلمانی و امپراطوری های اسلامی است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ کشور مستقل در جهان وجود دارد که  ۵۰ تا ۱۰۰ در صد آنها مسلمان هستند، افزود: بیش از یک پنجم جمعیت جهان یعنی معادل یک میلیارد و ۵۰۰میلیون نفر از جمعیت هفت میلیاردی جهان را مسلمانان تشکیل داده اند.

مدیریت مدرسه علوم دینی صدر الاسلام با اشاره به چالش های جهان اسلام اظهار کرد : دور افتادن از حد و مرز  دین ، کنار گذاشتن آموزه های قرآنی و الهی،خود پرستی و خود محوری  از چالشهای اساسی جهان اسلام است که مانع بزرگی بر سر راه اتحاد و اتفاق در جامعه اسلامی است.

وی  تصریح کرد: وجود افراط گرایی دینی و توطئه های قومی مذهبی، اشاعه اسلام هراسی ، ایجاد بی ثباتی در بین جوامع اسلامی،ارائه تصویر نادرست از آموزه های اسلامی به خصوص قرآن کریم  مهمترین تهدید ها در تحقق صلح و امنیت است.

قتالی با اشاره به اتحاد جهان کفر بر علیه جهان اسلام تاکید کرد:  جامعه کفر از گسترش دین اسلام در جوامع اروپا و آمریکا هراس دارد و با ایجاد چالش باعث اسلام هراسی و قرآن ستیزی مانع از خودنمایی اسلام در دنیا می شوند.

 

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی یک اصل است و می تواند در تمام شئون اجتماعی بشر کار ساز باشد؛ خاطر نشان کرد:در تمام جوامع جهانی نقطه مقابل اتحاد و هبستگی ، اختلاف و تفرقه است و خداوند آن را به نفع جوامع اسلامی نمی داند

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=28459

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.