ریاست جهادکشاورزی استان هرمزگان عدم وجود جاده بین مزارع را از مهمترین مشکلات کشاورزان روستای گیس برشمرد وبیان داشت : با برنامه ریزی مناسب جاده بین مزارع این روستا تا پایان سال احداث می شود. مهندس حیدری پوری در حاشیه بازدید از باغات روستای گیس و باینوج در گفتگو با خبرنگار پیارم افزود: با توجه ...

ریاست جهادکشاورزی استان هرمزگان عدم وجود جاده بین مزارع را از مهمترین مشکلات کشاورزان روستای گیس برشمرد وبیان داشت : با برنامه ریزی مناسب جاده بین مزارع این روستا تا پایان سال احداث می شود.

مهندس حیدری پوری در حاشیه بازدید از باغات روستای گیس و باینوج در گفتگو با خبرنگار پیارم افزود: با توجه به اینکه تنها باغات اورگانیک شهرستان در روستای گیس واقع شده است و مردم روستای گیس و دهنو جاده مناسبی برای دسترسی به باغاتشان را ندارند تا محصولاتشان را به بازار عرضه کنند جاده ای از روستای دهنو به سمت باغات در گیس احداث می شود.

مهندس حیدری پوری از تعدادی نهال انجیر به باغداران دهنو و گیس خبرداد و افزود: روستای گیس از توابع شهرستان حاجی آباد به دلیل شرایط آب وهوایی مناسب، مستعد تولید انجیر دیم می باشدْجهت کمک به کشاورزان و جایگزینی درختان فرسوده و افزایش درختان انجیر این نهال ها به در اختیار باغداران قرار میگیرد.

مهندس حیدری پور برای توسعه باغات استان ازجمله انجیر حدود ۵هزار نهال در دستور کار سازمان قرار داد که در صورت تامین نهال های موردنیاز تا پایان سال بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

مهندس ناصر حیدری پوری افزود : روستای گیس به دلیل شرایط اقلیمی و بارندگی های مناسب در طول سال منطقه خوبی برای تولید محصولات ارگانیک از جمله انجیر ، انار وانگور می باشد.

وی اظهار داشت : یکی از محصولات مهمی که در این منطقه قابلیت کشت دارد انواع خرما می باشد .

حیدری پوری با اشاره به بحران آب در کشور واستان تاکید کرد : کشاورزان باید با استفاده از تکنولوژی و بهره گیری از سیستم های آبیاری نوین ،مصرف بهینه آب را مورد توجه قرار دهند.

وی عدم وجود جاده بین مزارع را از مهمترین مشکلات کشاورزان روستای گیس برشمرد وبیان داشت : با برنامه ریزی مناسب جاده بین مزارع این روستا تا پایان سال احداث می شود.

حیدری پوری گفت : روستای گیس تولید کننده برتر انجیر در منطقه حاجی آباد می باشد.

در این بازدید فرماندار شهرستان حاجی آباد، عباس پور مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد و جمعی از مسئولان منطقه ای حضور داشتند.

 

 

 

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56177

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.