اجتماع بزرگ فاطمیون بخش احمدی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار شد. ...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم؛ در ایام فاطمیه دوم یعنی روایت ۹۵ روز شهادت مادر مهربان امت حضرت زهرا (س) قرار داریم. به همین مناسبت طبق سنوات قبل اجتماع عزاداران فاطمی در بخش احمدی با حضور نمایندگان مجلس، امام جمعه بندرعباس نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و جمعی از مسئولین شهرستان  برگزار ‌شد.

این مراسم یکشنبه ۲۸ دی‌ماه در سالروز شهادت فاطمۀ زهرا سلام‌الله‌علیها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بعداز ظهر و عصر  در زمین چمن بخش احمدی برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مداحان به مداحی پرداختند، این برنامه به همت ستاد اجتماع بزرگ فاطمیه بخش احمدی برگزار ‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روزیک شنبه در مراسمی به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) دربخش احمدی اظهار کرد: جایگاه حضرت فاطمه(س) به گونه ای است که ائمه اطهار(ع) حضرت فاطمه(س) را حجت خود قرار داده اند.
وی منشا تکامل انبیا الهی را در دو چیز بیان کرد و گفت : اول اقرار به فضایل حضرت زهرا (س) که پیش از به دنیا آمدن آن بانوی بزرگ همه انبیا در مقام نوری جایگاه ایشان را می دانستند کما اینکه هنوز پیغمبر (ص) به دنیا نیامده بودند انبیا اقرار به فضایل نبی خاتم داشتند و دوم محبت حضرت فاطمه زهرا (س) است.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) برای اهلبیت الگو و سیره و روش ایشان سند حقانیت شیعه است، عصمت حضرت فاطمه (س) را سومین ویژگی مختصه آن حضرت عنوان کرد.
عبادی زاده با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه(س) افزود: چه سرمشقی برتر و چه خورشیدی تابان تر از وجود مبارک فاطمه زهرا(س)که معلّم حیا و عفّت، استاد نجابت و تقوا، سرچشمه مهربانی و محبّت، معدن فداکاری و شجاعت برای بانوان وجود دارد.
وی ادامه داد: زن در جامعه اسلامی سرچشمه بالندگی و افتخار است و این بالندگی و افتخار زمانی نصیب او خواهد شد که در پرتو نور هدایت معصومین حرکت کند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین به زندگی اجتماعی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: آن بانو در خیلی از صحنه ها نقش اجتماعی ویژه ای داشتند و هرجا احساس می کردند کاری زمین مانده و ولایت تنهاست وجود مقدسه ایشان راهگشا بود.
حجت الاسلام عبادی زاده افزود: حضرت فاطمه (س) علاوه برتفسیر قرآن و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در پشت صحنه خیلی از جنگها حضور داشتند و از بیماران و آسیب دیدگان پرستاری می کردند، آب و غذا می رساندند و این بیانگر نقش پررنگ اجتماعی ایشان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72366

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.