پایگاه خبری المانیتور گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نسبت به رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران ابراز تردید کرده است. پایگاه خبری «المانیتور» امروز (پنج‌شنبه) به نقل از دو فرد حاضر در دیدار هفته گذشته «باراک اوباما» و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، نوشته است که رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست نسبت ...
پایگاه خبری المانیتور گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نسبت به رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران ابراز تردید کرده است.
خبرگزاری فارس: ابراز تردید اوباما نسبت به امکان دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران
پایگاه خبری «المانیتور» امروز (پنج‌شنبه) به نقل از دو فرد حاضر در دیدار هفته گذشته «باراک اوباما» و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، نوشته است که رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست نسبت به امکان حصول توافق هسته‌ای با ایران، ابراز تردید کرده است.

بنا بر این گزارش، یکی از این افراد عنوان کرده است که رئیس‌جمهور آمریکا به نتانیاهو گفته تصور نمی‌کند که بتوان تا ضرب‌الاجل سوم آذر (۲۴ نوامبر) به توافق جامع هسته‌ای دست یافت.

فرد دیگری که در جلسه حضور داشته اظهارات اوباما را به نحوی دیگر روایت کرده و گفته است که رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرده که «مطمئن» نیست که بتوان با ایران به توافق رسید.

به نوشته خبرنگار المانیتور، اسرائیل اکنون معتقد است که می‌تواند روی عدم دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان)، حساب کند.

مذاکراتی که تازه‌ترین دور آن بدون نتیجه در نیویورک به پایان رسید، از هفته آینده با دیدار دوجانبه هیئت‌های ایرانی و آمریکایی در شهر وین اتریش از سر گرفته می‌شود. بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرف‌ها تنها یک ماه و نیم دیگر برای حصول توافق جامع زمان دارند.

گفته می‌شود ابعاد و حجم غنی‌سازی ایران و نحوه لغو تحریم‌ها اصلی‌ترین موارد اختلافی است. در حالی که بر اساس توافق موقت، میزان غنی‌سازی را «نیازهای عملی» ایران تعیین می‌کند، طرف غربی به خصوص آمریکا بر رعایت مفهوم ابداعی «زمان گریز» دستکم یک ساله،  تأکید دارند.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930717001054#sthash.gpnNr6ar.dpuf

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=18129

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.