برداشت محصولات گرمک، طالبی و خربزه در شهرستان حاجی‌آباد از سطح بیش از ۱۰۲۵هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد. به گزارش پیارم، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی‌آباد با بیان این خبر گفت: سطح زیر کشت این محصولات در سال گذشته ۸۷۰ هکتار بوده که در سال جاری به ۱۰۲۵هکتار رسیده و علت افزایش سطح زیر ...

برداشت محصولات گرمک، طالبی و خربزه در شهرستان حاجی‌آباد از سطح بیش از ۱۰۲۵هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پیارم، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی‌آباد با بیان این خبر گفت: سطح زیر کشت این محصولات در سال گذشته ۸۷۰ هکتار بوده که در سال جاری به ۱۰۲۵هکتار رسیده و علت افزایش سطح زیر کشت، قیمت مناسب و بازارپسندی این محصولات بوده است.

مهدی عباسپورافزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با عملکرد ۲۶ تن در واحد سطح، تولید این نوع محصولات به ۲۷هزار و ۳۰۰تن برسد.

وی مناطق عمده کشت خربزه، گرمک و طالبی را دهستان‌های طارم، آشکارا و فارغان برشمرد و با بیان اینکه شهرستان حاجی‌آباد در تولید این محصولات رتبه اول استان را داراست، یادآور شد: زمان کاشت در بهمن‌ماه و برداشت نیز از نیمه اردیبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی حاجی‌آباد همچنین تولید ۱۵۰۰ هزار تن هندوانه از مزارع شهرستان حاجی‌آباد خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی‌آباد با بیان این خبر اظهار کرد: سطح زیرکشت محصول هندوانه در این شهرستان ۲۵ هکتار است، افزود: با عملکرد ۱٫۵ تن در هکتار، پیش‌بینی می‌شود امسال دویست  و ۸۷۰ تن محصول هندوانه برداشت شود.

وی نقاط مهم کشت هندوانه در این شهرستان را آشکارا، شمیل بالا، فارغان، طارم و دراگاه عنوان و خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت هندوانه در سال زراعی گذشته ۱۰۰۰ هکتار بوده و علت کاهش آن در سالجاری جایگزینی کشت با محصولات گرمک، طالبی و خربزه است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی‌آباد از مزیت‌های کشت این محصول، به تولید خارج از فصل و تناوب زراعی عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان حاجی‌آباد در تولید هندوانه مقام سوم استان را داراست.

وی افزود: زمان کشت هندوانه در حاجی‌آباد اوایل بهمن‌ماه و زمان برداشت این محصول نیز اواخر اردیبهشت تا اواخر خردادماه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67984

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.