به گزارش پیارم، حسین اقتدار بختیاری،دکتر حسین اقتدار بختیاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد در خصوص اجرای طرح ملی فلج اطفال گفت: طرح فلج اطفال یک طرح ملی است که با هدف توقف گردش ویروس های وحشی فلج اطفال و حذف موارد بیماری در طی دو مرحله در اسفندماه امسال و فروردین ...

به گزارش پیارم، حسین اقتدار بختیاری،دکتر حسین اقتدار بختیاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد در خصوص اجرای طرح ملی فلج اطفال گفت: طرح فلج اطفال یک طرح ملی است که با هدف توقف گردش ویروس های وحشی فلج اطفال و حذف موارد بیماری در طی دو مرحله در اسفندماه امسال و فروردین سال آینده برگزار می شود. در طی این طرح و در شهرستان حاجی آباد، ۹۵ تیم عملیاتی با مراجعه به درب منزل ۱۷ هزار و ۶۱۱ خانوار شهری و روستایی، ۵ هزار و ۹۵۶ کودک زیر ۵ سال را واکسینه خواهند نمود.

وی افزود: مسئولیت اجرای این طرح ملی به عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است ولی در عمل همه نهادها و سازمان ها باید در اجرای آن همکاری لازم را با شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها داشته باشند.

وی ضرورت اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشت عمومی و فردی جامعه عنوان کرد و افزود: طرح واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر ۵ سال و شامل متولدین ۲۶دیماه ۸۹ تا ۵ اسفند ماه ۹۶ و در دو مرحله و به صورت خانه به خانه در شهرستان حاجی آباد اجراءخواهد شد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود : با بسیج نیروها و امکانات در شهرستان حاجی آباد ان شا الله شاهد دستیابی به پوشش تمام نقاط در اجرای این برنامه در این شهرستان باشیم .

وی تاکید کرد : نوع واکسن مورد استفاده از نوع خوراکی می باشد که به دلیل استفاده راحت و پیشرفت بهترطرح درنظر گرفته شده و با اجرای این طرح بیش از ۵۹۵۶کودک زیر ۵ سال در شهرستان حاجی آباد علیه بیماری فلج اطفال واکسینه خواهند شد .

وی افزود: مرحله دوم این طرح ۱۸ تا ۲۱ فروردین سال آینده اجرا خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67261

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.