برخی خبرها حکایت از کشته شدن خلیفه داعش می کنند. سخنگوی تروریست های داعش هم در توئیتری از همه خواسته برای شفای خلیفه تروریست ها دعا کنند!   به گزارش پیارم به نقل از سرویس بین الملل جام نیوز، شایعه زخمی یا کشته شدن خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش، به سرعت به یکی از خبرهای ...
برخی خبرها حکایت از کشته شدن خلیفه داعش می کنند. سخنگوی تروریست های داعش هم در توئیتری از همه خواسته برای شفای خلیفه تروریست ها دعا کنند!

 

به گزارش پیارم به نقل از سرویس بین الملل جام نیوز، شایعه زخمی یا کشته شدن خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش، به سرعت به یکی از خبرهای مهم رسانه های جهان تبدیل شده است. هنوز درستی یا نادرستی این خبر تأیید نشده است اما هر یک از رسانه ها به شکل های مختلف درباره آن خبرهایی منتشر می کنند. در این میان توئیت سخنگوی تروریست های داعش که خواستار دعا برای شفای خلیفه تروریستش شده است، از همه بیشتر جلب توجه می کند.

سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) با تیتر “سخنگوی داعش: برای شفای ابوبکر بغدادی دعا کنید” نوشته است:

ابو محمد عدنانی سخنگوی رسمی داعش متنی را توئیت کرده که ظاهرا، از زخمی شدن ابوبکر بغدادی رهبر گروه موسوم به “دولت اسلامی” [داعش] حکایت دارد.

 

این عضو داعش، که نام اصلیش “طه صبحی فلاحه” است، در متن توئیت خود آورده: “آیا می پندارید که با شهادت [هلاکت] خلیفه، خلافت به پایان می رسد؟ به امت اطمینان می دهیم که شکر خدا حال امیر این خلافت، ابوبکر بغدادی خوب است. برای شفای عاجل او دعا کنید.”

 

انتشار این توئیت، در شرایطی صورت گرفته که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، دیروز خبر داده بود که روز جمعه ۷ نوامبر (۱۶ آبان)، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش کاروانی از ۱۰ خودروی رهبران داعش را در شمال عراق بمباران کرده‌اند. آمریکایی ها در عین حال اعلام کرده بودند که نمی‌تواند تایید کنند آیا رهبر داعش هم در محل حمله حضور داشته است یا نه.

 

پیش از اطلاعیه آمریکا، شبکه خبری العربیه درباره حمله‌ای دیگر به رهبران “دولت اسلامی” [تروریست های داعش] در حوالی شهر قائم در نزدیکی مرز شرقی عراق گزارش داده بود و اینکه خبرهایی از صدمه‌دیدن ابوبکر بغدادی در محل بمباران رسیده است.

 

مطابق اطلاعیه دیروز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، محل بمباران رهبران داعش در نزدیکی موصل در شمال عراق بوده که حدود ۲۷۰ کیلومتر با محلی که قبلا اعلام شده بود ابوبکر بغدادی در آنجا صدمه دیده فاصله داشته است.

 

به دنبال انتشار خبر العربیه در مورد زخمی شدن ابوبکر بغدادی، خبرگزاری رویترز از قول دو شاهد در محل حادثه گزارش داد که در این بمباران، خانه‌ای هدف قرار گرفته که رهبران ارشد داعش در آن جلسه داشته اند.

 

به گزارش رویترز از قول شاهدان محلی، نیروهای داعش یک بیمارستان را برای مداوای رهبران زخمی‌شده تخلیه کرده و با بلندگو در کوچه و خیابان از مردم خواسته‌ بودند که برای نجات جان زخمی‌ها خون اهدا کنند.

 

به گزارش همین خبرگزاری، اهالی منطقه گفته بودند که شایعاتی را درباره “کشته‌شدن” رهبر گروه دولت اسلامی [داعش] و معاونش شنیده‌اند.
 

سایت رادیو فردا (RADIO FARDA) درباره آخرین وضعیت خلیفه تروریست های داعش نوشته است:
گزارش های دولت عراق و منابع مرتبط با آن حاکی از آن است که ابوبکر بغدادی،‌ رهبر گروه «حکومت اسلامی» [تروریست های داعش] در جریان حملات هوایی به شهر “قائم” زخمی شده است.  در همین زمینه، ابو محمد عدنانی، سخنگوی رسمی داعش با انتشار متنی در توئیتر، از زخمی شدن ابوبکر بغدادی خبر داده است.

 

این درحالی است که، منابع پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، از این حمله یا پیامدهای آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

 

وزارت دفاع و وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای مشترک، اعلام کرده‌اند که رهبر گروه حکومت اسلامی زخمی شده است اما در این بیانیه توضیح بیشتری در این مورد ارائه نشده است.

 

با این حال یک مقام امنیتی در وزارت کشور عراق به آسوشیتدپرس گفته است که ابوبکر بغدادی، در جریان نشستی با یکی از گروه‌های شبه‌نظامی در شهر قائم در غرب استان انبار هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

 

یک مقام رسمی نظامی عراق هم گفته است که در جریان یک نشست عملیاتی، از زخمی شدن بغدادی مطلع شده است. هر دو مقام رسمی که به شرط افشا نشدن نام خود این اطلاعات را در اختیار آسوشیتدپرس قرار داده‌اند، گفته‌اند که عملیات منجر به زخمی شدن رهبر حکومت اسلامی [داعش] توسط نیروهای امنیتی عراق صورت گرفته، اما هر دو از میزان جراحت وارده به ابوبکر بغدادی ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

 

تلویزیون دولتی عراق هم به خبر زخمی شدن بغدادی اشاره کرده است.

 

آمریکا برای کشتن رهبر گروه حکومت اسلامی [داعش] که گمان می‌رود در پنجمین دهه از عمر خود باشد، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

 

سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد “فرماندهی مرکزی” آمریکا، در مورد حملات هوایی انجام شده،‌ گفته بود که به نظر می‌رسد در نزدیکی موصل (در زمان حمله) گردهمایی افراد عالی‌رتبه «حکومت اسلامی» [داعش] در جریان بوده است.

 

دویچه وله (Deutsche Welle) نیز در این رابطه آورده است:

مقام‌های نظامی آمریکا تا کنون نمی‌توانند تأیید کنند که ابوبکر بغدادی، “خلیفه” خودخوانده‌ی گروه تروریستی “دولت اسلامی” [داعش]، در میان کشته‌شدگان یا مجروحان باشد.

دولت عراق روز یکشنبه ۹ نوامبر (۱۸ آبان) اعلام کرد که صحت خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

 

یکی از مسئولان غسال‌خانه موصل پس از حملات هوایی آمریکا در گفت‌وگو با رویترز گفته است که تا کنون ۵۰ جنازه شبه‌نظامیان “دولت اسلامی” [داعش] پس از حملات هوایی به آنها تحویل داده شده است.

 

پاتریک رایدر٬ سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا (سنتکوم) گفت: «من می‌توانم تایید کنم که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی روز گذشته حملاتی را انجام دادند٬ اما حضور ابوبکر بغدادی در میان اهداف، تا این لحظه قابل تایید نیست.»

 

مرگ ابوبکر بغدادی می‌تواند پیروزی بزرگی برای ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی “دولت اسلامی” [داعش] محسوب شود.

رادیو فرانسه (Radio France Internationale) با تیتر ” سرنوشت نامعلوم ابوبکر بغدادی” نوشته است:

نیروهای آمریکایی که مکان گردهمایی سران داعش را بمباران کرده‌اند، از سرنوشت ابوبکر بغدادی اطلاع دقیقی ندارند. با این که در رسانه‌های عرب، شایعۀ زخمی یا کشته شدن وی منتشر شده، اما هیچیک از این خبرها را نمی‌توان با اطمینان تأیید کرد. هفتۀ گذشته نیز رسانه‌های عرب از برکناری ابوبکر بغدادی خبر داده بودند.

 
دیروز، شنبه، برخی منابع عرب از زخمی و حتی کشته شدن بغدادی خبر داده بودند. هفتۀ گذشته نیز رسانه‌های مصری نوشتند که ابوبکر بغدادی از رهبری داعش برکنار شده و یک تبعۀ عربستان سعودی جای وی را گرفته است. اما هیچیک از این خبرها تأیید نشده است.

 

تقریباً هم‌زمان با حملات نیروهای ائتلاف، ارتش سوریه نیز عملیاتی را علیه داعش انجام داد. دیروز، شنبه، نیروهای دولتی سوریه شهر الباب واقع در استان حلب را با هفت بشکه مواد منفجره بمباران کردند. بر اساس اطلاعاتی که سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه منتشر کرده، این شهر در اختیار داعش است.

 
با این که از سرنوشت ابوبکر بغدادی خبری در دست نیست و شایعۀ مرگش در رسانه‌های عرب منعکس شده اما داعش همچنان برای بسیاری از گروهک‌های تروریست منطقه جذابیت دارد. در میان مقلدان و پیروان القاعده در کشورهای افغانستان، سوریه، سومالی، یمن و منطقۀ ساحل (آفریقا)، داعش نفوذ زیادی پیدا کرده است.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=20873

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.