تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که دیدارهای دو جانبه با تیم آمریکایی و فرانسوی داشته، امروز جلسه ای با حضور تمام اعضای ۱+۵ خواهد داشت.   به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران، روز سه‌شنبه، با نمایندگان کشورهای آمریکا و فرانسه در ژنو، دیدارهایی دوجانبه برگزار ...
تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که دیدارهای دو جانبه با تیم آمریکایی و فرانسوی داشته، امروز جلسه ای با حضور تمام اعضای ۱+۵ خواهد داشت.
 IMG08502263

به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران، روز سه‌شنبه، با نمایندگان کشورهای آمریکا و فرانسه در ژنو، دیدارهایی دوجانبه برگزار کرد.

 

 

این مذاکرات در سطح معاونان وزیران خارجه انجام شد و بیش از ده ساعت به طول انجامید.

 

 

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، روز سه‌شنبه گفت: «دیدگاه‌های طرفین در مذاکرات هسته‌ای ایران به هم نزدیک شده است، اما هنوز مسائلی در زمینه‌های حقوقی، فنی و سیاسی باقی مانده که باید درباره آنها بحث شود.»

 

 

هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و نمایندگان گروه ۵+۱ امروز (چهارشنبه) در ژنو، نشستی جمعی در سطح معاونان وزیران خارجه خواهند داشت.

 

 

در دو روز گذشته ایران و آمریکا حدود ۱۲ ساعت مذاکرات فشرده پشت درهای بسته داشته اند.

 

 

این گفتگوها در راستای تلاش دو طرف برای دستیابی به یک توافق جامع و نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران، در مدت هفت ماهه تمدید مذاکرات، انجام شد.

 

 

روز دوشنبه، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران گفت مذاکرات با همتای آمریکایی اش، وندی شرمن در فضای بسیار خوبی انجام می شود اما تا دستیابی به راه‌حل فاصله وجود دارد.

 

 

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم ایران، به خبرنگاران گفت که گرچه از فضای مذاکرات خشنود است ولی “هنوز برای رسیدن به راه حل فاصله وجود دارد.” عباس عراقچی جلسات مذاکره میان ایران و آمریکا را “بسیار خوب” توصیف کرد.

 

 

به گفته آقای عراقچی بحث ها اکنون بسیار جزئی و ریز شده است. او اضافه کرد که در برخی از موارد راه حل هائی وجود دارد و در بعضی از مراحل باید بیشتر تلاش و بحث شود. با این حال او تأکید کرد که هنوز در موقعیتی نیستیم که درباره نتایج نهائی آن قضاوت کنیم.

 
عباس عراقچی در گفتگو با واحد مرکزی خبر توضیح داد که دیدار های دوجانبه با دیگر کشورهای ١+۵ نیز در دستور کار هیأت ایرانی قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24343

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.