در حاجی آباد قبل از سال 94 در هر ماه 30 طلاق در دفتر خانه ها ثبت می شد ولی بعد از سال 94 این آمار کاهش داشته است. ...

 به گزارش پیارم، میزان آمار طلاق در این چند ساله اخیر افزایش قابل توجهی داشته به گونه‌ای که این موضوع در بین زوج‌های ایرانی عادی شده و با کوچکترین مشکلی جدایی به سراغ دادگاه جهت طلاق می روند.

متاسفانه وقتی به دادگاههای خانواده سر می زنیم آنجا زوج‌های جوانی را میبینیم که پرونده به دست برای گرفتن حکم طلاق پشت در شعبات در انتظار نشسته‌اند.

با توجه به دیدگاه برخی از کارشناسان، فقراقتصادی، روابط نامشروع پیش و بعد از ازداوج ، اعتیاد به مواد مخدر، عدم مهارت لازم برای زندگی، ازدواج دختران در سنین پایین رابیشترین عامل افزایش آمار طلاق در کشور می‌دانند.

در شهرستان حاجی آباد، وضعیت طلاق بالا  است به طوری که قبل از انقلاب نیز امار طلاق در این شهرستان زیاد بوده نسبت به دیگر شهرستانهای استان ولی از سال ۹۴ تا کنون این آمار در حال کاهش می باشد.

در حاجی آباد قبل از سال ۹۴ در هر ماه ۳۰ طلاق در دفتر خانه ها ثبت می شد ولی بعد از سال ۹۴ این آمار کاهش داشته است.

در همین راستا با ریاست دادگستری شهرستان گفتگویی داشتیم

بیشترین آمار طلاق در حاجی آباد مربوط به اعتیاد است/ایجاد کمپ ترک اعتیاد و مرکزمشاوره عامل کاهش طلاق در حاجی آباد

مختار صادقی، ریاست دادگستری شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، در خصوص وضعیت طلاق در شهرستان اظهار داشت:در شهرستان حاجی آباد در بین سالهای ۹۴ تا ۹۶ آمار طلاق به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

ریاست دادگستری شهرستان حاجی آباد افزود: ایجاد مرکز مشاوره، دادن مشاوره به زوجین قبل از طلاق و نحوه تعامل زوجین با یکدیگر، شناخت درست زوجین از یکدیگر قبل از ازدواج در کاهش میزان طلاق در شهرستان نقش موثری دارد.

صادقی افزود: از عوامل طلاق می توان به مهاجر پذیر بودن، قرارگرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر و با توجه به اینکه حاجی آباد باغات خرما زیاد است ساخت مشروبات الکلی به وسیله خرما اشاره کرد.

مختار صادقی، با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق در شهرستان مربوط به اعتیاد است عنوان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در این چند ساله اخیر ورود مواد صنعتی روانگردان در کشور زیاد شده است و بیشترین طلاق در حاجی آباد مربوط به اعتیاد است.

 وی تصریح کرد: برای کاهش میزان طلاق در شهرستان ما یک سری کارگروه هایی در این زمینه تشکیل داده ایم و یک کمپ ترک اعتیاد با همکاری شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، سپاه و فرمانداری راه اندازی شده است و زوج معتاد را در این کمپ ها نگهداری و ترک می دهند و به آغوش گرم خانواده بر می گردانند.

ریاست دادگستری حاجی آباد ادامه داد: البته مشکلات اقتصادی و عدم تامین معیشت و فقر، بیکاری، یکی دیگر از عواملی است که افراد را به سمت اعتیاد می کشاند که در این زمینه نیز برای افرادی که اعتیادشان را ترک کرده اند زمینه کار نیز فراهم می شود.

صادقی با بیان اینکه تلاش برای پیشگیری از طلاق در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر است، تصریح کرد: دادگستری حاجی آباد با همکاری سپاه و دیگر دستگاههای اداری شهرستان کمیته های مصلحین تشکیل شده است و یک مرکز مشاوره که دو روز در هفته زوجین می توانند مشاوره رایگان داشته باشند.

وی افزود: مرکز مشاوره با همکاری دفتر امام جمعه ایجاد شده و در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته با حضور ریاست دادگستری به زوجین مشاوره داده می شود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66438

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.