فرماندار حاجی آباد در نشست با مدیرعامل مجتمع معدنی شرکت اسفندقه گفت: فعال سازی معادن غیرفعال شهرستان گامی در ایجاد اشتغال مردم حاجی آباد است. ...

به گزارش پایگاه خبری پیارم، فرماندار حاجی آباد ، حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در این نشست با ذکر پهنه ۱۲۰۰ کیلومتری معدن شیخ عالی و حسن آباد اظهار کرد: این معادن از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستند و می تواند نقطه تحول این مناطق باشد.

جهانگیری با بیان حجم کرومیت موجود و قیمت آن در بازار ابراز امیدواری کرد و افزود : این شرکت در شرایط خوبی قرار دارد و نگاهش به سمت توسعه است و در این راه مطابق با قانون باید عمل کنند.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از معادن به صورت قاچاق از منطقه خارج می شود افزود: ما به دنبال ایجاد شرایط اشتغال پایدار برای افراد بومی از طریق ایجاد کارخانه فرآوری  هستیم که مافیای قاچاق نتوانند از مردم سوءاستفاده کنند.

فرماندار حاجی آباد از رویکرد این شرکت در جهت ایجاد اشتغال ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم با تحقق این رویکرد بخشی از اشتغال این مناطق که از دغدغه های اصلی دولت است حل شود

جهانگیری خاطر نشان کرد : از ابتدای انقلاب اسلامی زیرساخت های خوبی در این مناطق انجام شده است و در این دولت هم دو پروژه عظیم جاده سازی و آبرسانی جهت رفاه حال مردم و سرمایه گذاران شروع شده است

وی افزود: متقاضیان سرمایه گذاری در این شهرستان جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز باید نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند.

فرماندار حاجی آباد با تاکید بر حفظ حریم اراضی ملی گفت: منابع طبیعی جزو انفال است و متعلق به ما نیست که آن را تخریب کنیم و این اموال باید به دست نسل های بعدی برسد .

جهانگیری در حمایت از سرمایه گذاران ، خواستار کوتاه کردن بروکراسی اداری شد.

عباس زاده رییس اداره صنعت و معدن شهرستان ضمن بیان مشکلات شرکت اسفندقه از رویکرد ایجاد اشتغال شرکت مذکور تحسین کرد و گفت: از ابتدای امسال بخشنامه ای از سوی دولت در خصوص فعالسازی معادن صادر گردیده است و ما هم در بحث حمایت از سرمایه گذار تسهیلاتی را در قالب اشتغال روستایی و فراگیر به متقاضیان پرداخت می کنیم

ایوب شکاری رییس اداره منابع طبیعی شهرستان اظهار داشت: وظیفه منابع طبیعی حفظ و حراست از انفال عمومی است ، در منطقه شیخ عالی و حسن آباد ذخیره گاه ژنتیکی حساسی وجود دارد که این شرکت باید رعایت حریم آنها را داشته باشد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68658

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.