در پی عزیمت زائران عتبات عالیات برخی از افاغنه پس از سفر به کشور عراق قصد ماندگاری در این کشور را داشته اند. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا یکی از نکات جالبی که زائران اربعین حسینی در مرزهای ایران به سمت نجف و کربلا شاهد آن ...

در پی عزیمت زائران عتبات عالیات برخی از افاغنه پس از سفر به کشور عراق قصد ماندگاری در این کشور را داشته اند.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا یکی از نکات جالبی که زائران اربعین حسینی در مرزهای ایران به سمت نجف و کربلا شاهد آن بودند، حضور پرشور و چشمگیر شیعیان افغانستانی در این مراسم بود و می توان گفت که تا حدودی تعداد زوار افغانی حاضر در عتبات عالیات برابر با زوار ایرانی نیز بود.

در این باره اما شنیده های خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا حاکی از آن است که حدود ۵ میلیون نفر از تبعه های افغانی در ایران زندگی می کنند که نیمی از آنها حضورشان غیرقانونی و بدون مجوز است. این بدان معناست که در حال حاضر از جمعیت نزدیک به ۸۰ میلیونی ایران، نزدیک به ۷ درصد آن را تبعه های افغانی تشکیل می دهند که ۲٫۵ میلیون نفر از آنها نیز به صورت غیرمجاز در ایران حضور دارند.

نکته جالب توجه نیز اینجاست که بخش عمده ای از این جمعیت در استان تهران سکونت دارند.

همچنین لازم به ذکر است در پی عزیمت زائران عتبات عالیات برخی از افاغنه پس از سفر به کشور عراق قصد ماندگاری در این کشور را داشته اند.

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24973

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.