به گزارش شبکه اطلاع رسانی  پیارم در ابتدای این جلسه فرماندار حاجی آباد شهرستان حاجی آباد با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوای مساعد چند روزی ست که با مشکل هجوم ملخ ها مواجه شده است بطوریکه در بخشی از مناطق بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از اراضی و دشت ها درگیر ...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی  پیارم در ابتدای این جلسه فرماندار حاجی آباد شهرستان حاجی آباد با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوای مساعد چند روزی ست که با مشکل هجوم ملخ ها مواجه شده است بطوریکه در بخشی از مناطق بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از اراضی و دشت ها درگیر این آفت هست.

جهانگیری در ادامه افزود یک فروند هواپیما به شهرستان اعزام شده اما با توجه به مشکلاتی که برای هواپیما و خلبانان بوجود آمده تا کنون سمپاشی هوایی صورت نگرفته. همچنین با توجه به اینکه در سطح شهرستان دشت های وسیعی وجود دارد و سطح زیر کشت بالا و کوهستانی بودن منطقه نتوانستیم آنطوری که باید توقعات مردم را برآورده کنیم ولی جای نگرانی نیست، چرا که با همت استاندار محترم استان جناب دکتر همتی و دیگر عزیزان در ستاب بحران این مسئله تا یکی دو روز آینده حل خواهد شد.
در ادامه مدیرکل جهاد کشاورزی استان هرمزگان طی سخنانی عنوان کردند استان هرمزگان از بهمن ماه سال گذشته درگیر هجوم ملخ ها شد و تا کنون بیش از ۱۳۰ نقطه استان آلودگی و ریزش ملخ گزارش شده است.

وی در ادامه افزود با امکاناتی که در استان وجود دارد و کمک های مردم و فرمانداری ها تا قبل از سال هیچگونه خسارتی گزارش نشد ولی با شروع سال ۹۸ این ریزش ها شدت گرفت و با خشک شدن طبیعت ملخ ها به مزارع حمله ور شدند و باعث بروز خساراتی به بخش کشاورزی شد که باعث ایجاد یک جو روانی در بین کشاورزان شده است.

باقرزاده یادآور شد تا کنون در بیش از ۱۰۵ هزار هکتار مبارزه شیمیایی انجام شده که پیش بینی میشود همین مقدار را مجددا باید سم پاشی کنیم و عملیات پاکسازی را انجام دهیم.
آقای مهندس عباسپور رئیس جهادکشاورزی حاجی آباد نیز طی گزارشی افزودند از تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۹۷ عملیات ردیابی آفت ملخ در شهرستان حاجی آباد شروع شده و ۲۰ فروردین ۹۸ اولین فاز مبارزه در تله قلعه شروع شد. در تاریخ ۹ اردیبهشت نیز اولین مبارزه با پوره ملخ در منطقه شهدادی صورت گرفت و به مدت دو ماه ادامه پیدا کرد تا اینکه ریزش مرحله سوم ملخ ها صورت گرفت.
در پایان مهندس مدرس معاون عمرانی استانداری هرمزگان فرمودند تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند خودرو های سنگین و کمک دار خود را در اختیار فرمانداری حاجی آباد قرار دهند تا با کمک دستگاه های دیگر روند مبارزه تسریع گردد. وی در ادامه افزود نکته مهمی که وجود دارد اینست که باید تمامی دهیاران را توجیه کنیم که با شرایط ریزش و هجوم ملخ ها آشنا شوند و در جریان باشند، و هم نحوه مبارزه را آموزش ببینند. به هرحال دهیاران مدیر بحران روستاها هستند و اگر بتوانند موضوع را به نحو احسن مدیریت کنند گستره پخش و توزیع آن به حداقل می رسد و مبارزه با آن راحت تر می شود.

وی خاطرنشان کرد از آنجایی که شهرستان حاجی آباد یک شهرستان خاص کشاورزی در استان هرمزگان است هجوم ملخ یک تهدید محسوب میشود و باید تلاش کرد آرامش را بین مردم و کشاورزان حکم فرما کرد و مردم را با شرایط آشنا کرد تا آنها نیز بهتر مبارزه کنند.
روابط عمومی فرمانداری حاجی آباد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69751

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.