تخلیه و بارگیری ۱٫۴ میلیون تن کالا در بندر شهید باهنر/ جابجایی ۲۹هزار مسافر به مقصد بنادر خارج از کشور معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۳۷۲ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و جابجایی بیش از ۲۸ هزار و ۵۷۴ مسافر در مسیر دریایی ...

تخلیه و بارگیری ۱٫۴ میلیون تن کالا در بندر شهید باهنر/ جابجایی ۲۹هزار مسافر به مقصد بنادر خارج از کشور

معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۳۷۲ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و جابجایی بیش از ۲۸ هزار و ۵۷۴ مسافر در مسیر دریایی بندرعباس به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس در این بندر طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

39440¾S'Ât9!KK

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “قاسم عسکری نسب” با تشریح گزارش عملکرد بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تاکنون، میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را یک میلیون و ۳۷۲ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی اعلام و پیش‌بینی کرد؛ با برنامه ریزی های صورت گرفته میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر تا پایان سال به دو ونیم میلیون تن برسد.

به گفته وی، طی مدت مذکور، ۸۲۰ هزار تن کالاهای غیر نفتی و ۳۷ هزار تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که به ترتیب ۹ و ۷۷ درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی کالاهای صادراتی از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند بوده است.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۳۸ هزار تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت۹۲ هزار تن از طریق این بندر طی هشت ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: امسال در بخش عملیات کانتینری این بندر دو هزار و ۸۴۸تی ای یو تخلیه و بارگیری صورت گرفته که رشد دو و نیم برابری داشته است.

وی گفت: طی مدت یادشده، دوهزار و۸۸۵ تردد شناور در این بندر ثبت شده که در این بخش شاهد افزایش ۶۱ درصدی ترددها هستیم.

عسکری نسب افزود: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آذرماه، یک میلیون و ۹۵۸ هزار و۶۲۰مسافر از طریق دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی که تحت مدیریت این اداره است، جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش دارد.

معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گفت: جابجایی بیش از ۲۸ هزار و ۵۷۴ مسافر در مسیر دریایی کشورهای حوزه خلیج فارس و بندر شهید باهنر طی سال جاری به ثبت رسید.

لازم به ذکراست، در مدت مذکور ۳۱ هزار و ۲۷۴ خودرو دراین بندر وارد و ترانزیت شد.

یادآورمی شود، طی ۸ ماهه سالجاری ۶۸ هزار و ۳۶۲ راس دام زنده نیز از این بندر صادرشده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24276

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.