فرماندار حاجی آباد گفت: 42 پروژه قریب به 117 میلیارد تومان؛ اعتبار پروژه‌های عمرانی، ورزشی، اقتصادی و رفاهی شهرستان حاجی آباد است که در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسند. ...

به گزارش   پیارم، حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد ، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح پروژه های افتتاحی دهه فجر اظهار داشت:۴۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر در سطح شهرستان  افتتاح و به بهره برداری می رسد.

فرماندار حاجی آباد در ادامه با اشاره به پروژه های قابل افتتاح دهه فجر در سطح شهرستان بیان کرد: ۴۲ پروژه دهه فجر در سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و پروژه ای برای کلنگ زنی نخواهیم داشت. این پروژه ها با اعتباری ۱۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ارزش افزود، شهرداری ها، سایر منابع توانسته  زمینه اشتغال  بسیاری از جوانان در بخش کشاورزی را فراهم کند.

جهانگیری بابیان اینکه ما در شهرستان حدود ۱۳۲هزار اراضی باغی و زراعی داریم افزود: شهرستان حاجی آباد  با توجه به شرایط مساعد قطب کشاورزی استان می باشد و در حال حاضر اکثر اراضی شهرستان به صورت آبیاری صنعتی یا همان تحت فشار آبیاری می شوند و تهسیلات ارزان قیمت نیز در اختیار کشاورزان و روستاییان جهت افزایش تولیدات زراعی و گلخانه ای  قرار داده شده است .

وی تصریح کرد: در دهه فجر ۴۲ هکتار گلخانه در سطح شهرستان به بهره برداری می رسد که به همه این گلخانه داران تهسیلات ارزان قیمت پرداخت شده است و حاجی آباد با داشتن ۱۷۰ هکتار گلخانه بیشترین سطح گلخانه ای را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

فرماندار حاجی آباد با اشاره به اینکه ما یکی از شهرستانهای تولید کننده محصولات کشاورزی در سطح استان هستیم  افزود: ما امسال ظرفیت سرد خانه های شهرستان را از ۱۷ هزار تن به ۳۰ هزار تن افزایش داده ایم.

جهانگیری یادآور شد: ما در بخش انرژی ۱۱ پروژ با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و در بخش مسکن شهری و روستایی ۷ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه افزود: در بخش کشاورزی ۱۹ پروژه با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان و در بخش بهداشت و درمان ۵ پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهربرداری می رسد.

فرماندار حاجی آباد بیان داشت: در شهرستان حاجی آباد امسال یک کارخانه سنگ معدن دولومیت و فراوری سنگ آهن شرو به کار کرده است که زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر را فراهم می کند و چهار معدن کنستانتره  با اشتغال ۲۰ نفر به طور مستقیم نیز در حال فعال شدن می باشد و وی درصد پیشرفت فیزیکی احداث این دو کارخانه را  ۶۰ در صد  عنوان کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71119

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.