برداشت گوچه خارج از فصل در بخش احمدی از نیمه دوم آبان ماه آغاز شد. به گزارش پیارم حاجی آباد، کشاورزان منطقه احمدی امسال با تغییر الگوی کشت اقدام به کشت انواع محصولات خارج از فصل کرده اند و از جمله محصولی که رونق کشت آن زیاد شده گوچه فرنگی است . قاسم بلوچ مسئول ...

برداشت گوچه خارج از فصل در بخش احمدی از نیمه دوم آبان ماه آغاز شد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، کشاورزان منطقه احمدی امسال با تغییر الگوی کشت اقدام به کشت انواع محصولات خارج از فصل کرده اند و از جمله محصولی که رونق کشت آن زیاد شده گوچه فرنگی است .

قاسم بلوچ مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش احمدی گفت : با توجه به مساعد بودن آب وهوای  وحاصل خیزی اراضی منطقه کاشت گوچه هرساله روبه افزایش است که دراوایل سال نیم هکتار کاشته شد ودرحال حاضر بیش از ۵۰هکتار از اراضی این بخش زیر کشت گوچه رفته است.

وی افزود: پیش بینی می شود متوسط عملکرد درهرهکتاربیش از ۳۰ تن باشد، برداشت این محصول از آبان شروع وتا اواخر بهمن ادامه دارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه برداشت این محصول خارج فصل ودرفضای بازاست  که اگر افت نزند وخسارتی وارد نشود و بازار صادرات هم باز شود کشاورزان سودخوبی خواهند کرد.

بلوچ افزود: درحال حاضرهرکیلو گوچه بین ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰به فروش می رسد وگوچه های برداشتی به بازارهای استانهای اصفهان ،تهران،کرمان،قم ،یزد وشهرستانهای همجوار استان هرمزگان وبندرعباس ارسال می گردد.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش احمدی  بیان داشت:کشاورزان از رونق این محصول راضی هستند و از مسئولین درخواست دارند که ازبخش کشاورزی وتولید محصولات خارج ازفصل در چنین مناطقی حمایت کنند تا هم اشتقال ایجاد شود وهم از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها جلوگیری شود.

بخش احمدی به لحاظ موقعیت آب وهوایی انواع محصولات زراعی ،باغی وصیفی وسبزی وغلات کشت می گردد این بخش در۱۲۰کیلومتری شهرستان حاجی آباد و۱۳۰کیلومتری بندرعباس واقع شده است واز جمله مناطق است که محصولات سردسیری هم درآن بدست می آید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65857

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.