امام جمعه حاجی آباد گفت: موضوع قتل سیاهان در آمریکا یکی از مهمترین نقض های حقوق بشر در قرن اخیر است بنا بر شواهد و مدارک موجود آمریکا خود بزرگترین دشمن حقوق بشر است.  حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم ضمن تبریک هفته حقوق بشر اظهار کرد: حقوق بشر ...

امام جمعه حاجی آباد گفت: موضوع قتل سیاهان در آمریکا یکی از مهمترین نقض های حقوق بشر در قرن اخیر است بنا بر شواهد و مدارک موجود آمریکا خود بزرگترین دشمن حقوق بشر است.

 حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم ضمن تبریک هفته حقوق بشر اظهار کرد: حقوق بشر به عنوان یک رهیافت آرمانی به ابزار سیاسی برای واشنگتن مبدل شده است و از امریکای ها از این حربه بیشترین بهره برداری سیاسی را میبرد .

حجت الاسلام شریفی افزود: آمریکا بارها در شورای امنیت سازمان ملل ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است از این رو حقوق بشر صرفاً دستاویزی برای مقامات واشنگتن شده است تا با استفاده از آن بتوانند کشورهای مخالف را به تبعیت از سیاست‌های خود وادار کرده خواسته‌های خود را به این کشورها تحمیل کنند.

وی بیان کرد: آمریکا به استناد منابع غربی بزرگترین ناقض حقوق بشر است این مهم هم در عرصه داخلی و هم بین المللی قابل بررسی است.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد: شلیک به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ با وجود اطلاع ناو آمریکایی از مسافربری بودن هواپیما به خوبی نوع نگاه واشنگتن به مقوله حقوق بشر را نشان میدهد این در حالی است که آمریکا با عربستان و برخی از کشورهای محور ارتجاع عرب که اساساً با موضوع حقوق بشر هیچ گونه قرابتی نداشته اند بیشترین ارتباط را دارد و تاکنون نسبت به رعایت نکردن حقوق بشر در عربستان هیچ گونه انتقاد ای نداشته است .

حجت الاسلام شریفی افزود: موضوع قتل سیاهان در آمریکا یکی از مهمترین نقض های حقوق بشر در قرن اخیر است که دنیا نظاره گران است بنابر این به خوبی می توان ابزاری بودن موضوع حقوق بشر در سیاست  خارجی آمریکا را شناخت در واقع کشوری که مدعی دفاع از حقوق بشر است بنا بر شواهد و مدارک موجود خود بزرگترین دشمن حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه آمریکا با استفاده از هر دسیسه رسانه ای سعی می کند، ناقض بودن حقوق بشری خود را پنهان کند، افزودند: هر وجدان بیدار و آگاهی می داند، استکبار جهانی خود بزرگترین مروج تبعیض‌های دینی و نژادی در جهان است به گونه ای که حادثه اخیر در کشته شدن شهروند سیاه پوست آمریکایی جورج فلوید  توسط پلیس سفید پوست، این تبعیض را برای همه مردم دنیا ثابت کرد.

امام جمعه حاجی آباد در پایان با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران، امروزه تنها کشوری است که دموکراسی به معنای واقعی در آن وجود دارد، آمده است: مردم ایران با وجود مذاهب و قومیت‌های مختلف از حقوق یکسان برخوردارند و این برای ما بسی افتخار و جای خوشحالی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71931

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.