خرمای پیارم، که جزء مرغوب ترین خرمای صادراتی شهرستان حاجی آباد می باشد و امسال با بهره برداری از کارخانه بسته بندی و فراوری خرما در هفته دولت با بسته بندی وارد بازار جهانی می شود. ...

خرمای پیارم، که جزء مرغوب ترین خرمای صادراتی شهرستان حاجی آباد می باشد و امسال با بهره برداری از کارخانه بسته بندی و فراوری خرما در هفته دولت با بسته بندی وارد بازار جهانی می شود.

به گزارش پیارم حاجی آباد، خرمای پیارم حاجی آباد که معروف به خرمای شکلاتی و از نوع مرغوب ترین خرماهای جهان و هر ساله به کشورهای اسیایی، چین، مکزیک ، افریقای جنوبی، ژاپن و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

کشاورزان هرساله از وجود دلالان و نبود بسته بندی مناسب برای خرمای پیارم گله مند می باشند ولی امسال با حمایت و همکاری اداره صنعت و معدن و جهاد کشاورزی خرمای پیارم ثبت ملی و کارخانه بسته بندی خرما در هفته دولت در حاجی آباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

بزرگترین کارخانه بسته بندی و فراوری خرمای جنوب کشور که با ظرفیت نگهداری ۴۰۰۰هزار تن خرما در سال در شهرک صنعتی جائین قرار دارد و خرمای کشاورزان را به قیمت تعاونی و بدون واسطه از کشاورزان خریداری می کند.

امسال خرما به قیمت تعاونی و به صورت مستقیم از کشاورز خریداری و بسته بندی می شود

ابراهیم قادری مدیر کارخانه بسته بندی خرما در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد، اظهار کرد: سال ۹۴ شروع به احداث کارخانه و بعد از صدورمجوز خط تولید و بسته بندی را راه اندازی کردیم ، خرمای پیارم با نام تجاری پیارم و بسته بندی با نام آذر و آفتاب جنوب وارد بازار جهانی می شود.

قادری افزود: مساحت کارخانه ۵۰۰۰متر مربع و ظرفیت سردخانه نگهداری خرما ۴۰۰۰تن در دو فاز می باشد.

وی بیان داشت: امسال خرما به قیمت تعاونی و به صورت مستقیم از کشاورز خریداری و بسته بندی می شود و خرما از  ۴۰۰ گرمی تا ۳۰ کیلو گرم  بسته بندی می شود.

مدیر کارخانه بسته بندی خرما گفت: خرمای پیارم درجه یک از کشاورز در باغ به قیمت ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵هزارتومان و درجه سه ۵۰۰۰هزار تومان خریداری می شود و هیچ دلالی دیگر نمی تواند خرما زیر قیمت از کشاورز خریداری کند و کشاورزان خودشان می توانند به طور مستقیم بدون واسطه خرما را به کارخانه بسته بندی تحویل دهند.

قادری یادآور شد: ما بعد از خریداری خرما از کشاورزان خرما ها رو تمیز و بر اساس سفارشی که از کشورهای متقاضی می گیریم بسته بندی می کنیم.

وی افزود: در کارخانه بسته بندی شش نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر فصلی اشتغال دارند، کارگران فصلی در پاک کردن خرما و بسته بندی آنجا مشغول به کار می باشند.

قادری تصریح کرد: خرمای پیارم از سال ۹۶ با بسته بندی‌های شکیل روانه بازار جهانی شده و ارزآوری مناسبی نیز برای کشور به همراه دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65060

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.