نخستین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در روستای جائین حاجی آباد با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد. حمید جهانگیری فرماندار حاجی اباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جنوب کشور در روستای جائین به بهره برداری رسید که این مزرعه از سال ۹۵ در روستای سرچاهان ...

نخستین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در روستای جائین حاجی آباد با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.
حمید جهانگیری فرماندار حاجی اباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جنوب کشور در روستای جائین به بهره برداری رسید که این مزرعه از سال ۹۵ در روستای سرچاهان ایجاد و اقدام به پرورش ماهی خاویاری کرده است.
حمید جهانگیری افزود: پروش ماهیان خاویاری به منظور استفاده حداکثری و چند منظوره از منابع آب شهرستان، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های جدید توسعه ابزی پروری ، ایجاد تنوع گونه ای در پرورش آبزیان، توسعه آبزی پروری در مناطق دور ازساحل، افزایش تولید و مصرف گوشت ابزیان و در نهایت بررسی امکان تولید خاویار در جنوب کشور صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: در این راستا تعداد ۷۰۰ قطعه بچه ماهی خاویاری که از مرکز شهید مرجانی واقع در استان گلستان تامین شده است در مزرعه ای روستای سرچاهان حاجی آباد رها سازی شد.
فرماندار حاجی آباد گفت: پیش بینی می شود این مزرعه ۳ تن تولید گوشت ماهی خاویاری و ۲۰۰ کیلوگرم خاویار در هر دورهتولید کند.
جهانگیری هزینه احداث این مزرعه را ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود:با توجه به اینکه بهره بردار ۲۵۰ میلیون از سهم آورده خودش سرمایه گذاری کرده است ولی در حال حاضر این مزرعه با اعتباری بالغ بر ۵۰میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد :محل تامین بچه ماهی این مزرعه از بخش دولتی بوده و زیر بنای این مزرعه ۲۵۰۰ متر مربع است و مساحت استخر پرورش ماهی ۶۰تا ۷۰ متر مربع می باشد.
جهانگیری گفت : میزان تسهیلات دریافت شده از اعتبارات دولتی ۵۰۰میلیون ریال بوده و آورده سرمایه گذار ۲۵۰میلیون تومان در این پروژه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64911

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.