امام جمعه حاجی آباد با تاکید بر الگوگیری از زندگانی معصومین(ع) گفت:جوانان نباید پول و زیبایی را ملاک انتخاب همسر قرار دهندوازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)الگوی یک ازدواج تام و تمام اسلامی است. به گزارش خبرنگار پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه عبادی ...

امام جمعه حاجی آباد با تاکید بر الگوگیری از زندگانی معصومین(ع) گفت:جوانان نباید پول و زیبایی را ملاک انتخاب همسر قرار دهندوازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)الگوی یک ازدواج تام و تمام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته با اشاره به شهادت یکی از سربازان ولایت، پاسدار شهید محسن حججی خطاب به مردم و جوانان گفت:وصیت نامه این شهید والامقام که خطاب به همسر و فرزندش است امروز درس عبرتی برای همه ماست،ساعات آخر و کلمات آخر ایشان لحظه دل بریدن از دنیا است و این لحظات لحظات اهل عرفان است و اهل عرفان سالها تلاش و زحمت می کشند تا به این لحظات ناب دست پیدا کنند و توصیه ایشان به همسر و فرزندش درس عبرت بزرگی برای جامعه است.

وی در ادامه افزود:یزیدیان زمان فکر می کردند کربلای امام حسین(ع) پایان راه است و فکر می کردند با شهادت امام حسین(ع)و اصحابش همه چیز تمام شده است اما معادلات به گونه ای دیگر رقم خورد و امام حسین(ع که معبود و معشوق خداوند متعال شده است همه بندگان خدا نیز به پیروی از اهداف والای ایشان معشوق آن حضرت(ع) می شوند و این مسیر پیش روی همه بندگان خاص خداوند متعال قرار دارد ودعا کنیم که حق تعالی نیز ما را هم در این مسیر قرب الهی قرار دهد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به سالروز ازدواج نورانی امیرالمومنین و حضرت علی(ع)افزود:ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)الگوی یک ازدواج تام و تمام اسلامی است در نگاه خداوند متعال بر اساس روایات شریفه می فرماید:«هیچ خانه ای در اسلام محبوب تر از ازدواج در نزد خداوند متعال بنا نشده است.»

وی خطاب به جوانان و خانواده ها در تسهیل امر ازدواج افزود:همسران جامعه اسلامی باید مثل حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) همدیگر را در مسیر طاعت و بندگی خدا کمک کنند و الگو بگیرند.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به ازدواجهای ناموفق و منجر به طلاق در جامعه افزود:ملاک انتخاب همسر باید اسلامی باشد،خیلی از زندگیهایی که در ماههای اول رخ می دهد دلیل عمده آن ملاک غلط انتخاب همسر است و در روایات آمده است که اگر جوانی فقط به خاطر پول،سرمایه و زیبایی همسری را به همسری برگزیند خداوند می فرماید که من خدا دست عنایتم را از سر این دو همسر بر می دارم.

وی با بیان اینکه اسلام با پول و زیبایی مخالف نیست افزود:اگر ملاک ازدواج ها فقط به این ظواهر دنیایی ختم شد این زندگی به سرانجام نخواهد رسید و اینها همه باید باشد و خوب است و اسلام با اینها مخالفتی ندارد اما نباید ملاک قرار گیرد و بسیاری از طلاق ها محصول همین مسائل است و پدرو مادرها که فرزندانشان حاصل عمرشان است،در همسر گزینی به فرزندان خود مراقبت کنند و بعد از ازدواج دست از آنان بر ندارند و آنها را راهنمایی و کمک کنید تا زندگی ها سر و سامان بگیرد.

حجت الاسلام مختاری بر ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد و افزود:مردم،مسئولین و خیرین باید راه ازدواج آسان را بر جوانان باز کنند.

وی با اشاره به هفته دولت ضمن تبریک به دولتمردان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود:امروز که جبهه استکبار با بدعهدی تمام در مقابل ما ایستاده است،کشور هم نیاز به مدیریت صحیح اجرایی دارد،باید دولت از فرصتهای فراوان موجود داخلی استفاده حداکثری کند،باید حواشی را کنار بگذارند،بازی های سیاسی را تعطیل کنند و حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهند.

خطیب جمعه حاجی آباد بر تعامل بیش از پیش دولت و مجلس تاکید کرد و افزود:نمایندگان باید تعامل خوبی با دولتمردان داشته باشند اما وظیفه دفاع از حق مردم نباید در انتخاب وزیران فراموش شود اگر شخصی چه در وزارت و..پرونده موفقی ندارد یا علامت سوال بزرگی در کارنامه دارد نباید به این شخص رای اعتماد بدهید.

انتهای پیام۳۲۶۴/

 

 

   

 

 

 

وجود مبارک حضرت جواد الائمه در بیان شریفی می فرماید اگر انسانی از در طاعتی و وصل شدن به خدا به دنبال غنی شدن از درگاه خداوند متعال مردم به او محتاج می شوند واو احتیاجش را با طاعت خدا رفع کرده هم خودش بی نیاز و هم مردم به او محتاج می شوند و کسی اگر اهل تقوی باشد مردم نیز به او علاقمند می شوند حتی معاویه ملعون که دشمن درجه یک حضرت علی(ع)بودند نیز در رسای علی بن ابی طالب اشک می ریخت.

راهی که انبیاء و اولیاء و ائمه اطهار(ع)فراروی بشریت قرار دادند،راه تکامل در مسیر معرفت الهی است،شناخت خداوند متعال تا رسیدن به منزلگاه قرب،محبت و عشق به خداوند متعال است.

وی با اشاره به حدیث قدسی و کلام خداوند متعال می فرماید«هر کسی خداوند را بطلبد و با شوق و اشتیاق در مسیر من و به دنبال خداوند حرکت کند، قطعا” من را پیدا خواهد کرد»افزود:تحقق این مسیر در راستای اراده و طلب اوست و در دسترس بنده قرار دارد و کسی که خداوند را پیدا کرد به من معرفت و شناخت پیدا خواهد کرد،به مراحل معرفت خدا طی خواهد کرد و تمام وجود خداوند زیبایی و جاذبه است و کسی که به این معرفت الهی رسید به خداوند علاقمن می شود و روز به روز این علاقمندی بیشتر و بیشتر می شود و پیش خواهد رفت تا به منزلگاه عشق به خداوند متعال برسد و در اینجا است که رابطه عاشق و معشوق برعکس می شود.

وی پیامبر اکرم(ص)را کاملترین عاشق به خداوند باری تعالی برشمرد و افزود:منزلگاه خداود متعال منزلگاه عشق خدئاوند متعال بود و پیغمبر به مقامی رسیده بود که خداوند متعال در حق پیغمبر دلسوزی می کرد و اینجا رابطه عاشق و معشوق عوض شده بود و اگر کسی به مرحله عشق خداوند متعال رسید و به جایی رسید که جز خدا چیز دیگری را ندید،کائنات،ملائکه الله،زمین و زمان عاشق این بنده می شود.

وی وصیت نامه شهداء را به عنوان درس عرفان عنوان کرد و افزود:شهداء به منزلگاهی رسیدند که دل از همه تعلقات دنیوی بریدند،شیرینی داشتن همسر و فرزند،پست و مقام و جاذبه ها و تعلقات دنیایی را با خدا معامله کردند  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64755

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.