فرماندار  شهرستان حاجی آباد گفت: 10 کمیته در قالب ستاد خدمات سفر شهرستان حاجی آباد از تاریخ 25 اسفند تا 15 فرودین سال 97 به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند. ...

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد درگفت و گو با خبرنگار پیارم با بیان اینکه دستور العمل ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز ۹۷ توسط معاونت عمرانی استانداری  هرمزگان ابلاغ شده و در شهرستان حاجی آباد تاکنون سه نشست ستاد خدمات سفر برگزار شده است گفت: این کمیته ها شامل کمیته حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، اسکان و رفاه، برنامه ریزی، هماهنگی و روابط عمومی، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد رسیدگی به شکایات، بهداشت و خدمات سالم محیط زیست و کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد یکی از شهرستان های مهم و پیشانی استان هرمزگان  است که به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و مذهبی پذیرای خیل زیادی از مهمانان نوروزی است اظهار داشت: سال گذشته بر اساس آمار کمیته اسکان و رفاه شهرستان حاجی آباد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر فرهنگی و غیر فرهنگی در سطح این شهرستان اسکان داده شدند که در میان شهرستانهای استان هرمزگان این آمار بالاترین است.

جهانگیری با اشاره به مهمانان نوروزی  در سال گذشته اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ستاد اسکان و رفاه شهرستان حاجی آباد در آموزش و پرورش این شهرستان مهمانسراها را در یک محل تجمیع کرده است تا مسافرانی که از این شهرستان دیدن می کنند به مشکل نخورند ضمن اینکه مدارس آموزش و پرورش شهرستان نیز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.

فرماندار حاجی آباد با اشاره به اینکه دو جایگاه برای راهنمای مکان های گردشگری شهرستان اختصاص گرفته است یادآور شد: ستاد خدمات سفر شهرستان  با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری و هلال احمر، اقدام به چاپ بروشور اماکن تاریخ و جاذبه های گردشگری شهرستان  کرده است و از طرق کانکس های راهنمای مسافران در اختیارشان قرار خواهد گرفت .

وی به موقعیت جغرافیایی شهرستان که در مسیر راه های موصلاتی اصلی کشور قرار گرفته است اشاره کرد و عنوان داشت: تشکیل کمیته حمل و نقل به ریاست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی از اولویت های ستاد خدمات سفر شهرستان بود که وظیفه نگهداری راه ها، تجهیز علائم ترافیکی، روشنایی معابر، گاردیل محورهای مواصلاتی، لکه گیری راه ها، شستشوی تابلوها، تبلیغات محیطی و نظارت بر امداد خودروها و نرخ های مصوب آن را بر عهده دارد.

جهانگیری در ادامه به وظایف کمیته امداد و نجات شهرستان  به ریاست اداره هلال احمر این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: اداره هلال احمر شهرستان هر ساله با استقرار  سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در سه نقطه از مسیر های حاجی اباد بندرعباس خدمات مطلوبی در این مسیر به مهمانان نوروزی ارائه می دهد.

وی در خصوص استقرار ماشین های آتش نشانی در نقاط مختلف شهرستان حاجی اباد  نیز گفت: ماشین های آتش نشانی با هماهنگی شهرداری در ورودی شهر و ابتدای جاده مستقر خواهند شد تا در صورت بروز هرگونه اتفاقی خیلی سریع و به موقع در محل موقعیت قرار گیرند.

وی به وظایف کمیته نظارت و تنظیم بازار شهرستان حاجی آباد به ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت پرداخت و اضافه کرد: این کمیته از مکان های خدماتی شهرستان مانند رستوران های بین راهی، پمپ های بنزین، دفاتر گردشگری و خدمات مسافرتی بازدید می کنند و در صورت بروز هر گونه تخلف با واحدهای تجاری به شدت برخورد می کنند.

جهانگیری در ادامه داد: اداره تعزیرات حکومتی در ایام نوروز با سه اکیپ بازرسی به صورت نامحسوس از واحدهای عرضه کننده میوه و سبزیجات، نانوایی ها، قنادی ها، امداد خودروها و سایر اصناف بازیدی خواهند کرد و در صورت بروز هرگونه مشکلی با متخلفان به شدت برخورد خواهند کرد.

ایشان  اظهار کرد: آمادگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی در این ایام و در طول ۱۸۰ کیلومتری حوزه استحفاظی اصلی شهرستان حدود چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای مستقر کرده ایم و شش پایگاه اورژانس و فوریتهای پزشکی و دو ایستگاه پلیس مستقر شده اند تا در صورت لزوم به کمک مردم عزیز بشتابند.

وی تصریح کرد: جهت رفاه حال هموطنان و اسکان این عزیزان ۱۹مدرسه ۱۶۱ کلاس درس آماده پزیرایی و اسکان مسافرین می باشد و همچنین شش حسینیه و مسجد بین راهی نیز آمادگی استقبال از مسافرین شریف را دارند.

 وی خاطرنشان کرد: این اقلام تبلیغاتی در مسیرهای ورودی و خروجی شهرها و بخش های شهرستان حاجی آباد نصب و توزیع شده است.

جهانگیری در پایان آبشار تزرج و چشمه سبزپوشان برغنی، دههنه میمند فارغان و روستای زیبای بخوان در شهر فارغان  از مکان های تفریحی شلوغ در ایام نوروز در شهرستان نام برد که باید در این مکان ها تجهیزات لازم جهت رفاه حال هموطنان مهیا باشد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67557

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.