رییس کمیته امداد حاجی آباد، کارآفرینی،اشتغال و خودکفایی را مهمترین رویکرد این نهاد برای توانمند سازی مددجویان برشمرد و افزود:این نهاد از گذشته تا کنون درصدد استقلال اقتصادی مددجویان است و با برگزاری کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای و حرفه آموزی برای کسانی که فاقد شغل مناسب و مهارت هستند اقدام به برگزاری دوره ...

رییس کمیته امداد حاجی آباد، کارآفرینی،اشتغال و خودکفایی را مهمترین رویکرد این نهاد برای توانمند سازی مددجویان برشمرد و افزود:این نهاد از گذشته تا کنون درصدد استقلال اقتصادی مددجویان است و با برگزاری کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای و حرفه آموزی برای کسانی که فاقد شغل مناسب و مهارت هستند اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می کند.

مسیح الله مرادی در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد،  اظهار داشت:این نهاد برخواسته از بطن مردمی یکماه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در راستای کمک به محرومان و نیازمندان جامعه و به فرمان حضرت امام خمینی(ره)تاسیس شده و تا کنون خدمات قابل توجهی از سوی این نهاد به اقشار نیازمند جامعه ارائه شده است.

وی با اشاره به نزدیکتر شدن روزهای پایانی سال و فرارسیدن سال نو با تاکید بر کمک رسانی به محرومان و مستضعفین جامعه به جشن نیکوکاری اشاره کرد و اذعان داشت:از۱۴اسفندماه لغایت۲۱اسفندماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است و مردم نوع دوست و خیرین نیکوکارهر ساله با شرکت در این جشن به نیازمندان کمک می کنند تا بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی این خانواده ها مرتفع شود.

مرادی افزود:توجه به فقراء در فرهنگ دینی ما مورد تاکید است و در نظام دینی ما کمک به فقراء وظیفه شرعی و همگانی است و هدای متعال سهم فقراء را در مال اغنیاء قرار داده و همه ما باید مروج فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری باشیم.

رئیس کمیته امداد حاجی آباد اذعان داشت:۳۶۰۰خانوار با جمعیتی بالغ بر۸هزار نفر  تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد۲۱۰۰خانوار سرپرست مرد،سالمند یا مرد از کارافتاده و۱۶۰۰نفر سرپرست زن شامل فوت سرپرست،مطلقه،خانوارهای زندانی و بدسرپرست و ۳۱۰ فرزندان ایتام زبر ۱۸ سال تحت حمایت این نهاد که توسط حامیان طرح اکرام ماهیانه حمایت مالی و معنوی و ۲۶۰ نفر از فرزندان طرح محسنین که دارای سرپرست از کار افتاده و مطلقه می باشند نیز توسط حامیان طرح محسنین حمایت می شوند.

وی به خدمات کمیته امداد پرداخت و افزود:مددجویان تحت حمایت این نهاد در۲۸سرفصل کاری از جمله:پرداخت مستمری ماهیانه،بهداشت و درمان،کمک هزینه تحصیلی به۷۵۰دانش آموز و ۱۴۰ دانشجو و دانشجویان و طلبه ها از این نهاد مقدس خدمات دریافت می کنند و ۱۱۰ میلیون تومان به دانشجویان و ۷۰میلیون تومان به دانش آموزان تحت حمایت کمک هزینه تحصیلی و. پوشاک پرداخت شده است.

مرادی به دیگر فعالیتهای این نهاد در حوزه عمرانی و ساختمانی پرداخت و تصریح کرد:تعمیر جزیی و کلی و احداث منازل مسکونی برای فاقدین مسکن،احداث حمام و سرویس های بهداشتی منازل مسکن مددجویی،معافیت انشعاب آب،برق و گاز و پروانه ساختمانی از خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن خواهد بود و۳۵۰ میلیون تومان در بخش عمران، تعمیر ساختمان و احداث مسکن مددجویان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)حاجی آباد کارآفرینی،اشتغال و خودکفایی را مهمترین رویکرد این نهاد برای توانمند سازی مددجویان برشمرد و افزود:این نهاد از گذشته تا کنون درصدد استقلال اقتصادی مددجویان است و با برگزاری کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای و حرفه آموزی برای کسانی که فاقد شغل مناسب و مهارت هستند اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می کند تا با فراگیری مهارت و پرداخت تسهیلات بتوان زمینه اشتغال آنان را فراهم آورد و در این راستا در سال جاری نیز ۲۶۵ طرح خودکفائی و اشتغال با اعتبار ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات بانکی با همکاری بانکهای عامل شهرستان و ۳۶ طرح خودکفائی و اشتغال از اعتبارات امدادی از محل صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

مرادی به اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت نیز اشاره ای کرد و افزود: تعداد ۱۵ نفر از فرزندان مددجویان از طریق کاریابی مشغول به کار شده اند.

وی اذعان داشت:پرداخت۱۲۰فقره وام کارگشایی و ضروری به مبلغ۶۰۰میلیون تومان از محل صندوق امداد ولایت و شرکت ۱۲۰ نفر از فرزندان مددجویان در کلاسهای آموزش فنی حرفه ای و مهارت آموزی وبلند مدت در زمینه مختلفی شغلی و حضور۲۵۰ نفر در کلاسهای آموزشی کوتاه مدت و همچنین برگزاری کلاسهای مشاوره ای سبک زندگی اسلامی در راستای ارتقاء باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی مددجویان که تاثیر زیادی بر اعتقادات و تقویت عقائد دینی مددجویان داشته است.

مرادی تصریح کرد:طرح شوق زیارت طرحی ویژه مددجویان است که هر ساله از سوی این نهاد برگزار می شود و مددجویانی که تا کنون به بارگاه ملکوتی ائمه(ع)و اماکن مقدس اعزام نشده اند یا مدت زمان طولانی از سفرشان به اماکن متبرکه گذشته با کمک خیرین این افراد عتبات عالیات،مشهد مقدس و قم اعزام می شوند و در این راستا تا کنون تعداد۴۵۰نفر از زنان سرپرست خانوار به این اماکن مقدس اعزام شدند.

وی در پایان توزیع کالا های اساسی و ضروری از جمله کولر یخچال پنکه بخاری مخزن نگهداری آب و…؛پرداخت ۲۶۰ فقره جهیزیه با همکاری خیرین و نیکوکاران و تهیه و اهدا ۱۲ تا ۱۶ قلم کالای ضروری اولیه مزدوجین و نو عروسان تحت حمایت با همکاری موسسات خیریه و خیرین نیکوکاراز دیگر خدمات این نهاد در سال جاری عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: از همه مردم، معتمدین و نیکوکاران، خیرین، مسولین و مدیران شهرستان که همیشه یار و یاور کمیته امداد در جهت یاری رساندن به نیازمندان بوده اند صمیمانه تشکر می کنم و همگان رو به حضور در جشن نیکوکاری که در روز چهارشنبه در مدارس، روز پنجشنبه در پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی در مرکز شهرستان و بخشها و در روز جمعه در میعادگاهای نماز جمعه پیش بینی شده است دعوت می کنم، امید است همانند سالهای گذشته مشارکت فعال  داشته باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67441

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.