عضو هیئت رئیسه مجلس:
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه یکی از اولویت های مناطق دارای جاذبه گردشگری دسترسی به راه موصلاتی می باشد افزود: باید در مناطق دارای جازبه گردشگری امکانات اولیه ، کمپین اسکان گردشگر و خدماتی از این قبیل ارائه داد. محمد آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی ...

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه یکی از اولویت های مناطق دارای جاذبه گردشگری دسترسی به راه موصلاتی می باشد افزود: باید در مناطق دارای جازبه گردشگری امکانات اولیه ، کمپین اسکان گردشگر و خدماتی از این قبیل ارائه داد.

محمد آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد، اظهار کرد: حاجی آباد یکی از مناطق خوب گردشگری می تواند می باشد مشروط به اینکه زیرساخت های گردشگری آن آماده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: جازبه های اکوتوریسم حاجی آباد باید شناسایی شود متناسب با شناخت جاذبه های اکوتوریسم حاجی آباد که مناطق توریستی بسیار خوبی هم دارد در چارچوب سرمایه گذاری و برنامه ریزی در حوزه شناساندن جازبه یک برنامه مدونی باید در سند بخشی شهرستان تدوین می شود و ما براین اساس این کمبودها را مشخص می کنیم.

آشوری تصریح کرد:یکی از مواردی که برای مکانهای دارای جازبه های گردشگری باید مد نظر قرار گیرد  دسترسی راه مواصلاتی است و حداقل امکانات اولیه و کمپین اسکان مسافران و خدماتی که در این زمینه می شود ارائه داد.

وی افزود: در حوزه گردشگری حاجی آباد، اولین گام شناسایی جاذبه های گردشگری، دومین گام تقویت زیرساخت ها و سومین گام شرایط بهره برداری که بر این اساس می شود سرمایه گذاری ایجاد کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بحث گردشگری شهرستان میتوان از سرمایه گذاران در بخش گردشگری  دعوت کرد که در این زمینه سرمایه گذاری کنند .

صنعت گردشگری حاجی آباد نیازمند حمایت مسئولین

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد دارای مکان های گردشگری زیادی می باشد که سالانه صدها هزار گردشگر را به این شهرستان سفرمی کنند ولی مسئولین حوزه گردشگری توجهی به این صنعت ندارند.

فرماندار حاجی آباد عنوان کرد: حاجی آباد دارای جاذبه های گردشگری وتاریخی زیادی از جمله آبشار تزرج، دهنه میمند، بخوان و تیدر، چشمه سبز پوشان برغنی و قلعه تاریخی حاجی آباد، قلعه بزرگ طارم و قلعه جائین که همه آنها ثبت ملی شده اند  ولی هیچ کدام از امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نیستند.

جهانگیری افزود: قلعه تاریخی حاجی آباد که مربوط به دوره هخامنشین می باشد این قلعه در ورودی شهرستان حاجی آباد بنا شده است و امسال به همت شهرداری حاجی آباد یک بخش از آن بازسازی شده ولی میراث فرهنگی که متولی این امورات است هنوز یک ریال اعتبار به این بخش اختصاص نداده است.

وی بیان کرد: آبشار زیبای تزرج که در طول ایام سال همه روزه مسافران زیادی به اینجا سفر می کنند و ساعت های زیادی را از وقت خود در کنار این آبشار زیبا می گذرانند هیچ گونه امکانات رفاهی و بهداشتی ندارد فقط جاده این مکان گردشگری آسفالت می باشد.

فرماندار حاجی آباد تصریح کرد: اندک بودن امکانلات در حاجی آباد با وجود حضور گردشگران در این بخش یک نقص برای شهرستان به شمار می‌رود چرا که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی ، ورود گردشگران تاکنون تاثیری در اقتصاد حاجی آباد نداشته است.

جهانگیری افزود: تأمین اقامتگاه، ایجاد زیر ساخت ها، احداث سرویس های بهداشتی و مکان های برای استراحت از مواردی هستند که می توان  با ایجاد آنان در مناطقی که ظرفیت گردشگری دارند  شاهد توسعه این صنعت در شهرستان حاجی آباد بود.

وی در پایان اظهار کرد: همان طور که همه مسئولین می دانند، رونق گردشگری باعث ایجاد ده ها فرصت شغلی و به دنبال آن رفع بی کاری می شود، اما متاسفانه با وجود ظرفیتهای بالقوه یاد شده این صنعت در سال اقدام و عمل مورد بی توجهی و غفلت واقع  شده و به پوشه بایگانی تبدیل شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66321

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.