نخست‌وزیر قزاقستان از تکمیل و اتمام ساخت ۳ هزار کیلومتر جاده بین‌المللی که اروپای غربی را به غرب چین متصل می‌کند، خبر داد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «باقیت جان ساگین تایف» نخست وزیر قزاقستان در نشستی از تکمیل ساخت تقریبا ۳ هزار کیلومتر جاده بین المللی که اروپای غربی ...

نخست‌وزیر قزاقستان از تکمیل و اتمام ساخت ۳ هزار کیلومتر جاده بین‌المللی که اروپای غربی را به غرب چین متصل می‌کند، خبر داد.

 خبرگزاری فارس: اتمام ساخت ۳ هزار کیلومتر جاده اروپای غربی-چین غربی در قزاقستان

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «باقیت جان ساگین تایف» نخست وزیر قزاقستان در نشستی از تکمیل ساخت تقریبا ۳ هزار کیلومتر جاده بین المللی که اروپای غربی را به غرب چین متصل می‌کند، خبر داد.

وی گفت: با بهره برداری از جاده مذکور زمان حمل و نقل کالا از بندر «لیانیونگانگ» چین تا «سنت پترزبورگ» روسیه ۱۰ روز کاهش خواهد یافت.

در مجموع طول جاده اروپای غربی – چین غربی بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده که ۲ هزار و ۷۸۷ کیلومتر آن از خاک قزاقستان عبور می‌کند.

احداث جاده مذکور در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز و قبل از همه بخشی از آن که غرب چین را به قزاقستان متصل می‌کند، تکمیل شد.

بخش روسی این جاده از سنت پترزبورگ تا «کازان» و بعد به «اورنبورگ» و از آنجا به مرز قزاقستان می‌رسد و قرار بود این مسیر تا سال ۲۰۳۰ میلادی احداث و مورد استفاده قرار گیرد.

برای آستانه تکمیل بخش خود یکی از نخستین پروژه‌های زیربنایی بزرگی بود که بعد از امضای توافقنامه‌ها با طرف چینی در آستانه نشست سازمان همکاری شانگهای در ماه جولای مورد اجرا قرار می‌گیرد.

اولویت اصلی توافق‌ طرفین احداث پل جدید قاره‌ای «چین – آسیای مرکزی – شرق نزدیک»، احداث راهرو بزرگ تدارکاتی در قزاقستان، تسریع اتصال همکاری‌های صنعتی با روند صنعتی سازی «آستانه» اعلام شده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66288

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.