نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی کشور از کانال خود منحرف شده و اخطار تورم ۲۰۰ درصدی را می‌دهد، از این رو منابع بودجه قابل اتکا نیست. به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۹ آذر در نشست ...

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی کشور از کانال خود منحرف شده و اخطار تورم ۲۰۰ درصدی را می‌دهد، از این رو منابع بودجه قابل اتکا نیست.
به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۹ آذر در نشست علنی مجلس در اخطار اصل ۴۳ قانون اساسی با تأکید بر اینکه لایحه بودجه باید متناسب با شرایط کشور ارائه شود، گفت: صادرات و واردات شاخص‌های مهم وضعیت اقتصادی کشور هستند.

وی با ذکر اینکه در ۹ ماهه سال ۹۶ واردات ۲۰ درصد رشد و صادرات منفی شده است، خاطرنشان کرد: با این وضعیت چگونه می‌توانیم در بودجه متکی به درآمدهای شایسته برای کشور باشیم؟

قوامی با اشاره به افزایش نقدینگی کشور گفت: اگر نقدینگی افزایش و تورم کاهش یافته است این نقدینگی باید در تولید کانالیزه شود پس نقدینگی از جریان تولید کشور منحرف شده است و در جاهایی نشسته است که اخطار تورم ۲۰۰ درصدی را می‌دهد در نتیجه منابع بودجه کشور قابل اتکا نیست.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب امسال واردات کالاهایی که امکان تولید در داخل وجود دارد، حرام اعلام داشت و گفت: چرا از چین و کره واردات صورت می‌گیرد؟

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های داخلی باید تولید داشته باشند تا بتوانند مالیات بدهند.

وی ادامه داد: شرکت‌های وابسته به دولت، همه سراب درآمدی دارند و وقتی که دولت خود واردات کالا انجام می‌دهد موجب خروج ارز می‌شود در حالیکه اگر کالاهای مورد نیاز را از کارخانه‌های داخل بخرند درآمدهای مالیاتی افزایش می‌یابد و تولید در کشور رونق می‌گیرد.

بنابراین گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر خاطرنشان کرد: لایحه بودجه کشور اکنون در دست شما نمایندگان است و هرجور که فکر می‌کنید لازم است با ممنوع کردن واردات و دیگر پیشنهادها اصلاحات مورد نظر را مدوّن و به کمیسیون‌های مربوطه ارائه دهید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66282

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.