روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: وزارت امور خارجه انگلیس در آستانه سفر بوریس جانسون به تهران در تلاش است راه‌هایی برای بهبود روابط با ایران بیابد. ...

تغییر 2 یا 3 استاندار دیگر/ تلاش انگلیس برای بهبود روابط با ایران/ پای رضا ضراب به پرونده «مایکل فلین» باز شد/ جزئیات محکومیت همدستان بابک زنجانی

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

وطن امروز

اجرای «۲۰۳۰» به طور کامل متوقف نشده است
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور می‌گوید براساس گزارش‌های غیـررسمی در برخی از بخش‌ها سند آموزش ۲۰۳۰ هنوز به طور کامل متوقف نشده است. منصور کبگانیان در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهاراتی مبنی بر اجرای نامحسوس ۱۶ بند از سند ۲۰۳۰ در برخی از بخش‌ها اظهار داشت: از مجاری رسمی چنین گزارشی دریافت نکردیم اما براساس گزارش‌های غیررسمی در برخی از بخش‌ها سند آموزش ۲۰۳۰ هنوز به طور کامل متوقف نشده است. وی افزود: ما در ستاد نقشه جامع علمی کشور به یکی از معاونت‌ها ماموریت دادیم که صحت این گزارش‌ها را بررسی کنند. دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  تصریح کرد: در ابتدا درباره صحت این موضوع بررسی‌هایی خواهیم داشت، اگر این موضوع صحت داشته باشد مطمئنیم با تذکراتی که داده می‌شود طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و دستور رهبری درباره توقف این سند عمل خواهد شد. سند ۲۰۳۰ یونسکو که اجرای آن در کشور آغاز شده بود طبق نظر صاحب‌نظران و کارشناسان دارای اهدافی مغایر با برخی اسناد بالادستی کشور بود. پس از انتقادهای فراوان به این سند، شورایعالی انقلاب فرهنگی خواستار توقف اجرای آن شد.

توقیف کیهان به خاطر انتقام‌گیری از افشاگری‌های این روزنامه است
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توقیف روزنامه کیهان به خاطر انتقام‌گیری از این روزنامه به خاطر افشاگری‌های آن بوده است. حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تعجب‌آور خواندن توقیف روزنامه کیهان، گفت: یکی از راه‌های شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی، آزادی مطبوعات است و من وقتی خبر ایجاد محدودیت برای روزنامه کیهان را شنیدم بسیار متعجب شدم. وی ادامه داد: در صورتی که بارها و بارها کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بویژه امارات علیه تمامیت ارضی ما بیانیه دادند و اقداماتی را صورت دادند حال روزنامه کیهان به نقل از انصارالله یمن مطلبی را نوشته چرا باید توقیف شود.  نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای شریعتمداری، مدیرمسؤول روزنامه کیهان از نعمت‌های خدا برای انقلاب اسلامی است و نشریه وزین کیهان در سال‌های بعد از انقلاب خدمات شایانی را برای انقلاب اسلامی داشته است و انحراف‌هایی که برخی افراد و جریانات در داخل کشور ایجاد کردند با افشاگری‌ و روشنگری که داشت از این انحرافات جلوگیری کرد.  حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این نوع برخورد با نشریه وزینی مثل کیهان به خاطر برخی انتقام‌گیری‌ها از این روزنامه به خاطر افشاگری های
سال‌های اخیر بوده است.

انقلاب اسلامی به الگویی موفق برای مقابله با استکبار تبدیل شده است
رئیـس شورای قرارگـاه راهبردی عمار گفت: انقلاب اسلامی به اسوه و الگویی برای مقابله با استکبار تبدیل شده است. به گزارش روابط ‌عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی طائب در جمع پاسداران سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم جهاد در راه خدا و مبارزه با کفار و منافقان را مورد تاکید قرار داده است، اظهار داشت: جبهه کفر و نفاق جبهه تاریخی عظیمی است که همیشه در مقابل جبهه حق صف‌آرایی کرده است تا خواسته‌ها و ایده‌های نا حق خود را تحمیل کند. وی افزود: عزت یعنی ستم‏‌ناپذیری انسان در برابر مستکبران. اطاعت از خداوند، حاکمیت ارزش‌های اسلامی، تقویت هنجارهای اخلاقی، تقوا، قناعت و صبر از عوامل دستیابی به عزت در فرهنگ اسلامی است. رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: ملت ایران ۳۹ سال است در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کرده است و تا به امروز با ایمان به خدا و اتکا به باورهای اعتقادی خود قدرت‌های جهانی را ناکام کرده است. طائب با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی ریشه در مکتب حسینی دارد، گفت: امام حسین(ع) به بشریت درس کرامت، غیرت و عزت داد و حماسه کربلا، حماسه عزت مؤمنان است. راه عزت و عظمت ایران اسلامی در گرو تمسک به ارزش‌های دینی و حرکت در مسیر حضرت سیدالشهدا(ع)، معنویت و حضور در صحنه‌های دفاع از میهن اسلامی است.

ایران

جزئیات محکومیت همدستان بابک زنجانی
وکیل‌مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی با بیان اینکه رأی صادره برای موکلم ۱۰۸ صفحه است، گفت: ما در حال رونویسی از رأی دادگاه هستیم. محمدرضا مهرشاد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: موکلم علاوه بر ۲۰ سال حبس به رد مال به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان محکوم شده است. غلامرضا مهدوی، وکیل مدافع شرکت نفت نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: هفته گذشته حکم به طرفین پرونده موسوم به فساد نفتی ابلاغ شد. بر اساس حکم صادره، مهدی شمس متهم ردیف دوم به ۲۰ سال حبس و رد مال تضامنی با بابک زنجانی و فلاح هروی به مبلغ ۶۵ میلیون یورو که باید به بانک مسکن بدهد، محکوم شده است. وی افزود: حمید فلاح هروی، متهم ردیف سوم پرونده نفتی نیز به ۲۰ سال حبس و رد مال شامل یک دستگاه خودروی بنز، یک میلیارد هدیه ازدواج دخترش و منزلی در شهرک غرب که از طرف بابک زنجانی به عنوان هدیه به او داده شده بود و دو میلیون دلار سود حاصل از بانک اف‌ای‌ای‌بی محکوم شده است. وی افزود: رأی هنوز به من ابلاغ نشده و برای ابلاغ رأی باید حضوری به دادگاه بروم و آن را بخوانم و از آنجا که تعداد صفحاتش زیاد است، زمانبر است.

 دادستان ویژه روحانیت پیگیر محدودیت خاتمی
عبدالله ناصری، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب گفت که حجت‌الاسلام رئیسی، دادستان دادگاه ویژه روحانیت گفته است که موضوع محدودیت جدید برای سید محمد خاتمی را پیگیری می‌کند. وی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ممانعت از حضور رئیس دولت اصلاحات در نشست بنیاد باران افزود:  بعدها مشخص شد دادستان ویژه دادگاه روحانیت از این حکم اطلاعی نداشته است. سؤالی از آقای رئیسی در این مورد شد و ایشان از صدور چنین ابلاغیه‌ قضایی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که موضوع را پیگیری می‌کند. این امر یک پدیده منحصر به فرد نیست و اتفاق‌های مشابه در کشور ما زیاد افتاده است و آقای رئیسی قول داد که این موضوع را پیگیری کند.

پای رضا ضراب به پرونده  «مایکل فلین»  باز شد
رسانه‌های امریکایی روز جمعه از بررسی پرونده مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا و احتمال دست داشتن وی در طرحی برای بازگرداندن یکی از مخالفان دولت ترکیه از امریکا در ازای دریافت ده‌ها میلیون دلار خبر دادند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه،  رابرت مولر بازرس ویژه تحقیق پرونده دخالت روسیه در انتخابات امریکا در حال بررسی نشست فلین با مقامات ارشد ترکیه درست چند هفته پس از روی کار آمدن ترامپ است. در این نشست مقرر شد در صورتی که فلین بتواند تا زمانی که بر سر کار است شرایط استرداد فتح‌الله گولن، رقیب سیاسی رجب طیب اردوغان و از مخالفان سرسخت دولت وی را به ترکیه تسهیل و همچنین به آزادی رضا ضراب، تاجر ایرانی – ترکیه‌ای مرتبط با اردوغان کمک کند تا ۱۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. به نوشته ان.بی.سی، مقامات ترکیه‌ای خواستار همکاری فلین برای آزادی ضراب شدند که در مارس ۲۰۱۶ در میامی و به اتهام کمک به دور زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران دستگیر شد.

 تلاش انگلیس برای بهبود روابط با ایران
روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: وزارت امور خارجه انگلیس در آستانه سفر بوریس جانسون به تهران در تلاش است راه‌هایی برای بهبود روابط با ایران بیابد. به گزارش ایسنا، در بخشی از این گزارش آمده است: در حالی که قرار است بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگیس بزودی به تهران سفر کند، وزارت خارجه این کشور در حال بررسی یک سری اقدامات برای بهبود روابط با ایران است. این سفر می‌تواند فرصتی برای جانسون باشد تا بتواند آزادی نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی بازداشت شده  در ایران  را به دست آورد.

خراسان

پاسخ صریح به استعلام نهادی که سابقه فیش های نجومی دارد

در حالی که بر اساس ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، مقرر شده است به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه های اجرایی، “شورای حقوق و دستمزد” تشکیل شود و کلیه دستگاه های اجرایی مکلف اند قبل از گرفتن تصمیم برای حقوق و مزایای کارمندان خود، موافقت شورای مذکور را کسب کنند، یک نهاد مسئول در پاسخ جدید خود به استعلام مدیر یکی از نهادهایی که قبلا فیش حقوقی نجومی در آن کشف شده بود، مبنی بر شمول یا مستثنی شدن آن نهاد از الزامات قانون مذکور، تاکید کرده که دریافت موافقت شورای حقوق و دستمزد در پرداختی های این مجموعه، لازم و ضروری است.

هشدار به مدیران درباره سقف قرارداد با شرکت های دانش بنیان

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک نهاد نظارتی به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، با یادآوری مصوبه تیر امسال هیئت دولت در خصوص فعالیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان در زمینه تخصصی تایید شده برای آن ها، تاکید شده، با عنایت به مصوبات ابلاغی، سقف مبلغ قراردادهای پژوهشی سالیانه این شرکت ها، حداکثر تا دو برابر درآمد مندرج در اظهارنامه مالیاتی آن ها بوده است و مدیران مربوط، باید از انعقاد هرگونه قرارداد پژوهشی مازاد بر سقف مقرر خودداری کنند.

آرمان

تغییر ۲ یا ۳ استاندار دیگر

وزیر کشور گفت: از همه استانداران در کشور راضی هستم و تعویض استانداران در کشور به معنای عدم رضایت از آنها نیست. عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: با تغییر دو یا سه استاندار دیگر، کار تغییر استانداران در دولت دوازدهم به پایان می رسد و سایر استانداران نیز به کار خود ادامه می‌دهند. وی افزود: از همه استانداران در کشور راضی هستم و تعویض استانداران در کشور به معنای عدم رضایت از آنها نیست. وزیر کشور تصریح کرد: جابه‌جایی استانداران باید صورت بگیرد تا تجربیات و مباحثی که استانداران در استان خود کسب کرده اند را به استان های دیگر انتقال دهند. رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تعویض استانداران به منظور نارضایتی از آنها نیست و این تغییرات انجام می گیرد تا استان های دیگر نیز از تجربیات آنها استفاده کنند.

تصفیه ۴۰هزار میلیاردی بدهی‌های دولت

سخنگوی دولت با بیان اینکه اوراق مالی ابزاری مناسب برای تامین مالی است، گفت: از این طریق در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به پیمانکاران را تصفیه کردیم. محمدباقر نوبخت با اشاره به وجود حجم بالایی از معضلات و مشکلات در سطح کشور، اظهار کرد: باید قوای مقننه و قضائیه در کنار قوه مجریه به حل مشکلات باقیمانده بپردازند. او منابع داخلی را کمک کننده منابع خارجی دانست و تصریح کرد: بسیاری از روسای جمهور کشورهای اروپایی به ایران آمدند تا زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنیم، اما در این فضای جذب سرمایه گذار با کشوری مانند آمریکا مواجه هستیم لذا نمی توانیم توسعه کشور را کاملا معطوف به سرمایه گذاری خارجی کنیم. در این راستا برای عدم توقف طرح ها در کنار نفت و مالیات، یک منبع دیگر تحت عنوان«اوراق مالی» را با توافق مجلس تعریف کردیم.

سقوط سوخو ۲۲ در استان فارس

روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: مقارن با ساعت ۸ صبح دیروز (۲۰ آبان) یک فروند هواپیمای جنگنده سوخو ۲۲ متعلق به این نیرو که در حال انجام تمرینات رزمی در استان فارس بود، دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اطلاعیه افزوده است: در این حادثه خلبان جنگنده به شهادت رسید.

جهانگیری به بولیوی می‌رود

وزیر امور خارجه بولیوی اعلام کرد: معاون اول رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در چهارمین مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به این کشور سفر می‌کند. چهارمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز در روزهای ۲۱ الی ۲۴ نوامبر درشهر سانتاکروز بولیوی برگزار می‌شود.

سفر نمایندگان پارلمان روسیه به ایران

نمایندگان دومای دولتی روسیه به زودی به هفت کشور ازجمله ایران سفر می‌کنند. ایوان ملنیکوف معاون اول رئیس دوما گفت: هیاتی متشکل از کمیسیون‌های مختلف مجلس تا پایان امسال به هفت کشور سفر خواهند کرد. وی افزود: این تصمیم در نشست شورای دوما اتخاذ شده است. به گفته این مقام روس، این سفرها به کشورهای خارجی دور و نزدیک نظیر ایران، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، کره جنوبی، مولداوی و صربستان برنامه‌ریزی شده است و هدف از آن گسترش روابط دوجانبه و توسعه گفت‌وگوها با شرکای خارجی روسیه است.

پیش‌بینی برنامه‌های عربستان برای لبنان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی تحت عنوان «طرح سه مرحله‌ای عربستان» برنامه‌ها و رفتار آینده این کشور را پیش‌بینی کرد. محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت؛ عربستان پس از ناکامی‌های گسترده داخلی و خارجی می‌خواهد جبهه جدیدی علیه لبنان بگشاید، اگرچه در وهله نخست رویکرد نظامی از سوی این رژیم متجاوز پیش‌بینی نمی‌شود ولی انتظار می‌رود سرمایه‌های کویتی، اماراتی و عربستانی را از بانک‌ها و پروژه‌های لبنانی خارج کند. پس از این و در گام بعد به اختلافات داخلی دامن خواهد زد تا زمینه آشوب و ناامنی را ایجاد کرده و سپس با تلاش برای تضعیف جبهه مقاومت در لوای حمایت از برخی گروه‌ها در لبنان، شرایط را برای حمله و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به این خطه فراهم آورد.

شاکی سپنتا نفر ۴۵ انتخابات بود

رئیس شورای شهر یزد شایعه‌های مربوط به حضور یک اصلاح‌طلب پشت پرده شکایت اولیه از سپنتا نیکنام را رد کرد . غلامعلی سفید می‌گوید علی‌اصغر باقری که نفر ۴۵ انتخابات شورای شهر یزد است از جانب جناح افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام بود. انتخاب نوشت؛ وی با بیان اینکه مرخصی استعلاجی دو هفته‌ای نیکنام، تمدید شده است، توضیحاتی را هم درخصوص شاکی این پرونده ارایه کرد. وی اظهارکرد: شکایت ایشان به خاطر خودشان نبود. ایشان یکی از اعضای جناح افراطی یزد هستند.

آفت نظام اداری وسیاسی کشور

نایب رئیس اول مجلس در ارزیابی انتقادها مطرح شده درباره عزل و نصب‌های اخیر شهرداری تهران گفت: سهم خواهی‌ها آفت نظام اداری و سیاسی ما در دهه‌های اخیر بوده و کمتر کسی است که نتیجه آن را متوجه نشده باشد. واقعا دیگر کشور ما توان و انرژی آن را ندارد که بخواهد بیش از این هزینه نگاه صرف سیاسی در تمام مسایل را بپردازد. قطعا حذف جوانان توانمند اصلاح‌طلب در سال‌های اخیر انتقادی وارد و صحیح است. این معضل موجب شده این جوانان ارزشمند موقعیتی برای بروز شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و لیاقت‌های خود وکسب تجربه‌های بزرگ مدیریتی نداشته باشند. اما این مطالبه به حق چندان این موضوع را توجیه نمی‌کند که از شهرداری و دولت درخواست کنیم که وابستگان دیگر گرایش‌های سیاسی حذف شوند. این همان کاری است که قبلا با اصلاح‌طلبان شده بود و آنها نباید آن را تکرار کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65913

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.