امام جمعه حاجی آباد با اشاره به سخن امام راحل(ره) که فرمودند: ما انقلابمان را از محرم و سفر داریم گفت: آنجایی که انقلاب ما اوج می گیرد محرم و سفر است. ...

حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: امروز ما عزت ایران اسلامی را مدیون سید الشهدا هستیم، اگر نبود قیام و نهضت امام حسین(ع) بوی از اسلام باقی نمانده بود.

مختاری با اشاره به قیام عاشورای حسینی افزود: زمان شروع نهضت عاشورا از دین پوسته ای بیش نبود، ظواهر دینی بود ولی از حقیقت دین چیزی نبود، سنت ها رفته و جای آن بدعتها گرفته است، کار به جای رسید که نصیحت و خطبه و شفارش، گاهی فریاد زدن هم دیگر فایده ای نداشت و بدون اینکه خون مبارک امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحابشان به زمین ریخته نمی شد اسلام جان نمی گرفت و فقط باید خون پاک امام حسین(ع) برزمین می ریخت تا جهان اسلام حیات مجددی می گرفت.

وی بیان داشت:نه تنها مسلمانان جهان شیعه بودن شان را مدیون امام حسین(ع) هستند بلکه بشریتی که به دنبال عدالت در جهان هستند و همه هستی عالم داشته هایشان  را مدیون امام حسین(ع) است.

امام جمعه حاجی آباد افزود: ما انقلابمان یک انقلاب حسینی است امام راحل(ره) فرموده ما انقلابمان را از محرم و سفر داریم حقیقت مطلب هم همین هست آنجایی که این انقلاب اوج می گردد محرم و سفر و مساجد و تکایا داریم.

مختاری بیان داشت: امروز ایران اسلامی به طور ویژه همه داشته هاش را مدیون سیدالشهدا و مکتب پرفروغ اوست و با نگاهی به دفاع مقدس می بینیم که ابتدای جنگ هنوز حال و هوای نهضت امام حسین(ع) در جنگ نیامده بود و ما هیچ توفیقی هم در مبارزه با رژیم بعث عراق نصیبمان نشده بود از لحظه ای که زیارت عاشورا و پیشانی بند یا حسین(ع) پشت سنگر های ما آمد و رزمندگان ما اقتدا به امام حسین(ع) کردند رزمندگان ما  با دست خالی با دشمنی که تا دندان مسلح و هفتاد کشور از آنها حمایت می کردند با ارادت به امام حسین(ع) ومکتب امام حسین(ع) ما توانستیم در جنگ پیروز شویم و دنیا حیران مردم ایران در دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: ما زمان جنگ سیم خاردار را وارد می کردیم اما با نگاه به مکتب سیدالشهدا و به فضل خدا همه پیروزی ها حاصل شد و در ادامه هم بازسازی های بعد از جنگ، رشد علمی و پیشرفتهای و اتفاقات مبارک در کشور ما شکل گرفت.

امام جمعه حاجی آباد یادآور شد:  امروز که درعرصه تقابل جدی با استکبار و صهیونیسم بین الملل هستیم با همین روحیه برگرفته از سیدالشهدا باید به جنگ دشمن برویم.

مختاری افزود: روز عاشورا امام حسین(ع) خطاب به اصحابش فرمود خدا اذن به شهادت داده است امروزی که همچنین معرکه ای بپا است باید صبر و جهاد را پیشه کار خود کنیم، صبر بدون جهاد و تلاش فایده ندارد.

وی بیان داشت: امروز هم در عرصه تقابلی که در دنیا شکل گرفته است یک طرف مظلومین عالم و یک طرف عدالت خواهان عالم و یک طرف هم آنهایی که می خواهند برگرده مردم عالم سواربشوند و برایشان هم فارس و لر غیره فرقی ندارد و برگرده مردم سوار و بهره خودشان را ببرند در این مواجهه همه جانبه باید از توصیه امام حسین(ع) را بکار بگیریم.

وی بیان داشت: کار شما مسئولین جهاد در راه حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور است.

مختاری تصریح کرد: جنگ امروز دشمن با ما جنگ اقتصادی است هر کدام از شما مسئولین می توانید کاری انجام بدهید و شغلی ایجاد کنید و گره های اقتصادی را باز کنید و فرماندار حاجی آباد احتمام ویژه ای به بحث اقتصاد دارند اما عقب مانده گی در عرصه اقتصادی، مشکلات موجود در کشور و هجمه های فراوان اقتصادی دشمن زیاد است.

وی در ادامه افزود: ظاهرا دیگر امیدی به برداشته شدن تحریم ها نیست ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل آنچه که شایسته خودش لل بود نثار ملت و نظام ایران اسلامی کرد.

امام جمعه حاجی آباد ادامه داد:  امروز نظام امریکا قول هایی که در زمینه برجام داده نغض کرده و اروپایی ها هم حرفی از بدعهدی نمی زنند  اما در عمل هیچ حمایتی نمی کنند، رئیس جمهور فرانسه ، المان و بلژیک قول می دهد اما درعمل کاری نمی کنند، بانک بزرگ المان که قرار است کار را انجام دهد از تحریم آمریکا می ترسد .

مختاری ادامه داد: امریکای ها هر ماه یک گروهی رو تحریم می کنند عملا دست اروپایها را بستند یعنی در قصه برجام هیچ کاری انجام نمی شود امیدواریم رئیس جمهور محترم هم در نطق امروز یک پاسخ محکم دندان شکن به آنها بدهند .

وی افزود: کوتاه آمدن در مقابل امریکا یعنی گستاخی بیشتر اینها در این عرصه مواجهه با جهان استکبار نیازمند صبر و جهاد همراه با تلاش و کوشش همه جانبه شما مسئولین  است، راه عبور از همه این مشکلات اقتدا به سید شهدا و ادامه راه سید الشهدا است .

امام جمعه حاجی آباد در ادامه یادآور شد:به فضل خدا با عنایت به اهل بیت سال هفتم است که حاجی آباد به عنوان حسینه جنوب کشور شناخته شده است و مراسم تاسوعا و عاشورا امسال نیز قرار است پخش زنده از شبکه های سراسری صدا و سیما در معرض دید مردم قرار بگیرد و ابراز اردت مردم حاجی آباد به سید الشهدا و اهل بیتش قرار بگیرد.

مختاری افزود: یک روح تازه ای دربین جوانان و مردم شریف حاجی آباد دمید بزرگ و کوچک شهرستان احساس مذهبی بودن می کنند و از شما مسئولین نیز می خواهیم در این زمینه با دفتر امام جمعه همکاری نمائید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65183

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.