رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد گفت: طرح کنترل ورود دام عشایر کوچرو هرسال از ۲۰ شهریورماه آغاز و تا ۲۰ آبانماه به مدت ۳ ماه به منظور تعادل دام و مراتع شهرستان حاجی آباد اجرا می شود. به گزارش پیارم حاجی آباد، ایوب شکاری اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد با وسعت ...

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد گفت: طرح کنترل ورود دام عشایر کوچرو هرسال از ۲۰ شهریورماه آغاز و تا ۲۰ آبانماه به مدت ۳ ماه به منظور تعادل دام و مراتع شهرستان حاجی آباد اجرا می شود.
به گزارش پیارم حاجی آباد، ایوب شکاری اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد با وسعت ۷۲۰ هزار هکتار مرتع (۱۷۱ مرتع) در شمال استان هرمزگان قرار دارد و کل عشایر برون کوچ در سطح شهرستان ۹۳۹ خانوار و درون کوچ منطقه کوهشاه ۷۵۰ خانوار و تعداد دام موجود در منطقه تقریبا ۲۵۳ هزار واحد دام است.

شکاری گفت: با نزدیک شدن فصل قشلاق و ورود دام عشایر کوچرو از استان های همجوار (استان کرمان) به این شهرستان این اداره نسبت به نصب چادر در گلوگاه باغات و همچنین آماده سازی جایگاه ایست و نگه داشتن ماشینهای حامل دام اقدام و نیروهای یگان حفاظت این اداره با هماهنگی واحد مرتع به طور مستمر در گلوگاه ها و مراتع شهرستان گشت زنی و نظارت دارند.

وی افزود: طرح کنترل ورود دام عشایر کوچرو هرسال از ۲۰ شهریورماه آغاز و تا ۲۰ آبانماه به مدت ۳ ماه به منظور تعادل دام و مرتع با هدف کنترل ورود دام قبل از موعد و فصل چرا، کنترل دام های غیرمجاز فاقد پروانه، شاخ شماری و تمدید پروانه چرا انجام می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65168

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.