فرماندار حاجی آباد از سرمایه گذاری خارجی برای راه اندازی کارخانه سنگ دولومیت در این شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران بلژیکی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه هستند و با احداث این کارخانه زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم می شود. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد،حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد، در نشست با سرمایه گذاران خارخی، اظهار کرد: با وجود اینکه معادن سنگ دولومیت در شهرستان حاجی آباد قرار دارد و در همین راستا برای مشارکت با سرمایه گذاران خارجی و فراوری سنگ‌های مختلف به کشورهای خارجی آماده هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰معدن در حاجی آباد قرار دارد، افزود: حاجی آباد یکی از بزرگترین مناطق معدنی استان‌های کشور محسوب می‌شود که دارای معادن بسیاری به ویژه معادن سنگ آهن، دولومیت، کرومیت است.
فرماندار گفت: برنامه برای رونق فرآوری مواد معدنی و سرمایه گذاری هدفمند در این بخش از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی است که موجب افزایش درآمد و اشتغال در استان و شهرستان می شود.
وی اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد یکی از مناطق فعال در عرصه معدن است و باید از ظرفیت های این حوزه برای اشتغال زایی استفاده کرد.
وی بیان کرد: با وجود به ظرفیت های بالای معادن شهرستان تا کنون بهره برداری به صورت خام فروشی بوده و باید با کاهش خام فروشی مواد معدنی و فرآوری می توان زمینه اشتغال را برای شهرستان فراهم کرد.
فرماندار در ادامه از راه اندازی کارخانه فراوری دولومیت با سرمایه گذاری کشورهایی اروپایی خبرداد و افزود: سه سرمایه گذار بلژیکی با هماهنگی اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد حاضر به سرمایه گذاری در زمینه فراوری معدن دولومیت این منطقه هستند.
وی افزود: پیش بینی می شود کارخانه فراوری دولمیت نیاز به ۱۰۰میلیارد تومان سرمایه دارد که سرمایه گذاران بلژیکی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه هستند.
فرماندار حاجی آباد بیان داشت: با احداث کارخانه فراوری سنگ دولومیت زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم می شود.
بر اساس این گزارش کار گروه تحصیل و رفع موانع تولید شهرستان تشکیل و پتانسیل های حوزه معدنی شهرستان توسط دستگاها مربوطه معرفی و موانع و مشکلات بررسی و همه دستگاهها اعلام همکاری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64899

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.