جلسه پرسش و پاسخ با محوریت عفاف و حجاب با حضور مدرس حوزه علیمه شهرستان حاجی آباد و جمعی از اعضای کتابخانه و دوستداران حجاب در کتابخانه الزهرا (س) برگزار شد. ...

جلسه پرسش و پاسخ با محوریت عفاف و حجاب با حضور مدرس حوزه علیمه شهرستان حاجی آباد و جمعی از اعضای کتابخانه و دوستداران حجاب در کتابخانه الزهرا (س) برگزار شد.

 

به گزارش پیارم ؛ فرهادی مدرس حوزه علیمه شهرستان حاجی آباد در جلسه پرسش و پاسخ با محوریت عفاف و حجاب ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب ،گفت: عفاف و حجاب یکی از مهم ترین مولفه های هویتی یک زن مسلمان ایرانی است که همواره باید به عنوان یک ویژگی ارزشمند در پاسداشت آن کوشا بود.

 

فرهادی اظهار کرد:حجاب و عفاف را یک فرآیند تربیتی و مرتبط با حوزه روابط فردی و اجتماعی است و پرداختن به این امر مهم یک رویکرد سمعی و بصری مبتنی بر گزاره‌های اندیشی، احساسی و هیجانی را می طلبد.

وی در ادامه افزود: باید در حوزه عفاف و حجاب هم از فعالیت های کلاسی و اقناع اندیشه مانند طرح های کلاسی، کارگاهی و مطالعاتی بهره برد و هم در موازات ان با تاکید در حوزه روانشناختی و زبان هنری فعالیت کرد.

 

مدرس حوزه علیمه حاجی آباد یان کرد: رابطه حجاب را با عفاف و امنیت روانی جامعه رابطه‌ای عمیق  است و در این خصوص لازم است جامعه را با کلیت این مسائل آشنا کنیم.

 

فرهادی تصریح کرد:خانواده با ایجاد بستری که در آن حریم های الهی محرم و نامحرم شناخته و مورد اهمیت واقع شود زمینه تاکید روانی را در فرد ایجاد کند و با بازخوانی اهمیت عفاف رویکرد دینی را در ذهن فرزند تداعی کند.

 

این مدرس حوزه علیمه حاجی آباد گفت:مهم ترین راهکار در این حوزه یک اجماع عقلانی و گفتمانی در حوزه عفاف و حجاب و متمرکز شدن بر روی مفهوم دینی و امنیت روانی است که باید با رفتاری ملایم در صدد تحقق این مهم باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تحقق این رفتار یک رفتار نظامی نیست و کاملا آموزشی و فرهنگی است و نمی شود با رویکرد قهری، جامعه را به سمت این فرهنگ هدایت کرد.

 

فرهادی گفت: وظیفه اصلی نیروهای انتظامی مقابله با ناهنجاری ها و تظاهر عمدی به هنجارشکنی و مظاهر بی حیایی است و به هیچ وجه نباید در این زمینه تسامح کرد.

 

در ادامه شرکت کنندگان سوالات و شبهات خود را در زمینه عفاف و حجاب مطرح کردند و مدرس حوزه علیمه حاجی آباد با استناد به آیات و روایات و قرآن پاسخ های در خور و شایسته ای دادند

در پایان جلسه به شرکت کنندگان هدایایی به رسم یاد بود از طرف اداره کتابخانه های عمومی اهدا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64411

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.