«تردیدهای فراوانی در خصوص اینکه “آیا چنین طرحی برای فیصله بخشیدن به جنگی که ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشته موفق خواهد بود یا خیر؟” وجود دارد.» به گزارش پیارم حاجی آباد خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: روسیه امیدوار است که با آتش بس سوریه که این هفته با واسطه‌گری‌اش پدید آمده، نظر ترامپ را با برنامه‌های پوتین همراه ...
«تردیدهای فراوانی در خصوص اینکه “آیا چنین طرحی برای فیصله بخشیدن به جنگی که ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشته موفق خواهد بود یا خیر؟” وجود دارد.»
پیروزی ایران در سوریه و عراق و یمن معامله انجام شد/ پیروزی ایران در مهندسی خاورمیانه جدید

به گزارش پیارم حاجی آباد خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: روسیه امیدوار است که با آتش بس سوریه که این هفته با واسطه‌گری‌اش پدید آمده، نظر ترامپ را با برنامه‌های پوتین همراه کند و اکنون جزئیات این توافقنامه با هدف ایجاد یک منطقه به‌اصطلاح “عاری از تنش” در جنوب غربی سوریه در حال تعیین می‌باشد.

 

به‌نوشته بلومبرگ، وزیر خارجه آمریکا از این توافق با تعبیر “معامله” یاد کرده است و در عین حال تردیدهای فراوانی در خصوص اینکه “آیا چنین طرحی برای فیصله بخشیدن به جنگی که ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشته موفق خواهد بود یا خیر؟” وجود دارد.

 

منبع یادشده افزود: پوتین قول داده است که در صورت موفقیت این طرح، زمینه‌ای مناسب جهت یافتن راه حل سیاسی برای مشکلات سوریه ایجاد خواهد نمود.

ولی یک تحلیلگر روس معتقد است که اگرچه پوتین و تمام طرف‌ها رسما خود را متعهد به حفظ تمامیت ارضی سوریه خوانده‌اند، مع‌ذلک طرح مزبور به سرنوشت آلمان پس از جنگ جهانی دوم منجر خواهد گشت که میان قدرت‌های پیروز جنگ تقسیم شد.

 

 

 

 

به‌عقیده وی: «این آغاز تجزیه نرم سوریه و جواز اداره هر قسمت از کشور به‌صورت مستقل است که مناطق مختلف را بین ایران، روسیه و ترکیه تقسیم می‌کند. مجموعه طرح نشان‌دهنده تغییر وضعیت و استراتژی نظامی روسیه برای خروج از جبهه درگیری است.»

 

وب‌سایت بلومبرگ در ادامه از قول “جاشوا لندیس” (مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه اوکلاهما) می‌نویسد: «آمریکا می‌تواند با ایران، روسیه و بشار اسد برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی مبارزه کند؛ یا اینکه ضمن تن دادن به بقای ریاست‌جمهوری بشار اسد، نظارت بر امنیت مناطق نزدیک به مرزهای متحدان اصلی خود [بخوانید اسرائیل] را تداوم بخشد.»

 

مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه اوکلاهما خاطرنشان می‌سازد: «تحلیلگران روسیه و آمریکا بر این باورند که اتفاق دوم بسیار محتمل‌تر است؛ یعنی اسد در سوریه پیش‌روی می‌کند و کاری هم از دست ایالات متحده برنمی‌آید. در حقیقت شاهد یک مهندسی جدید در معماری خاورمیانه خواهیم بود که پیروز نهایی آن “ایران” است.»

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64406

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.