این پیکر مطهر متعلق به جانشین فرمانده لشکر ۵ نصر استان خراسان است که بعد از گذشت ۳۴ سال از شهادتش هویت او توسط آزمایش DNA شناسایی شد. به گزارش پیارم حاجی آباد، هویت پیکر مطهر شهید گمنام مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد شناسایی شد. این پیکر مطهر متعلق به جانشین فرمانده لشکر ۵ نصر ...
این پیکر مطهر متعلق به جانشین فرمانده لشکر ۵ نصر استان خراسان است که بعد از گذشت ۳۴ سال از شهادتش هویت او توسط آزمایش DNA شناسایی شد.
شهید ابوالفضل رفیعی شناسایی هویت شهید گمنام پس از 34 سال

به گزارش پیارم حاجی آباد، هویت پیکر مطهر شهید گمنام مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد شناسایی شد. این پیکر مطهر متعلق به جانشین فرمانده لشکر ۵ نصر استان خراسان است که بعد از گذشت ۳۴ سال از شهادتش هویت او توسط آزمایش DNA شناسایی شد.

 

سردار شهید «ابوالفضل رفیعی سیج» در ۱۱ فروردین ۱۳۳۴ در روستای سیج  از توابع شهرستان کلات به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا پایان راهنمایی ادامه داد و سپس جهت تحصیل علوم حوزوی یه یکی از مدارس حوزه علمیه مشهد رفت و  ۷ سال آنجا به تحصیل حوزوی مشغول بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل علاقه زیاد به امام(ره) راهی قم شد و پس از پیروزی سپاه پاسداران به عضویت سپاه قم درآمد و جزء حافظان بیت امام(ره) شد.

 

بعد هم به عنوان مسئول گشت سپاه مشهد موفق به دستگیری و هلاکت عده‌ای از منافقین شد. با شروع جنگ تحمیلی هم عازم جبهه‌های نبرد شد و مسئولیت‌های مختلفی را به عهده گرفت که آخرین آن‌ها جانشینی فرماندهی لشکر ۵ نصر بود. او در عملیات خیبر خوش درخشید و در ۱۲ اسفندماه ۱۳۶۲ در حالی که جانشینی فرماندهی لشکر ۵ نصر را بر عهده داشت در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت.

 

پیکر مطهر این پاسدار شهید در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰در دانشگاه فردوسی به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شد که هویت پیکر مطهر او پس از گذشت ۳۴ سال از شهادتش و گذشت ۶ سال از تدفینش توسط آزمایش DNA شناسایی شد.

 

افکار

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64311

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.