درست یک سال پس از جنایت بی‌سابقه و کشتار فجیع سردشت بود که آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج‌فارس هدف قرار داد و تمام ۲۹۰ سرنشین غیرنظامی و بی‌دفاع آن را به شهادت رساند تا اثبات کند که مفهوم حقوق‌بشر نزد آمریکا با آنچه به‌ظاهر باید از حقوق‌بشر فهمید، متفاوت است. «سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیرکل ...

درست یک سال پس از جنایت بی‌سابقه و کشتار فجیع سردشت بود که آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج‌فارس هدف قرار داد و تمام ۲۹۰ سرنشین غیرنظامی و بی‌دفاع آن را به شهادت رساند تا اثبات کند که مفهوم حقوق‌بشر نزد آمریکا با آنچه به‌ظاهر باید از حقوق‌بشر فهمید، متفاوت است.

«سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان

در روزنامه «جام‌جم» نوشت:

برگ اول کارنامه حقوق‌بشر آمریکا، اگر از جنایاتی که در ابتدای شکل‌گیری این کشور و ظلم‌هایی که در حق بومیان محلی آن سامان از جمله در «داکوتا» رفته است، بگذریم و نیز از ستم‌هایی که طی جنگ‌های داخلی بر سر منابع و منافع به اقشار فرودست شده است، چشم بپوشیم و همچنین نظام برده‌داری و مظالمی را که بر مردم مظلوم آفریقایی روا داشته شده است، نادیده بگیریم، با بمباران اتمی هیروشیما آغاز می‌شود.

در همین ایام آمریکا با انجام جنایات جنگی و کشتارهایی در «داخائو»، «بیسکاری»، «کانیکاتی» و شینونه (آلمان، ایتالیا و بلژیک) تمام اسرای جنگی آلمان و ایتالیا را قتل‌عام کرد. البته این اسرای نظامی نبودند که این چنین قتل‌عام می‌شدند بلکه چند سال بعد آمریکا قتل‌عام غیرنظامیان را در کره نیز تجربه کرد و برای هیچ‌کدام از این کشتارها، پاسخی به جهان نداد تا ده سال بعد که مردم غیرنظامی ویتنام را زیر بمباران ناپالم قرار می‌دهد و آنها را زیر شکنجه‌های قرون وسطایی به قتل می‌رساند تا برای دفاع از خود به این رویه و قانون خودش استناد کند!

پس از ویتنام کجای دنیا را سراغ داریم که آمریکا با دخالت مستقیم نظامی و سیاسی یا گماردن دیکتاتورهای محلی به آن منطقه تجاوز نکرده باشد یا در آن آدم نکشته باشد؟

برای ما ایرانیان، سابقه مداخلات و دشمنی آمریکا چه با کودتا در کشورمان و چه با حمایت از دیکتاتوری نظامی پهلوی مکتوم و پوشیده نیست که با برشمردن دشمنی‌های آن با ایران پس از انقلاب آشکار و معلوم گردد؛ تنها تفاوت آن است که قبل از انقلاب، دشمنی آمریکا با مردم ایران به بهانه سرکوب نیروهای مخالف و «کمونیسم‌هراسی» صورت می‌گرفت و پس از انقلاب با بهانه «اسلام‌هراسی» و دفاع از «حقوق‌بشر!»

در ماه گذشته بخشی از اسناد کودتای آمریکا در ایران منتشر شد که بخش مهمی از آن نیز منتشر نشد، تا آنجا که به نظر محققین چیز جدیدی به واقعیت از پیش افشا شده اضافه نشد، اما تائید مجددی بود بر این واقعیت که آمریکا برای دفاع از حقوق‌بشر و منافع مردم ایران دست به کودتا نزده است، بلکه منافعش اقتضا می‌کرده است!

هفته گذشته نیز «بی.‌بی.‌سی فارسی» گزارشی را منتشر کرد که از اطلاع و سکوت آمریکا در قبال بمباران شیمیایی سردشت حکایت داشت؛ فراتر از این، اصل جنایت را آمریکا با دادن نقشه ماهواره‌ای تحرکات ایران در آن منطقه رقم زده و صدام را به انجام چنین جنایت دیوانه‌واری ترغیب کرده است.

درست یک سال پس از جنایت بی‌سابقه و کشتار فجیع سردشت بود که آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج‌فارس هدف قرار داد و تمام ۲۹۰ سرنشین غیرنظامی و بی‌دفاع آن را به شهادت رساند تا اثبات کند که مفهوم حقوق‌بشر نزد آمریکا با آنچه به‌ظاهر باید از حقوق‌بشر فهمید، متفاوت است: «حقوق‌بشر نزد آمریکا یعنی فقط آزادی و روی کارآمدن هواداران و وابستگان به آمریکا به هرقیمتی، ولو با کشتار فجیع غیرنظامیان و انجام جنایت جنگی.»

به یاد بیاوریم تلاش‌هایی که آمریکا برای خارج ساختن «آنگ سان سو چی» از حصر خانگی در میانمار به بهانه دفاع از حقوق‌بشر انجام داد و اولین نتیجه خارج ساختن وی و روی کار آوردنش،پاکسازی مسلمانان «روهینگیا» در این کشور و کشتار فجیع آنها بود.

همچنین به یاد بیاوریم تلاش‌هایی که اپوزیسیون جمهوری اسلامی و گروهک تروریستی منافقین انجام می‌دهد تا آمریکا فعالیت‌هایش را در امر دفاع از حقوق‌بشر در کشورمان گسترش داده و ایران را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد!

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64125

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.