رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان حاجی آباد گفت: سالانه بالغ بر ‌۷هزار تن کروم شامل سنگ، خاک و غیره از این شهر به صورت خام استخراج می شود. رامین اشوری،رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم  با اشاره به وضعیت معادن شهرستان اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد با ...

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان حاجی آباد گفت: سالانه بالغ بر ‌۷هزار تن کروم شامل سنگ، خاک و غیره از این شهر به صورت خام استخراج می شود.

photo_2017-04-08_09-16-13-300x225

رامین اشوری،رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم  با اشاره به وضعیت معادن شهرستان اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد با دارا بودن معادن بزرگی همچون کرومیت، منگنز، مس، سیلیس، سنگ آهن و سنگ چینی یکی از غنی ترین شهرهای استان هرمزگان به لحاظ سرمایه‌های خدادادی و زیرزمینی است که البته به گفته کارشناسان معادن بسیار دیگری نیز دست نخورده و کشف نشده باقی مانده اند.

وی افزود: معادن بزرگ کرومیت این شهرستان در دهستان کوهشاه بخش احمدی در ‌فاصله ۱۳۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده‌اند ذخیره‌ای بالغ بر ۲۰۲ هزار تن کروم خالص دارند که از این حیث از جایگاه ممتازی در سطح کشور برخوردار است.

آشوری بیان داشت: علاوه بر معادن کرومیت، ۵۸ معدن منگنز، مس، آهن، سنگ چینی وسیلیس در این شهرستان به ثبت رسیده که ۲۸ معدن دارای پروانه بهره برداری و ۱۱ معدن مجوز برداشت دارند.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان حاجی آباد ادامه داد:در حال حاضر ۲۸ معدن در حال بهره برداری و ما بقی در مرحله اکتشاف هستند همچنین بیش از شش معدن کرومیت فعال و قابل بهره برداری در حاجی آباد در حال تولید و استخراج هستند که سالانه بالغ بر ‌ هفت هزار تن کروم شامل سنگ، خاک و غیره از این شهر به صورت خام استخراج می شود.

آشوری با اشاره به اینکه سال ۹۵ و ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده اند،گفت: شهرستان حاجی آباد بابرخورداری از معادن فراوان یک کلینک تخصصی صنعتی در زمینه فعال سازی معادن در شهرستان تشکیل و مشکلات معادن در این کلینیک توسط کارشناسان بررسی شد همچنین در کارگروه تهسیل و رفع موانع تولید مشکلات معادن به طور ریز بررسی شد که در حال حاضر مشکل ۹ معدن آهن،کروم، دولومیت. و مس بر طرف شده و در حال بهره برداری می باشند.

وی تصریح کرد: با بررسی مشکلات معادن در کارگروه تهسیل و رفع موانع تولید ۹ معدن مشکلاتشان حل و این معادن زمینه اشتغال ۱۰۰نفر از افراد بومی شهرستان فراهم شد و در زمینه های صنعتی در سال گذشته ۱۱کار صنعتی از جمله کارخانه اب معدنی مهداب احیا مجدد و راه اندازی شد  و سردخانه ،قطعات بتنی و غیره فعال می باشند که برای اشتغال ۹۶ نفر اشتغال به طور مستقیم ایجاد شد.

آشوری افزود: برای توسعه اقتصادی منطقه در کنار معادن سنگ و آهن کارخانه‌ها فرآوری سنگ‌های معدنی دراین شهرستان ایجاد کرد تا علاوه بر بکارگیری چند صد نیروی کار در معادن، سهمی از محل درآمدهای معادن به این شهرستان اختصاص یابد.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان حاجی آباد تصریح کرد: با تحقق این امر علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و جذب سرمایه گذاری های کلان برای توسعه همه جانبه شهر مشکل بیکاری نیز تا حد چشمگیری حل خواهد شد.

وی یادآور شد: احداث و راه اندازی چنین کارخانه هایی در شهری همچون حاجی آباد که ثروت‌های غنی معدنی دارد بسیار ضروریست  و می‌تواند با برچیدن عوامل محرومیت زا این شهرستان را به نقطه مطلوبی از توسعه برساند.

آشوری افزود: معدن آهن تنگزاغ  که بزرگترین معدن آهن شهرستان می باشد از سال ۷۱ در این شهرستان در حال بهره برداری می باشد و سالانه ۸۰۰ هزار تن از این معدن برداشت می شود که  هنوز به صورت خام برداشت و صادر می شودو

وی گفت: فرمانداری با همکاری اداره صنعت معدن در حال پیگیری احداث یک کارخانه فراوری می باشد که تقریبا تمام کارهای اداری این کارخانه تمام شده است و فقط مشکل آب دارد که با قول مساعد فرماندار این مشکل در حال پیگیری و بزودی حل می شود .

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان حاجی آباد خاطرنشان کد:چنانچه اگر این کارخانه احداث شود زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۵۰نفر در شهرستان فراهم خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61741

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.