مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱هزار و ۶۰۰ تن سیب‌زمینی خوراکی و سیب زمینی مرغوب بذری از مزارع شرکت سهامی زراعی جگین برداشت شد. به گزارش پیارم، سیروس اسدپور در نشست شورای اداری این سازمان اظهار داشت: برداشت سیب زمینی از مزارع شرکت سهامی زراعی جگین از اسفندماه ...

مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱هزار و ۶۰۰ تن سیب‌زمینی خوراکی و سیب زمینی مرغوب بذری از مزارع شرکت سهامی زراعی جگین برداشت شد.

به گزارش پیارم، سیروس اسدپور در نشست شورای اداری این سازمان اظهار داشت: برداشت سیب زمینی از مزارع شرکت سهامی زراعی جگین از اسفندماه ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
اسدپور میانگین برداشت سیب زمینی در این استان را ۲۱ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: امسال ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت سیب زمینی قرار گرفته و پیش بینی می شود از این سطح ۳ هزار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه این میزان معادل ۷۰ درصد کل سطح زیر کشت سیب زمینی در این شرکت محسوب می شود، تصریح کرد: برداشت سیب زمینی بصورت مکانیزه بوده و تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن سیب‌زمینی خوراکی و ۹۰ تن سیب زمینی مرغوب بذری از مزارع شرکت سهامی زراعی جگین برداشت شده است.
مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: شهرستان جاسک به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و زمین‌های مستعد برای کشت سیب‌زمینی مناسب است و امسال برای نخستین بار در راستای تغییر الگوی کشت ۱۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به کاشت محصول سیب‌زمینی اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: سیب‌زمینی تولیدشده در شهرستان جاسک از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به تعداد برداشت های انجام‌شده از این محصول علاوه بر تأمین نیاز استان به سایر استان‌ها نیز صادر می شود.
بنا به این گزارش، شرکت سهامی زراعی جگین ۲۰۰۰ هکتار عرصه ی کشاورزی دارد و امسال برای نخستین بار این شرکت سهامی با کشت متنوع محصولات همچون سیب زمینی ، یونجه، انواع صیفی جات این شهرستان را از کشت تک محصولی هندوانه خارج کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=54517

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.