مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری خبر داد. به گزارش پیارم سیروس اسدپور در جلسه هماهنگی خرید محصولات تضمینی که در سالن جلسات این سازمان تشکیل شد، اظهار داشت: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هرمزگانی۱۰ مرکز خرید ...

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پیارم سیروس اسدپور در جلسه هماهنگی خرید محصولات تضمینی که در سالن جلسات این سازمان تشکیل شد، اظهار داشت: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هرمزگانی۱۰ مرکز خرید در استان، آماده شده و اقدامات لازم نیز برای خرید گندم آغاز شده است.
وی با بیان اینکه گندم به عنوان محصول محوری جایگاه ویژه‌ای در تولید و مصرف مواد غذایی دارد افزود: شرکت غله و بازرگانی به عنوان متولی خرید گندم  بوده و شرکت های تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر شرکت غله کار خرید گندم را انجام میدهند.
اسدپور افزود: خرید گندم از نیمه فروردین ماه سال جاری به صورت رسمی در استان آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به ۱۳هزارهکتار سطح زیرکشت این محصول در استان تصریح کرد: باعملکرد ۴ تن در هکتاری این محصول استراتژیک پیش بینی میشود امسال افزون بر ۵۴ هزارتن محصول از سطح مزارع گندم این استان برداشت شود.
وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت با بیش از ۱۱ هزار هکتار به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد و شهرستانهای رودان، میناب، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه و بستک در ردیف های بعدی قرار دارند.
اسدپور اظهار داشت: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان ۶ مرکز خرید در شهرستان حاجی آباد و ۴ مرکز خرید نیز در سایر شهرستان های استان آماده شده است.
مدیرتعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه در راستای حمایت از کشت محصولات اساسی همه ساله محصول برداشتی از گندم زارهای هرمزگان با نرخ تضمینی از بهره برداران خریداری می شود، خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی با افت مفید ۴ درصد و غیرمفید ۲ درصد ۱۲ هزار و ۷۰۵ رالو و گندم دوروم نیز ۱۳ هزار و ۶۸ رالو تعیین شده که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۱۰ درصدافزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی هر کیلوگرم جو در سال زراعی نیز ۱۰ هزار و ۲۸ رالر اعلام شده است، افزود: با افزایش قیمت مصوب گندم، انگیزه کار و تولید افزایش یافته به طوری که می تواند در افزایش تولیدات کشاورزی و رهایی از واردات محصولات کشاورزی نقش موثری داشته باشد.
اسدپور تصریح کرد: تاکنون ۱هزار و ۳۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده و اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس با همکاری شرکت های تعاونی روستایی در شهرستان حاجی آباد گندم مازاد کشاورزان را خریداری می کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=54189

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.