آقای روحانی در جمع فرمانداران و استانداران گفتند: احراز صلاحیت و فیلتر نامزدها را به مردم و احزاب بسپاریم احراز واقعی از آن ملت ایران است··· همه جای دنیا سیستم نظارتی و فیلتر دارند اما از طریق احزاب··· دلمان می خواهد معتدلین به مجلس بروند . به گزارش پیارم حاجی آباد، سخنرانی آقای روحانی در جمع ...

آقای روحانی در جمع فرمانداران و استانداران گفتند: احراز صلاحیت و فیلتر نامزدها را به مردم و احزاب بسپاریم احراز واقعی از آن ملت ایران است··· همه جای دنیا سیستم نظارتی و فیلتر دارند اما از طریق احزاب··· دلمان می خواهد معتدلین به مجلس بروند .

13940402000336_PhotoA

به گزارش پیارم حاجی آباد، سخنرانی آقای روحانی در جمع فرمانداران و استانداران از چند منظر قابل تامل و اشکال است.

۱ اظهارات ایشان دارای اشکالات حقوقی است و برخلاف نص قانون اساسی می باشد.

۲ موارد مطرح شده از سوی ایشان مغایر با بیانات رهبر انقلاب پیرامون تامین سلامت انتخابات است.

۳ سخنان ایشان می تواند تامین سلامت انتخابات را دچاره مخاطره نماید.

۴ ایشان نشان دادند همچون گذشته برداشت و فهم نادرستی از تاریخ دارند.

۵ اظهارات ایشان در دفاع از فتنه گران رد صلاحیت شده، افراط گرایانه و بر خلاف مشی ادعایی اعتدال بود.

۶ درخواست حضور افراد به اصطلاح معتدل در مجلس، تداعی کننده حضور عناصری وکیل الدوله در خانه ملت است.

۷ سخنان ایشان نشان از بازی کردن در بازی جریان نفوذ برای ایجادتعارض در حاکمیت و دوگانگی در جامعه است.

اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است و تضعیف نهادهای قانونی اقدامی غیر قانونی و افراطی است.

رهبر انقلاب در دیدار با دست اندرکاران انتخابات، تمکین همگانی در مقابل قانون و نهادهای قانونی و همچنین پرهیز از بدبین کردن مردم نسبت به انتخابات را از عوامل تامین سلامت انتخابات برشمردند.

در حالی که مطابق قانون قوه مجریه مسؤل اجرای انتخابات و تامین سلامت آن است، اظهارات آقای روحانی عملا با وظایف دولت برای تامین سلامت انتخابات در تعارض می باشد.

در میان تایید شدگان از سوی هیات های اجرایی وزارت کشور ۵۰۰ نفر دارای سوابق قضایی، فساد مالی و عضویت در گروهک های ضدانقلاب هستند این مهم نشان دهنده عدم رعایت حق الناس از سوی دولت و وجوب نظارت بیشتر است.

واز همه مهمتر به نظر می رسد جریان نفوذ با تصمیم سازی در صدد برآمده تعارض در حاکمیت و دوگانگی در جامعه را برای تخریب انسجام ملی کلید بزند.

گفتنی است تشدید فشارها و تحریم ها خارجی، ایجاد تعارض در حاکمیت و دوگانگی در جامعه، بخش مهمی از راهبرد ” مهار جدید ” ایران است که با کلید خوردن بخش های خارجی، اکنون بخش داخلی آن با تصمیم سازی جریان نفوذ در حال فعال شدن است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=51361

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.