خبر کوتاه ترکیه پاتریوت‌هایش را جمع کند سرلشکر بسیجی «فیروزآبادی» رئیس ستادکل نیروهای مسلح، به استقرار موشکهای«پاتریوت» آمریکا در ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت:”ما دوست ترکیه هستیم و برای ترکیه امنیت می‌خواهیم نه‌این‌که از طریق سوریه به ترکیه حمله شود که بخواهند در آنجا پاتریوت بچینند، ولی می‌بینیم پاتریوت‌ها، خط دفاعی برای صهیونیست‌ها و ...

خبر کوتاه

ترکیه پاتریوت‌هایش را جمع کند
سرلشکر بسیجی «فیروزآبادی» رئیس ستادکل نیروهای مسلح، به استقرار موشکهای«پاتریوت» آمریکا در ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت:”ما دوست ترکیه هستیم و برای ترکیه امنیت می‌خواهیم نه‌این‌که از طریق سوریه به ترکیه حمله شود که بخواهند در آنجا پاتریوت بچینند، ولی می‌بینیم پاتریوت‌ها، خط دفاعی برای صهیونیست‌ها و نگرانی از موشک‌های ایران و نگرانی از حضور روسیه برای دفاع از سوریه است. بسیار نگران‌کننده است؛ هرکدام از این پاتریوت‌ها یک نقطه سیاه روی نقشه جهان و برای ایجاد یک جنگ جهانی است و متأسفانه هر روز یکی از کشورهای غربی دارند تصویب می‌کنند که پاتریوتی را به مرز سوریه و ترکیه بفرستند، درحالی که آنها دارند نقشه‌ یک جنگ جهانی را می‌چینند و این برای آینده بشریت و برای آینده خود اروپا هم بسیار خطرناک است”. (عصر ایران)
حفاظت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی وظیفه اصلی سپاه
فرمانده‌کل سپاه با اشاره به الگوگیری دفاع مقدس از حادثه عاشورا، عملیات کربلای ۵ را بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی شبیه‌ترین حادثه دفاع مقدس به واقعه عاشورا دانست”. سردار «جعفری» با تأکید بر انتظارات فرمانده معظم کل قوا در خصوص پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن به‌عنوان وظیفه اصلی هر پاسدار و تکلیف انقلابی آنها افزود:”هر یک از ما باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، در همه لحظه‌ها و حالت‌ها روحیه جهادی خود را حفظ کنیم”. (سپاه نیوز)
توصیه سرلشکر صفوی به برخی کشورهای منطقه
دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا، با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه، هرگونه تغییر و تحول در سوریه را مؤثر در تحولات منطقه دانست و با بیان این‌که آمریکا بازیگر اصلی در ایجاد ناامنی‌های سوریه است، گفت:”آنها باید بدانند این ایجاد ناامنی‌ها نهایتاً علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد”. سردار «صفوی» با اشاره به کشورهای جنوبی خلیج فارس، گفت:”کشورهای حاشیه خلیج فارس به غیر از ایران در ده سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سلاح خریده، انبار و ذخیره کرده‌اند. ما می‌دانیم که سلاح‌های خریداری شده برای آزادی قدس و مقابله با رژیم صهیونیستی نیست بلکه‌این پروژه آمریکایی و یا صهیونیستی است که صورت گرفته است”. وی تأکید کرد:”البته به کشورهای جنوب خلیج فارس توصیه می‌کنیم که سرنوشت شاه‌ایران برای آنها درس عبرت باشد زیرا سلاح‌هایی که شاه از آمریکا خریداری کرد روزی به دست مردم ایران برای مقابله با آمریکایی‌ها افتاد و ممکن است این اتفاق دوباره برای آنها نیز صورت بگیرد”. (واحد مرکزی خبر)
«رضا عسکری» در اسارت رِژیم صهیونیستی
معاون وزیر دفاع، با بیان این‌که امروز اسناد اسارت «علیرضا عسگری» برای همه احراز شده است، گفت:”دشمنان اگر دستشان برسد رضا عسگری‌ها را از دور خارج می‌کنند و ما شواهد فراوان داریم که اعضای سرویس اطلاعاتی اسرائیل علیرضا را از ترکیه ربودند و به اسرائیل انتقال دادند”. سردار«دقیقی» افزود:”با تمام وجود یقین دارم که عسگری در هر کجا که باشد خدمت‌گذار انقلاب، اسلام و ولایت فقیه است و از خدا می‌خواهم کمکش کند”. (مهر)
خودکفایی دافوس ارتش در تألیف علوم نظامی
فرمانده دانشگاه جنگ، با بیان این‌که امروز در زمینه تألیفات علوم نظامی به هیچ کشوری وابستگی نداشته و کاملاً خودکفا هستیم، گفت:”ما در معادلات نظامی خود رژیم صهیونیستی را در حد تقابل با خود ندانسته و آن را به حساب نمی‌آوریم”. امیر «ولیوند» در رابطه با سطح علمی دافوس ارتش عنوان کرد:”در بازدیدهایی که از دانشگاه‌های نظامی کل منطقه داشتیم مشخص شد که دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نمونه است؛ البته هنوز تا رسیدن به سطح دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته جهان جای کار وجود دارد”. (باشگاه خبر نگاران)
طرح ادعاهای تجزیه‌طلبانه علیه‌ایران
سفیر جمهوری اسلامی ایران در «آذربایجان»، با اشاره به‌این‌که طرح ادعاهای تجزیه‌طلبانه علیه تمامیت ارضی ایران به مسأله‌ای عادی برای برخی گروهگ‌ها در باکو تبدیل شده است، گفت:”به‌عنوان نمونه گروهک موسوم به «داک» آزادانه نشست رسمی در باکو برگزار می‌کند و در این نشست اعلام می‌شود که ما کشوری به نام ایران نمی‌شناسیم و به اصطلاح آذربایجان جنوبی را می‌شناسیم”. «پاک آئین» افزود:”چنین اظهارات غیرمسئولانه از کسی است که عنوان نماینده مجلس و ریاست یک حزب را نیز دارد، همچنین فردی ضدانقلاب که از ایران فراری است و نزد ارگان‌های امنیتی ایران پرونده دارد، در همین نشست و در رسانه‌ها آزادانه هرچه دلشان می‌خواهند علیه تاریخ، فرهنگ و تمامیت ارضی ایران می‌گویند”. وی تأکید کرد:”این‌گونه مسایل در مناسبات مشکل ایجاد می‌کنند، هویت و تمامیت ارضی خط قرمز ما است”. (ایران دیپلماتیک)
فشار بی‌سابقه برای آزادی مهدی‌هاشمی
یک منبع آگاه گفت:”فشار بی‌سابقه و سنگینی از دیروز برای آزادی «مهدی‌هاشمی» که دارای ۱۳ عنوان اتهامی است، آغاز شده است که دستگاه قضایی در برابر این فشارها مقاومت می‌کند”. وی افزود:”نگرانی زیادی وجود دارد که فشارهای وارده برای آزادی زودهنگام مهدی‌هاشمی باعث از بین رفتن برخی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده وی شود”. (ندای انقلاب)
سیاست و اقتصاد در دست کوته‌نظران است!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت، با بیان این‌که عرصه سیاست و اقتصاد در دست بی‌تجربه‌ها و کوته‌نظران قرار گرفته، گفت:”ریشه مشکلات کشور شعارهای بدون پشتوانه اقتصادی و قراردادن سرمایه‌های کشور و پول نفت در جیب مردم است”. «هاشمی رفسنجانی» ریشه مشکلات کشور را روحیه افراط و تفریط که انسان‌های شعاری در جامعه ترویج می‌کنند، دانست وگفت:”با حاکم شدن این تفکر افراد اهل فکر و تعقل به تدریج گوشه‌نشین و از میدان خارج شدند”. (آفتاب)
مطهری:مجوزقانونی برای رد صلاحیت موسوی ندارید!
در نامه «علی مطهری» به آیت‌الله «جنتی» آمده:”فرموده‌اید امکانی برای حضور مجدد فتنه‌گران در صحنه انتخابات وجود ندارد. فرضاً آقایان «موسوی و کروبی» هم کاندیدای ریاست جمهوری شوند، قطع نظر ازاعتقاد شخصی ما درباره میزان قصورآنها، چون در هیچ دادگاهی علنی محاکمه نشده‌اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنها وجود ندارد. پس بهتر است به‌جای صدور احکام مِن عندی راه قانون را طی کنیم”. (فردا)
آئین‌نامه اردوهای راهیان نور اصلاح شد
هیأت دولت آیین‌نامه اردوهای راهیان نور
را اصلاح کرد. مطابق این ابلاغیه، آموزش دفاعی معادل ۲ ماه خدمت نظام وظیفه تلقی و مسئولیت اجرای برنامه‌هایی که در محیط مدرسه انجام می‌پذیرد به‌عهده آموزش و پرورش و بخش عملی آن دراردوگاه‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس به‌عهده سپاه است. (الف)
تشکیل ائتلاف ۱+۲
در ادامه تحولات سیاسی و قطب‌ بندی‌های انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، کمیته سه نفره‌ای با عنوان «ائتلاف ۲+۱» متشکل از «غلامعلی حدادعادل، علی‌اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف» تشکیل شده است. این سه نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری تعهد کرده‌اند با هم در عرصه انتخابات متحد باشند. (پارسینه)
تجمع مقابل دفتر روزنامه جمهوری اسلامی
طلاب حوزه‌های عملیه اهواز در اعتراض به مطلب منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی در خصوص استقبال مردم از ضریح جدید حرم امام حسین(ع) مقابل دفتر این روزنامه در اهواز تجمع کردند. این تجمع پیش از ظهر دیروز در مقابل دفتر این روزنامه و در آرامش و تنها با سر دادن شعار «لبیک یا حسین» برگزار شد. (جهان)
پژاک:نسرین ستوده سر ما کلاه گذاشت
در ادامه سیاست‌های غربی برای بحرانی نشان دادن وضعیت حقوق بشر در ایران، اتحادیه اروپا جایزه «ساخاروف» را به‌صورت رسمی به «نسرین ستوده» اعطا کرد. پس از انتشار نامه ستوده به پارلمان اروپا، گروهک تروریستی «پژاک» که نامی فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه‌اش در این نامه ندیده، حمایت خود از ستوده را قطع و از وی انتقاد کرده واعلام کرد ستوده سرشان کلاه گذاشته است. (دیده‌بان)
دستگیری ۱۱عضو فرقه «عرفان حلقه» در شاهرود
۱۱ زن عضو فرقه منحرف «عرفان کیهانی» (حلقه) توسط مأموران پلیس امنیت شاهرود دستگیر شدند. این زنان از سه ماه پیش به‌صورت یک هفته در میان از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در منزل مسئول این فرقه در شاهرود جمع می‌شده و مباحث آموزشی این فرقه را فرا می‌گرفتند. استاد این کلاس زنی به‌نام (ر- ع) دارای لیسانس حقوق بوده که ازاصفهان به شاهرود می‌آمده. این زنان عنوان کرده‌اند که به همسران خود می‌گفته‌اند که به جلسه قرآن می‌روند. (بولتن)
پیوند رضا رشیدپور با صدای آمریکا !
«رضا رشیدپور»، مجری گمنامی که به مدد حضور روی آنتن شبکه‌های سراسری به شهرت و درآمد جالب توجهی دست یافت پس از کناره‌گیری از برنامه‌های تلویزیون اکنون به همکاری با شبکه صدای امریکا روی آورده است. رشیدپور پس از حادثه آتش‌سوزی در یکی از مدارس «شین آباد» که منجر به جراحت شدید چندین دانش‌آموز دختر شد، همراه با رسانه‌های معاند تهدید کرد چنانچه وزیر آموزش و پرورش استعفا ندهد در مقابل وزارتخانه تحصن خواهد کرد. همین تهدید رشیدپور کافی بود تا «مصی علی‌نژاد» خبرنگار خارج‌نشین دوم خردادی از او بخواهد که در برنامه‌ای با همین موضوع در صدای آمریکا به اظهار نظر بپردازد و او نیز اجابت کرد. (البرز)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2549

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.