قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: مصوبات مجلس برای اجرای سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری باید پخته و کارشناسی باشد و نباید در مقابل وضعیت تفریطی فعلی و کاهش نرخ باروری با تصمیمات افراطی و غیرکارشناسی مشکلات را بیشتر کنیم.     حسن امامی رضوی در گفت و گو درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تصویب کلیات ...

قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: مصوبات مجلس برای اجرای سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری باید پخته و کارشناسی باشد و نباید در مقابل وضعیت تفریطی فعلی و کاهش نرخ باروری با تصمیمات افراطی و غیرکارشناسی مشکلات را بیشتر کنیم.

خبرگزاری فارس: مجلس برای اجرای سیاست‌های جمعیتی از مصوبات ناپخته پرهیز کند

 

 

حسن امامی رضوی در گفت و گو درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت گفت: متأسفانه در مورد مصوبه اخیر مجلس توضیحات مشخصی ارائه نشده است و به همین علت من از اظهار نظر درباره آن پرهیز دارم.

وی ادامه داد: هر مصوبه‌ای که در مورد افزایش جمعیت و نرخ باروری قرار است تصویب و اجرایی شود باید در راستای سیاستهای کلان جمعیتی مقام معظم رهبری و طرحی کارشناسی شده و پخته باشد تا در عمل به نتایج مشخصی برسد و اگر ناپخته باشد ممکن است به نتایج مطلوب نرسد و حتی مشکلات بیشتری ایجاد کند.

وی افزود: کشور ما در شرایطی نیست که بخواهیم برای جبران یک وضعیت افراطی یک تصمیم تفریطی و ناپخته بگیریم. هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید با در نظر گرفتن همه جوانب و تبعات آن باشد نه اینکه تصمیمی بگیریم که تبعات آن غیر قابل پیش بینی است.

هفته گذشته مجلس کلیات طرحی را تصویب کرد که به موجب آن اقدام به وازکتومی، توبکتومی، هر نوع عقیم سازی و سقط جنین مجازاتی بین ۳ تا ۵ سال را در پی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13583

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.