رئیس شورای عالی مناطق آزاد گفت: می‌خواستیم مناطق آزادی برای رهایی از مسائل پیچیده و مقررات دست‌و‌پاگیر ایجاد کنیم تا قطب‌ صادراتی داشته باشیم، اما با بندهای جدید مقرراتی در مناطق آزاد تبدیل به گذرگاه وارداتی شدیم. اکبر ترکان امروز در نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در هتل تهران برگزار شد، به ...

رئیس شورای عالی مناطق آزاد گفت: می‌خواستیم مناطق آزادی برای رهایی از مسائل پیچیده و مقررات دست‌و‌پاگیر ایجاد کنیم تا قطب‌ صادراتی داشته باشیم، اما با بندهای جدید مقرراتی در مناطق آزاد تبدیل به گذرگاه وارداتی شدیم.

خبرگزاری فارس: باید مناطق آزاد را از مقررات دست ‌و پاگیر آزاد کنیم/ به جای ایجاد قطب صادراتی، گذرگاه وارداتی شدیم


اکبر ترکان امروز در نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در هتل تهران برگزار شد، به تاریخچه شکل‌گیری مناطق آزاد در دنیا اشاره کرد و گفت: بنادر آزاد برای رهایی از مسائل پیچیده و در هم تنیده ایجاد می‌شود و مناطق ازاد ایران هم شاید برای همین ایده‌ها به وجود آمد، اما بعدا شکل دیگری به خود گرفت و انگار ما تنها ماکت مقوایی از این مسئله درست می‌کرده‌ایم.

ترکان تصریح کرد: ما می‌خواستیم در مناطق آزاد قطب صادراتی درست کنیم، اما گذرگاه وارداتی ایجاد شد و آنقدر بندهای جدید مقرراتی در مناطق آزاد ایجاد کردیم که باید مناطق آزاد را آزاد کنیم.

وی به این نکته اشاره کرد که پیچیدگی‌های مقررات و مقررات ناسالم تاثیری در فضای کسب و کار و بهبود در مناطق آزاد نداشت.

رئیس شورای عالی مناطق آزاد با توجه به مسائل اجتماعی و مراقبت از فضاهای فرهنگی را دو نقطه‌ای عنوان کرد که در مناطق آزاد به آن توجهی  نشده و گفت: برای آنکه بتوانیم به چرخه صنعت و تجارت جهانی وصل شویم، باید برای خود یک پورت ایجاد کنیم که می‌تواند بندر دریای بندر هوایی یا حتی بندر زمینی باشد.

وی یکی از راه‌های ورود به این عرصه را شناخت روابط بین‌الملل دانست و افرزود ما به لحاظ فیزیکی فهمیده‌ایم یک پورت نیاز داریم، اما اگر از لحاظ نرم‌افزای ندانیم، بر چه اساس و دستوری باید کار کنیم و چگونه وارد چرخه حمایت با دنیا شویم، به جایی نمی‌رسیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13578

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.