ورود مواد مخدر در گذشته تنها از راه خشکی بوده است و مصرف کنندگان آن نیز عموما مردان بودند اما امروزه دریا راه ورود مواد مخدر به مازندران شده است و مصرف کنندگان آن نیز نیمی دیگر از افراد جامعه را شامل می‌شود. اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های خانوادگی و فردی ...

ورود مواد مخدر در گذشته تنها از راه خشکی بوده است و مصرف کنندگان آن نیز عموما مردان بودند اما امروزه دریا راه ورود مواد مخدر به مازندران شده است و مصرف کنندگان آن نیز نیمی دیگر از افراد جامعه را شامل می‌شود.

خبرگزاری فارس: ورود مواد مخدر از راه دریا به مازندران/معضلی که حل آن عزم ملی می‌خواهد

اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های خانوادگی و فردی و یکى از مظاهر انحطاط اخلاقى بشر است که باعث فساد جسم و عقل شده و جامعه را به سوى گمراهى و تباهى می‌کشاند.

به اعتقاد تحلیلگران اجتماعی، این پدیده بیش از آن که فعالیتی سوداگرانه و تجاری در عرصه مافیای اقتصاد بین‌المللی محسوب شود، ابزاری موثر در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهای توسعه ‌نیافته به‌شمار می‌رود.

کارشناسان، پدیده مواد مخدر را مهم‌ترین انحطاط اخلاقی جوامع می‌دانند، چرا که گسترش دامنه مصرف مواد مخدر در جامعه امروزی تا آنجا است که حتی قشر متفکر و تحصیلکرده را نیز به سمت خود کشانده است.

مازندران استان برتر در امر پیشگیری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران درباره اقدامات انجام شده ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران اظهار داشت: مازندران استان برتر در امر پیشگیری مواد مخدر در سطح کشور است.

ورود مواد مخدر از راه دریا

علیرضا مرادی با بیان اینکه فرد بهبود یافته از اعتیاد اگر در جامعه بی‌مهری ببیند مجدداً به سمت اعتیاد می‌رود، بیان داشت: برای داشتن کشوری سالم باید همه مردم و مسئولان با هم متحد شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سوداگران مواد، مواد را از راه دریا وارد مازندران می‌کنند، اذعان داشت: برای مقابله با واردکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد باید مجازات سخت‌تری در نظر گرفته شود.

افزایش ۱۵ درصدی گرایش بانوان به مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروزه موادمخدر سنتی تبدیل به مواد مخدر صنعتی شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک کمپ ترک اعتیاد بانوان در سطح مازندران داشتیم که امسال به سه کمپ افزایش یافت و این نشان می‌دهد روی‌آوری بانوان جامعه به سمت مواد مخدر نسبت به گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

مازندران ۷۰ کمپ ترک اعتیاد دارد

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران نیز در این باره اظهار داشت: اگر اعتیاد و سوداگران مرگ را به طور کامل نشناسیم راهبردها و برنامه متناسب با آن نخواهیم داشت.

رمضانعلی گلچوب گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد طلاق‌ها، ۲۰ درصد قتل‌ها، ۴۶ درصد زندانیان، ۴۳ درصد از درگیری‌ها و خشونت‌های خانوادگی و ۳۵ درصد از کودک آزاری‌ها در جامعه، به خاطر عوارض ناشی از اعتیاد است.

وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکنون ۳ هزار و  ۷۵۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده و با وجود همه تلاش‌ها همچنان مواد مخدر یک تهدید است.

گلچوب با اشاره به اینکه در جامعه ما برخی باورهای درست و نادرست درباره استفاده از مواد مخدر وجود دارد که باید مورد شناسایی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سعی شود باورهای درست تقویت شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد بیماری مزمنی است، گفت: در بیماری اعتیاد تنها بحث جسم مطرح نیست بلکه در این موضوع کارکردهای اقتصادی، اجتماعی، شخصیتی و فرهنگی فرد به مرور افت کرده و مختل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برای رفع مشکل اعتیاد و ریشه کن ‌کردن آن باید تمام مسئولان، خانواده و مردم کمک کنند تا فرد بعد از بهبودی مجدداً به سمت اعتیاد نرود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران بیان داشت: اداره کل بهزیستی مازندران در سال گذشته برای نزدیک به ۸۰۰ نفر از افراد مراکز بهزیستی، آموزش رایگان در نظر گرفت و نیز هفت درصد از وام‌های بهزیستی را در اختیار افراد بهبودیافته قرار داد.

گلچوب با بیان اینکه ۲۱ درصد از وام‌های اشتغال‌زایی در اختیار بهبود یافتگان قرار گرفت، عنوان کرد: تا سقف ۱۵ میلیون تومان به این دسته از افراد، وام اشتغال خواهیم داد و هیچ محدودیتی نداریم.

وی تعداد کمپ ترک اعتیاد مازندران را ۷۰ کمپ اعلام کرد و افزود: در سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات کمپ برخوردار شدند.

به گزارش فارس، ریشه‌کنی معضل اعتیاد نیازمند عزم جدی آحاد جامعه بوده و آموزش مردم به ویژه جوانان در این زمینه از اولویت جدی برخوردار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13552

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.