به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، حجت الاسلام کاظم قنبری امروز در گفتگویی تصریح کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ماه بهار و نزول قرآن و در راستای تعمیق و نشر معارف قرآنی در سطح جامعه، برنامه های قرآنی مختلفی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، حجت الاسلام کاظم قنبری امروز در گفتگویی تصریح کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ماه بهار و نزول قرآن و در راستای تعمیق و نشر معارف قرآنی در سطح جامعه، برنامه های قرآنی مختلفی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

حجت الاسلام قنبری شاخص‌ترین برنامه‌های این حوزه را در ماه بهار قرآن، ختم قرآن کریم توسط قاریان حوزه موسسات قرآنی اعلام کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های علوم قرآنی در شهرستانهای استان در دستور کار قرار دارد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برپایی محافل انس با قرآن در مساجد استان با دعوت از قاریان بین المللی و استانی از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای ماه مبارک رمضان خواهد بود.

قنبری بیان داشت: در ماه مبارک رمضان، ماه نشاط و معنویت، طرح فرهنگی ضیافت الهی با موضوع تفسیر موضوعی آیات قرآن کریم همراه با تلاوت به طور مستمر و روزانه در کانون های فرهنگی مساجد برگزار می شود.

وی با تاکید بر ترویج آموزه های حیات‌بخش قرآن و بهره‌گیری از فضای معنوی در آموزش و ترویج فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای پرورش اندیشه های قرآنی نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام قنبری، رونمایی از پایان کتابت قرآن کریم توسط انجمن خوشنویسان استان و توزیع و اهدا اقلام فرهنگی و مذهبی و کتب مفاتیح الجنان و قرآن کریم در سطح مساجد استان را از دیگر برنامه های معاونت قرآن و عترت این اداره کل در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیتهای معنوی ماه مبارک رمضان و تأکید بر بهره برداری هر چه بیشتر از این فرصت، تصریح کرد: همایش تجلیل از مفاخر، فعالان و موسسات برتر قرآنی به برکت ماه نزول قرآن در بندرعباس برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13521

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.