مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در دیدار با سرپرست فرمانداری بندرلنگه از راه‌اندازی نخستین سامانه بخشی اخذ درخواست کارت ملی هوشمند در بندرلنگه خبر داد. مهدی عسکری‌زاده امروز در دیدار با سرپرست فرماندار بندرلنگه با بیان اینکه اداره ثبت احوال بندرلنگه از ادارات خوب، ثبت احوال استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: این دیدار پیرامون تسهیل ...

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در دیدار با سرپرست فرمانداری بندرلنگه از راه‌اندازی نخستین سامانه بخشی اخذ درخواست کارت ملی هوشمند در بندرلنگه خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی نخستین سامانه بخشی اخذ درخواست کارت ملی هوشمند در بندرلنگه


مهدی عسکری‌زاده امروز در دیدار با سرپرست فرماندار بندرلنگه با بیان اینکه اداره ثبت احوال بندرلنگه از ادارات خوب، ثبت احوال استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: این دیدار پیرامون تسهیل در ایجاد خط فیبرنوری به اداره ثبت احوال شهرستان بندرلنگه و رایزنی‌های لازم با فرماندار محقق شده است.

وی ضمن تبیین طرح کارت ملی هوشمند و نحوه اجرای این طرح و مبحث صدور شناسنامه تحت وب، به نقش تکنولوژی در ثبت احوال اشاره کرد.

عسکری‌زاده خاطر نشان کرد: پیش زمینه‌ها و امکانات مورد نیاز برای فراخوان سراسری صدور کارت ملی هوشمند در اداره ثبت احوال بندرلنگه در حوزه اخذ درخواست‌ها، ثبت مشخصات بیومتریک و ارسال مشخصات به مرکز فراهم شده است.

این مسئول یادآور شد: این در حالی است که در تمامی شهرستان‌های هرمزگان زمینه اخذ درخواست کارت ملی هوشمند از ماه‌های گذشته فراهم شده و این استان جزو استان‌های پیشرو و موفق در این امر است به نحوی که تاکنون موفق به صدور سه هزار قطعه کارت ملی هوشمند برای مردم شریف هرمزگان شده است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در ادامه با بیان اینکه لنگه در مبحث پوشش وقایع حیاتی جزو بهترین مراکز ثبت احوال هرمزگان است، اضافه کرد: همکاری خوبی در بین اداره ثبت احوال و شبکه بهداشت شهرستان بندرلنگه وجود دارد که جا دارد از مسئولان مربوطه در این راستا قدردانی شود.

عسکری‌زاده تصریح کرد: اداره کل ثبت احوال هرمزگان به دنبال این است که برای نخستین بار در کشور در مرکز یکی از بخش‌های شهرستان بندرلنگه، سامانه اخذ درخواست کارت ملی هوشمند را راه‌اندازی کند تا این طریق رفاه و دسترسی هر چه بهتر و تسهیل شده‌تر مردم به خدمات مرتبط با این بخش فراهم شود.

فرماندار بندرلنگه نیز در این نشست گفت: هر نوع کمک و همکاری با ثبت احوال، کمک غیر مستقیم به مردم است چرا که تقویت نهادی همانند ثبت احوال سبب افزایش رضایتمندی بیشتر جامعه می‌شود.

فیصل ضرغامی با بیان اینکه شناسنامه و کارت ملی به عنوان مهمترین اسناد رسمی اثبات کننده هویت افراد به شمار می‌رود، تصریح کرد: این دو مورد، هر دو در بردارنده عناصری هستند که بخشی از هویت دارنده خود را شکل می‌دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندرلنگه اظهار داشت: بنابراین ثبت احوال علاوه بر وظیفه و منبع صدور اسناد هویتی افراد به تعبیری پاسدار هویت و تابیعت مردم به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: نهادهای خدمتگزاری چون ثبت احوال که روزانه به تعداد زیادی از مردم از هر گروه و طبقه خدمت رسانی می‌کنند شایسته توجه و کمک بیشتری هستند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان نیز در ادامه این دیدار با تشکر از همکاری فرمانداری با ثبت احوال شهرستان بندرلنگه گفت: این تعامل موجب افزایش سرعت خدمات و رضایت‌مندی مردم شده است.

عسکری‌زاده خاطر نشان کرد: تجربه موفق ثبت احوال بندرلنگه نشان داد تعامل با مجموعه‌های تاثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های استانی و شهرستانی به نفع هر دو طرف و ثمره آن ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13513

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.